Sea-Dweller-tråden

Jeg skal kose meg i jula og ser vel dette litt an da. Har tidligere angret på salg av ur, har både 116610 LN og LV og en 116620 sammen med Seadwelleren. Beholde alle fire med andre ord?
Ja! Perfekt samling.
Om du ikke selger til spottpris, da ;)

BTW; finnes det oversikt over hvor mange ur som er produsert av de enkelte serier. Jeg ser på flere Rolex forum at det opereres med drøye priser på Seadweller V-serie, som noen i alle fall hevder bare ble produsert i et fåtall eksemplarer? Forøvrig; Heia Håndballjentene!

BTW; finnes det oversikt over hvor mange ur som er produsert av de enkelte serier. Jeg ser på flere Rolex forum at det opereres med drøye priser på Seadweller V-serie, som noen i alle fall hevder bare ble produsert i et fåtall eksemplarer? Forøvrig; Heia Håndballjentene!
Tror ikke du finner en oversikt over hvor mange i hver serie, imidlertid vet vi at SeaDweller har hatt små serier, særlig i tidlige dager når 1665 var alternativet. Disse solgte ikke til hvermansen men kun til profesjonelle, på 70 og 80 tallet de var alt for store. Normen var rundt 36mm og både sub og SD ble liggende lenge før de ble solgt.
Tom

Takker. Etter som jeg skjønner bel Rolex Sea Dweller Deepsea introdusert i 2008, vet du noe om hvorfor Rolex valgte å satse på denne modellen og avvikle 16600 året etter? Igjen takk for din tid.

Er nå på min andre Sea-Dweller, begge med en litt anderledes skive. Selvom den første jeg hadde er mer spektakulær er det nok den nye som er favoritten av de to.

Bilde fra i sommer
image.jpg

Og bilde fra i kveld
_20151219_001011.JPG

Redigert av en moderator:
Jeg avtalte i dag kjøp av Sea-Dweller 16600, en av de aller siste som er solgt før den gikk ut av produksjon, komplett og kjøpt ny hos Lervik ur. Gleder meg til å møte selger i morgen for å hente klokken. Hadde en 16600 noen uker i 2008, men den ble byttet vekk etter kort tid, dessverre. Har blitt mange sub i mellomtiden, men har savnet en Sea-Dweller. Det er noe eget ved disse modellene. Fint med lugholes og tritium, men synes også, som @Genta at de nyere er fine. Så dette blir stas.

Er nå på min andre Sea-Dweller, begge med en litt anderledes skive. Selvom den første jeg hadde er mer spektakulær er det nok den nye som er favoritten av de to.

Bilde fra i sommer
image.jpg
Den hadde gått meg hus forbi. Solgt videre på forumet?

Den hadde gått meg hus forbi. Solgt videre på forumet?

Nei, den gikk i kommisjon hos forhandler i NY. Amerikanere er gale etter vintage Rolex så jeg oppnådde en bedre pris der enn jeg tror jeg hadde gjort i Norge.

Skulle naturligvis ønske jeg hadde hatt råd til å beholde den, men akkurat da ble den for dyr til å sitte på. Dessverre.

Jeg støtter deg på denne. DSSD er kanskje ikke den mest populære modellen her i Norge, men for de av oss som har den, er det lett å bli frelst. Prøv en da vel, den bærer lettere enn man skulle tro. Etter min subjektive oppfatning i alle fall.

Deep blue har en veldig fin skive, noen hater den grønne teksten, jeg synes den gir et lite ekstra piff. Selv har jeg en med sort skive, og det er også et godt alternativ.