Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Velkommen!

Hyggelig med stadig flere nye forumbrukere!

Ikke glem at det settes stor pris på en noe mer personlig presentasjon av den enkelte,- gjøres gjerne i denne tråden.

Kjøpte forøvrig en flott billedbok nylig...."The Big Butt Book",- den handlet ikke om deg, Buttbaby ;)
 
Hei,

Mitt navn er Mads, jeg er 23 år gammel, jeg er akkurat ferdig med studier på BI og har begynt å jobbe - fornøyd med det:)

Jeg har endelig kjøpt min første klokke, en Breitling Superocean Steelfish. Denne klokken har jeg siklet på siden ungdomsskolen, så nå er jeg fornøyd:) Den er riktignok brukt (ny i 2006), men velholdt.

Jeg kjøpte denne for 9500,-. Er dette en god pris? Det fulgte med vanlig stållenke av den gamle typen og diver pro gummireim som jeg foretrekker.

Takker for svar:)

Hilsen Mads
 
Hei Mads,
Grattis med endt studier! 9500kr virker ikke så galt i mine øyne.
Har selv en Steelfish og er superfornøyd. Velkommen til galehuset!

Marius
 
Hei!

Mitt navn er Jørgen og er 16 år og bor fortiden med foreldrene mine i Akerhus. Har lenge lest og vært på dette forumet, men ble ikke medlem før idag da jeg trengte hjelp til kjøp av klokke. Har aldri intressert meg stort for klokker før i høst. Gjorde en drastisk stilendring denne sommeren som også åpnet øynene mine for klokker, fra slask til ordentlig herremann :cool:

Har dog kviet meg endel for å kjøpe klokke grunnet pris og det at jeg har ganske tynne håndledd, ca 15,5 cm. rundt. Det gjør meg ganske usikker og har ikke så altfor lyst til å tiltrekke så mye oppmerksomhet til håndleddene. Men har skjønt at dette ikke er et så stort problem som jeg skal ha det til.

Regner med å gjøre mitt første klokkekjøp i løpet av uken. Om jeg åpner et øye for denne hobbyen gjennstår å se, men håper på at jeg klarer meg med en klokke. Har allerede et stort forbruk av penger på klær, så er ikke stort igjen til flere klokkekjøp.
 
Heisann Jørgen ,
Velkommen skal du være, hyggelig å se at den yngre garde også har sansen for klokker
Mange unge i dag har jo erstattet den med mobiltelefonen :)
ønsker deg lykke til med klokkekjøp .
 
Hei!

Mitt navn er Jørgen og er 16 år og bor fortiden med foreldrene mine i Akerhus. Har lenge lest og vært på dette forumet, men ble ikke medlem før idag da jeg trengte hjelp til kjøp av klokke. Har aldri intressert meg stort for klokker før i høst. Gjorde en drastisk stilendring denne sommeren som også åpnet øynene mine for klokker, fra slask til ordentlig herremann :cool:

Har dog kviet meg endel for å kjøpe klokke grunnet pris og det at jeg har ekstremt tynne håndledd, ca 15,5 cm. rundt. Det gjør meg ganske usikker og har ikke så altfor lyst til å tiltrekke så mye oppmerksomhet til håndleddene. Men har skjønt at dette ikke er et så stort problem som jeg skal ha det til.

Regner med å gjøre mitt første klokkekjøp i løpet av uken. Om jeg åpner et øye for denne hobbyen gjennstår å se, men håper på at jeg klarer meg med en klokke. Har allerede et stort forbruk av penger på klær, så er ikke stort igjen til flere klokkekjøp.

15,5 cm, ekstremt tynne håndledd?

Hehe, nå må du passe deg så du ikke fornærmer halve forumet, meg selv inkludert. ;) haha.

Jeg har 160mm håndledd, har satt min grense til 42 mm give or take litt avhengig av modell.

160mm er absolutt under gjennomsnittet, men ikke ekstremt tynne. Uansett, hvor du vil legge din comfortstørrelse på klokken er avhengig av din smak og stil.
 
Oi, hehe, du får unnskylde meg, skal se å endre det. Ekstremt var vel en liten overdrivelse for å vise litt hvor utilfreds jeg er med håndleddene mine i visse situasjoner.
 
Oi, hehe, du får unnskylde meg, skal se å endre det. Ekstremt var vel en liten overdrivelse for å vise litt hvor utilfreds jeg er med håndleddene mine i visse situasjoner.

Hei igjen, Jørgen!

Diameteren på uret alene er ikke det viktigste. Det er utrykket og følelsen som er viktigst. Det høres det ut som du har forstått. Jeg er selv 1,91 høy og er ganske solid bygget. For mine håndledd passer alt fra 36-55 mm. Men det avhenger alltid av uret og karismaen det avgir. Kjøp det du har bestemt deg for. Virker som det har gitt deg riktige vibber.:cool:
 
Hei hei!

28 år gammel gutt/mann fra Bergen;)

Interessen for klokker er økende. Har mest sansen for klassisk design og "bang for the buck" klokker. Går for tiden rundt med en citizen eco drive, men blir fler klokker i nær fremtid kjenner jeg.
Snakkes i forumet!:p
 
Hei igjen, Jørgen!

Diameteren på uret alene er ikke det viktigste. Det er utrykket og følelsen som er viktigst. Det høres det ut som du har forstått. Jeg er selv 1,91 høy og er ganske solid bygget. For mine håndledd passer alt fra 36-55 mm. Men det avhenger alltid av uret og karismaen det avgir. Kjøp det du har bestemt deg for. Virker som det har gitt deg riktige vibber.:cool:

Da burde du jo kalle deg Gandalf istedet for Frodo;) velkommen til forumet Bjørgvin!
 
Hei!

Har lurket i dette forumet en liten stund nå, kanskje et års tid?
Har hatt en interesse for klokker siden jeg var veldig liten, fikk en Submariner i konfirmasjonsgave, og siden det har jeg økt samlingen.

Har i ettertid kun vært interessert i spesielle klokker, eller "ikon" (etter min mening).
Submariner, Radomir, Monaco osv, er klokker man burde eie, eller ha prøvet.

Min siste klokke i samlingen er en Magrette Tane, som jeg tror jeg skal skrive litt om i forumet.:D