Aksjetråden

Nei, dessverre, lenge siden jeg jobbet i Artech.

Skal vist være en helt syyyk "nazi"-kultur på fabrikken. Er f.eks ikke snakk om å jobbe med kniv uten kevlar hansker, skal du opp i stigen MÅ du ha en mann til å holde stigen. Kjører du truck må du ha en forran og en bak som kan passe på at ingenting er i veien. Så er nok bedre arbeidsforhold der enn i Kina, men det inntrykket jeg fikk av de jeg kjenner som har jobbet på fabrikken i Singapor så gikk sikkerheten utover effektiviteten.

Noen som kan fortelle meg hvorfor det er smart å opprettholde Rec Glomfjord? Er ikke ALT billigere i Singapor?

Hvordan er forholdet mellom SubSea7 og SeaBird? Er det samme eiere?

Vel, Seabird driver med seismikk (leting etter nye oljefelt), mens Subsea 7 stort sett driver med alt mulig av støtte til rigger på eksisterende oljefelt.

Begge selskapene er børsnotert, slik at eierskapet er ganske bredt. Mohn familien i Bergen er største eier i Seabird med rundt 15%, mens den nye eierstrukturen til Subsea 7 vet man ikke før mandag;) (Selskapet fusjonerte med Acergy i går)

Begge selskapene er børsnotert, slik at eierskapet er ganske bredt. Mohn familien i Bergen er største eier i Seabird med rundt 15%, mens den nye eierstrukturen til Subsea 7 vet man ikke før mandag;) (Selskapet fusjonerte med Acergy i går)

Men med en eierandel på 45% av Subsea 7 vil Kristian Siem i hvertfall fortsatt være blant de største eierne også i det fusjonerte selskapet.

For min egen del har jeg puttet litt penger i Funcom, stor risiko, men og en ekstrem oppside hvis The Secret World blir en hit når den lanseres.

Funcom: er det noe nytt på spilfronten som ventes? Kjenner lite til denne, men har sett denne som en outsider, med potensiale!

Subsea, Sbl og seismikk har ligget nede på ryggen siste året, men registrerer økt aktivitet også her. Lurer derfor på odim og pgs. Rxt er vel kanskje konk, så de ville jeg ungått.

Fisk; aker seafood, marine harvest, copeinca etc.. .disse har gått knallgodt, men er oppsiden hentet inn? Usikker da råvareprisene og foredlet fisk ligger temmelgi høyt.

Norske skog og orkla har slitt og blitt skambankt. Jeg tror rette grepene er gjort for en god oppgang framover. Disse er mer langsiktig, men skal inn i porteføljen min.

Uten at noe er bekreftet fra Funcom så er det spekulert i lansering av TSW som er et nytt MMORPG i 2011. Men med tanke på at betaen fortsatt ikke er i gang så tviler jeg litt på det. Det Funcom imidlertidig sa ved framleggelse av Q3 tallene var at det kunne forventes at det kom mer fra de om spillet (les: de begynner hypingen) fra nå januar.

Uansett så blir det en spennende år for Funcom og ikke minst aksjonærene. Flopper spillet vi aksjen bli nærmest verdiløs, men skulle det slå til snakker vi en mangedobling av dagens kurs.

Odim var/er ett fantastisk selskap men ble kjøpt opp av Rolls Royce i fjor og tatt av børs.

Odim var/er ett fantastisk selskap men ble kjøpt opp av Rolls Royce i fjor og tatt av børs.

Ja, det hadde jeg helt glemt! Ussh..Vedrørende funcom må jeg ta et noen lodd i denne, selv om det lukter risk...

Uten at noe er bekreftet fra Funcom så er det spekulert i lansering av TSW som er et nytt MMORPG i 2011. Men med tanke på at betaen fortsatt ikke er i gang så tviler jeg litt på det. Det Funcom imidlertidig sa ved framleggelse av Q3 tallene var at det kunne forventes at det kom mer fra de om spillet (les: de begynner hypingen) fra nå januar.

Uansett så blir det en spennende år for Funcom og ikke minst aksjonærene. Flopper spillet vi aksjen bli nærmest verdiløs, men skulle det slå til snakker vi en mangedobling av dagens kurs.

Magnus, du er en luring! :eek: funcom opp over 12% i dag. Dessverre før jeg fikk lagt inn bud... Ble plutselig sittende litt på gjerdet nå... Hva steg den på i dag?

Du kom før meg ja. :)
Satt å vurderte å kjøpe jeg også. Men har vel kommet fram til at jeg ikke gjør det. Har ikke penger til overs å sette i lodd desverre...

Og må inrømme at jeg ikke blir helt overbevist av spillkonseptet.. Føles feil å sette lodd på noe en ikke tror på selv..

Du kom før meg ja. :)
Satt å vurderte å kjøpe jeg også. Men har vel kommet fram til at jeg ikke gjør det. Har ikke penger til overs å sette i lodd desverre...

Og må inrømme at jeg ikke blir helt overbevist av spillkonseptet.. Føles feil å sette lodd på noe en ikke tror på selv..

Der er betydelig risiko, ingen tvil om det. Men uten litt risiko blir det heller ikke stor gevinst :p

Det hadde vært veldig interessant å høre hva som gjør at du er skeptisk til konseptet hvis du føler for å utdype :)

Der er betydelig risiko, ingen tvil om det. Men uten litt risiko blir det heller ikke stor gevinst :p

Det hadde vært veldig interessant å høre hva som gjør at du er skeptisk til konseptet hvis du føler for å utdype :)

Jepp, risiko gir stort sett alltid større oppside. Om ikke er det lite poeng i å løpe den ekstra risikoen ;)

Det blir mer en spilldiskusjon enn en aksjediskusjon. ;) Sender deg en PM iløpet av kvelden jeg. :)

Etter å ha vært litt negativ tiltil å sette lodd i Funcom har jeg nå snudd helt og gjort det selv. Så får vi se hvordan de går det neste året. :)