Dagens vintage-kjøpetips (med vurderinger og diskusjoner)

Omega Speedmaster Professional, ref. 145.022-76 (komplett med boks og papirer)

Her er en som ligger ute på bukta og som jeg må si jeg ikke kommer over så ofte, en vintage Speedy komplett med boks og papirer:

21.JPG

3.JPG

En rask kikk, og den ser ut til å stemme. Det morsomme er at navnet på førstegangskjøper er Loudon III... Det kan vel ikke være Loudon Wainwright III, vise-sangeren og faren til hhv. Rufus og Martha?

14.JPG

Synes prisen er ok, og spesielt hvis det er mulig å prute her. Ganske sikker at det er en 1171-lenke på denne, men ville nok ha spurt for å være ekstra sikker.

Original SM300, ref. 166.024 (med dato) fra 1967

Denne synes jeg var veldig fin. Litt irr på viserne, men patinaen var veldig bra. Synes faktisk kjøp-nå prisen var ok også. Den kommer tross alt med original 1039-lenke. Her ville jeg lagt inn bud, eventuelt kjøpt den nå:

$_57.JPG

Litt dårlige bilder, men det kan faktisk bety at den er mulig å få til en litt billigere pris... :)

Det er nesten så jeg sender en mail til Trond for og høre hva han kunne sett for seg i pris, men det tror jeg ikke lommeboken setter så veldig pris på nå :) Men for en herlig Rolex.

Det er vel bare å bla opp 95.000 det. ;)

Synes vi bør spandere på oss et bilde:

04_1899345547.jpg

Denne er ikke "The holy Grail" for sære vintage elskere som kan bla opp 200k men en ærlig 6536-1 som har fått noen orginale oppgraderinger på service opp gjennom et langt liv. Man skal lete lenge for å finne en 100% orginal 6536, de fleste finner det ikke eller har ikke råd, denne er overkommelig og ingen "Franken". Prisen vil jeg ikke vurdere - jeg er ikke i markedet. :D
Tom

Da var den solgt! Spent på om den dukker opp i unboxingen!

Trond skriver i annonsen at denne har norsk historie. Noen som vet hvorfor?

Jeg tolket det slik at den er kjøpt ny i Norge en gang i tiden, altså ikke kjøpt brukt på bukta eller lignende.