^^^Enig i at denne ser ut til å være i meget god stand. Morsomt med original plexi, jeg har selv flere med dette. Han har ikke bilde av kronen, men den skal være signert på denne originalt. Serienummeret antyder 1959-1960. Prisen er ikke ublu for denne klokken hvis den er i slik stand som bildene indikerer. Burde dog hatt bilde av verket.
Ser ut til å være en U på kronen i nederste bildet, men er det vanlig at original plexi er "signert" med logo slik som på denne? Er det bare på Polerouter, eller gjorde UG dette på alle klokker, eller evt bare en periode?
Ser ut til å være en U på kronen i nederste bildet, men er det vanlig at original plexi er "signert" med logo slik som på denne? Er det bare på Polerouter, eller gjorde UG dette på alle klokker, eller evt bare en periode?
Så vidt jeg vet var det en stund relativt vanlig å signere plexi med logo, ikke bare for Universal. Når man begynte, og hvor lenge det varte vet jeg ikke. Kanskje andre her vet mer?
Noen som har lyst til å vurdere denne?
![]()
OMEGA SEAMASTER 30 - FINN Torget
Eller har et annet tips på vintage Seamaster i den nedre enden av prisskalaen?
Takker for tips!
Alt for mange potensielle feller å gå i dersom man ikke er ekspert IMO.
Her kjøper du trygt vintage Seamaster: braanaas@gmail.com NURK
Takk for respons! Har også hørt det, så sendte mail til han tidligere i dag, men ikke fått svar ennå. Ligger en del vintage Seamaster på finn, men jeg har ikke peiling, så vanskelig å vurdere om det er noe å satse på
Noen som har lyst til å vurdere denne?
![]()
OMEGA SEAMASTER 30 - FINN Torget
Eller har et annet tips på vintage Seamaster i den nedre enden av prisskalaen?
Takker for tips!
Denne har ikke hatt service på tre år. Regn med ny service i løpet av året eller neste år. Det betyr en kostnad på et par tusen. Disse får du ny-servet til samme pris. Derfor hadde jeg hatt en "no go" på denne.
Når det er sagt er det vanskelig å si så mye om slike Omega-klokker uten å vite referansenummeret. De kan ved første øyekast se legit ut, men det må altså en referansenummersjekk til. I dette tilfellet måtte man ha bedt selger om å ta et bilde av innsiden av baklokket, der finner du referansenummeret.
Disse gamle Seamasterne med kalibre i 2 og 3-serien er vanskelig å navigere i. Omega lagde sykt mange skive-variasjoner. Referansenummersjekk kan gjøres her: OMEGA Watches: Vintage Watches Database
De har ikke alle skive-variantene, men du får i allefall sjekket referanse mot serienummer og årstall.
Er du uerfaren, og orker ikke å finne ut alt selv ser jeg at Dag anbefales. Den anbefalingen kan jeg støtte meg til. Disse f.eks. kan jo være noe å vurdere? Ligger en 1500 over i pris enn den du så på, men i en mye bedre tilstand spør du meg.