Oppdaterte London-anbefalinger, spise og bo?

So long, Murano! De ringte fra Gordon Ramsay på Hospital Road med et ledig bord etter kansellering! :cool: Gleder meg!
 
So long, Murano! De ringte fra Gordon Ramsay på Hospital Road med et ledig bord etter kansellering! :cool: Gleder meg!

Du har god grunn til å glede deg. Her er noen bilder fra da jeg var der:

Privatsjåføren:


Inngangen:


Ostetrallen:
(Jamie Oliver og kona sitter faktisk på bordet rett bak)


Flotte, lyse lokaler. Mange asiatiske gjester.


En ganske formell restaurant. Bortsett fra den utsøkte maten, husker jeg spesielt servitørene som nærmest sto i kø utenfor spisesalen og ventet på "grønt lys" fra maitre d'en får å slippe inn og servere gjestene.
 
Hjemme igjen etter en super langhelg!

For det første er det bare å anbefale Egerton House Hotel først som sist. Afternoon Tea på hotellet en dag, champis ved ankomst, en flaske en annen kveld, turndown service med tente lys, roseblader, jordbær og hele pakka. Teddybjørn til min datter (som ikke var med) da vi dro. Ypperlig frokost både på rommet og i frokostsalen (og servering til kl 11, viktig!) Artig italiensk skrue i baren som mekket hvasse martinis.

Om man er ute etter en no-holds-barred romantisk gave til sin kjære synes jeg fint man kan dra hit. Min var i hvertfall særs fornøyd!

2-egerton_zpsbc9483ac.jpg


Gordon Ramsay var også en meget god opplevelse! Topp service og meget god mat. Jeg har vel fått enda mer spennende retter andre steder, men det var ikke en eneste ting å utsette på kvaliteten. Veldig hyggelig!

1-ramsay_zpsc42ddc11.jpg


Ellers er London som den pleier, mye pent vintage å se på i Bond St med omegn. Ikke noe klokkehandling for min del, men noen hyggelige klokkeprater på Harrods og Mappin&Webb. Fikk ikke så fot (hånd?) for 42mm Radiomir som jeg kanskje hadde trodd, greit å vite :)

(Jeg har ikke stått for foto på turen, derfor ingen klokker i bildene ;))
 
Redigert:
Skal til London med fruen neste helg.
Hun har gitt meg tre alternativer. Så hvilke skal jeg velge. (2 netter)


Grange City Hotel 5 stjernes (City of London) med basseng: 2723,- inkl continental breakfast
The Montcalm At The Brewery London City - 5 stjernes, basseng. 3020 inkl frokost
Hotel Indigo London Tower Hill uten basseng, 2885
 
Heisann. Jeg har jobbet i London periodevis og "the city" er en business bydel som er ganske død og kjedelig i helgene. For en weekend i London ville jeg bodd i west end. Feks Radisson Hampshire. Midt i smørøyet:)
 
Heisann. Jeg har jobbet i London periodevis og "the city" er en business bydel som er ganske død og kjedelig i helgene. For en weekend i London ville jeg bodd i west end. Feks Radisson Hampshire. Midt i smørøyet:)


Takk for tips @Havvo. Men 6-7000 for 2 netter blir litt i det meste laget. Kona har satt et tak på ca. 3000,- for to netter.
 
Redigert av en moderator:
Da kan jeg tipse om Strand Palace hotel. Greie priser og midt i smørøyet. 50 meter til covent garden. 20 meter til lion king, hehe
 
Er på Strand Palac Hotel nå.
Supert hotell med god service og genial plassering.
Takk for supert tips
 
Redigert:
Fruen har allerede bestilt en ny tur til London (23-25 august) :cool:

Så da trenger jeg nok en gang et Hotelltips. Strand Palace Hotel er dessverre fullbooket, og The Savoy blir nok i det dyreste laget :(
Noen som har Hotelltips. Område: Covent Garde, Leicester Square, Regent Street,
 
Da ble det Strand Palace Hotel igjen. De fikk en avbestilling :cool:
 
Jeg pleier alltid å bo der. Både de gangene jeg er der på jobb og privat. Var du innom Austin Kye? Ligger 100 meter ifra. Selger brukte klokker
 
Skal til London en helg som tydeligvis er ganske fullbooket rundt om kring. Ser ut til at jeg havner enten ved Russel Square (nær British Museum) eller ved Victoria Station, Westminster. Hvor vil jeg bo..? :) Altså hva vil være mest sentralt? Skal ikke noe spesielt. Myse på klokker, mat, kultur, hva som helst.
 
Du vil heller bo nær british museum enn Victoria station. Det er mye mer sentralt
 
Reiser til London med min kjære 2-6 mars, dvs. mandag til fredag.
Hvor synes dere at man får den beste indiske maten der?
I tillegg vil jeg gjerne gå på et marked eller to, men det er jo stort sett på lørdag de er åpne. Vet dere om noen som holder åpne i ukedagene?