Klokkespotting

Igår satt jeg å så på et spennende program på National Geographic Channel:
Dive Detectives - Mike and Warren Fletcher. Utrolig spennende program hvor far og sønn utforsker havets skjulte skatter rundt om i verden.

Faren (Mike) bruker en DOXA Pro :)

3396612.bin
 
Møte på jobben igår. Nyyydelig IWC Portuguese med lys skive og sort skinnrem + beat-up Omega Constellation stål/gull på et bamsehåndledd....Så ut som han hadde bøffa klokken til kona. Creds til IWC eieren som vippet opp en nydelig Mont Blanc penn for å ta notater.
 
Var og bestilte ny bil igår. Selgeren hadde en stor klokke på håndleddet som etter nærmere smugtitting viste seg å være en fake Breitling.:evil:

Han som leverte ut nøkler for prøvekjøring hadde en Rolex TT sub. Håper for guds skyld at denne var ekte.:p
 
Var og bestilte ny bil igår. Selgeren hadde en stor klokke på håndleddet som etter nærmere smugtitting viste seg å være en fake Breitling.:evil:

Han som leverte ut nøkler for prøvekjøring hadde en Rolex TT sub. Håper for guds skyld at denne var ekte.:p

Det må jo rett og slett være en dårlig selger om han ikke har råd til ekte vare... :p
 
I dag så jeg en mann med Superocean Heritage 46 på armen. Det som var litt spesielt var at fyren gikk rundt med bezelprotectoren PÅ klokken.

Han burde vel strengt tatt hatt en annen beater dersom han er såpass redd for klokken sin. Det så ganske komisk ut.:D
 
I dag så jeg en mann med Superocean Heritage 46 på armen. Det som var litt spesielt var at fyren gikk rundt med bezelprotectoren PÅ klokken.

Han burde vel strengt tatt hatt en annen beater dersom han er såpass redd for klokken sin. Det så ganske komisk ut.:D

Hehe... Det har jeg også gjort, men det var bare fordi jeg hadde det litt travelt da jeg tok den ut av boksen sin om morgenen ;)
 
Sitter en kar med noe som ser ut til å være en Breitling for Bentley på andre siden av kantinen (ikke så stor kantine), men jeg lurer på om den kanskje er fake!
 
s. 27 i dagladets magasinet, noen som spotter hva slags ur den godeste Frøystein Bakke har på seg?

Han gir seg ikke han. Sist jeg så han satt han i spagat på baren på barbeint i bar overkropp og shottet tequila.(ble mye bar det;)

Er det noen som kan se hva han har rundt armen?
85b1ab24.jpg
 
Vanskelig å si. Jeg synes kronen minner veldig om den på U-boat klokkene ihvertfall.
 
Sitter en kar ved siden av meg i lesesalen. På håndleddet har han en fake Rolex Sub. Ikke nok med det, klokken har søren med quartzverk i tillegg. fysjameg!
 
I dagens DN er det et bilde av Alexander Hansson hvor en ser at han har en AP ROO Chronograph i rosa gull og med gummirem. Et fantastisk tøfft ur imho
 
jobber på flyplass og ser med en gang når et mekanisk ur kommer igjennom, må jo nesten ta en titt ;) mye snacks. Mye rolexere og seamasters, litt gøy når det kommer IWC eller panerai klokker gjennom
Litt ekstra gøy å jobbe i fast-tracken, ser mye snacks der, som hele gull klokker fra rolex eller Omega, mange piloter som også har grom-ur.

Er helt sjokkert over hvordan folk bare slenger Rolexer, breitlinger og rene gullklokker rett i boksen gjennom x-ray. Hvis man vet hva man leter etter er det jo bare å håndplukke. Humrer litt for meg selv når jeg ser en litt stresset mann i dress og jeg ser gull-sub'n nederste i kofferten.

Ps: Til alle som er redde for at klokken slår ut i metalldetektoren, no worries. Ta av beltet og sleng lommeboken i maskinen og du kan fint gå igjennom med Submariner eller seamaster trygt rundt hånden. Det er veldig sjeldent en klokke alene er nok til å gjøre utslag, da snakker vi store breitlinger eller gull Rolexer.

Jeg tar så og si aldri av meg min IWC gjennom metalldetektoren av den enkle grunn at det blir som å vifte et kjøttstykke foran en sulten løve å legge klokken i boksen dersom de som er i nærheten har litt peil og er litt langfingrede...
 
Hmm, det er nok min IWC pilot du har sett i kurven og jeg MÅ alltid ta den av da anti-magnet saken (jernring rund urverket) piper som f... Gjennom maskinen når den er på armen.. Panerai'en tror jeg går greit, men det jo mye morsommere å ta klokken av og på og få en ekstra titt så "godfølelsen" kommer..:)
 
Min Breitling gikk fint gjennom metaldetektoren på gardermoen isted. Spotet forresten en helgull GMTIIC på en av de mannlige flyvertinnene(er det det man kaller de?) på flyet til frankfurt isted. 4 timer igjen av min 6 timer lange layover på vei mot Singapore. Denne flyplassen er helt sinnsykt kjedelig!
 
hehe man kaller det flyvert.

Har spottet en Seamaster på en jente i klassen. Har tidligere observert en gullrolex på samme damen. Må spørre henne om det en dag.