Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Hei!

Har lurket i dette forumet en liten stund nå, kanskje et års tid?
Har hatt en interesse for klokker siden jeg var veldig liten, fikk en Submariner i konfirmasjonsgave, og siden det har jeg økt samlingen.

Har i ettertid kun vært interessert i spesielle klokker, eller "ikon" (etter min mening).
Submariner, Radomir, Monaco osv, er klokker man burde eie, eller ha prøvet.

Min siste klokke i samlingen er en Magrette Tane, som jeg tror jeg skal skrive litt om i forumet.:D

Hei!

Jeg er også ny her. Jeg har vært litt av og på sånn interessemessig ifht klokker de siste årene, i øyeblikket er interessen stor.

Fascinasjonen er stor for ur som er pene, automatiske og funksjonelle. I dag har jeg en Omega SMP (2254.50.00), en Rolex Oyster Perpetual (116000), en arvet Certina DS-1 fra 70 tallet, en Certina DS Cascadeur fra slutten av 90-tallet kjøpt for min pengene fra min aller første sommerjobb og en eldre Omega som jeg arvet fra en av oldefedrene mine.

Jeg bor i Bergen og er 31 år gammel.

Velkommen til trippelj.:)
Høres ut som en fin samling.
Det er bare å poste noen bilder vettu.;)

Velkommen trippelj, Bertelsen m.fl

Alltid hyggelig med nye navn i forumet. Bilder er alltid noe som ønskes velkommen!;)

Nå må vel det være en stor andel bergensere innpå her?:cool:

Velkommen til alle nye de siste dagene :)

Post masse bilder av samlingene deres! :D

Hei!

Nok et nytt medlem! Klokkeinteressen eksploderte da jeg for nøyaktig ett år siden tilfeldigvis fikk deltidsjobb hos en urmaker i Stavanger.

Studenten lever nå stort sett på luft og kjærlighet i håp om å snart få skaffet meg et Rolex ur, ref. 116000 for å være nøyaktig... Har sans for enkle automatiske ur og har favoritter som 218206, 116400 og 214270(day-date2, milgauss og explorer 39mm)

@trippelj, legg ut bilde av din? spent!

Day-Date2 er ingen dårlig start, regner med at du er like kjøpskåt som han over her og kjøper hvertfall et par:p :)