Vinterjakke

Fikk en North Face sak av modern til jul, dette er varme og gode saker... suksess for min del, og etter siste tur på cc-vest, morsomt å ha noe annet enn absolutt alle andre :p. Høy tetthet av canada goose gitt...
 
Fikk en North Face sak av modern til jul, dette er varme og gode saker... suksess for min del, og etter siste tur på cc-vest, morsomt å ha noe annet enn absolutt alle andre :p. Høy tetthet av canada goose gitt...

Sikkert mange som har kjøpt fordi det er en bra og dyr jakke..

Syns personelig at dem er veldig finne.

Men som du sier ALLE har den liksom....

:):)
 
Jepp.. hehe

Veldig fine, og hadde nok kjøpt en selv om modern ikke hadde gitt meg North Face jakken til jul. Synes bare det var litt humor på CC Vest ;).
 
Så smått begynt å tenkte på vinterjakke. Hatt et lite stilskifte i klesveien siste året, så jeg trenger en ok ull frakk/jakke til vinteren. Tenker at den bør holde meg varm ned mot -10, blir det kaldere tar jeg fram CG Langford parkasen. Klassisk enkel design, svart/koks grå, ull, dekke ned til hoftene/låret. Gjerne "slim-fit" (kropss nært). Bruksområdet blir til/fra jobb i Oslo sentrum. Budsjett ca 5k
 
Jeg så bilde av en woolrich jakke med "loro piana" ull utvendig og dun i foret som var over middels fin og garantert varm. Men spørs om 5 k holder. Vet ikke hvem som har den i Oslo. Follestad eller Tatler muligens.
 
Så smått begynt å tenkte på vinterjakke. Hatt et lite stilskifte i klesveien siste året, så jeg trenger en ok ull frakk/jakke til vinteren. Tenker at den bør holde meg varm ned mot -10, blir det kaldere tar jeg fram CG Langford parkasen. Klassisk enkel design, svart/koks grå, ull, dekke ned til hoftene/låret. Gjerne "slim-fit" (kropss nært). Bruksområdet blir til/fra jobb i Oslo sentrum. Budsjett ca 5k

Denne:

Burberry London Trench coat - FINN Torget

Kan ikke bli feil med en Burberry trench i ull, udødelig klassisk!

AW:)
 
Jeg så bilde av en woolrich jakke med "loro piana" ull utvendig og dun i foret som var over middels fin og garantert varm. Men spørs om 5 k holder. Vet ikke hvem som har den i Oslo. Follestad eller Tatler muligens.

Googler etter denne, men finner dessverre noe som ligner på beskrivelsen. Har du noe modell navn, evt hvor du så bilde, som kan lokalisere det ?
 
Jeg så bilde av en woolrich jakke med "loro piana" ull utvendig og dun i foret som var over middels fin og garantert varm. Men spørs om 5 k holder. Vet ikke hvem som har den i Oslo. Follestad eller Tatler muligens.

Den selges både på Follestad og Høyer, så vidt jeg vet.

Prisen er på ca 11k, så litt over 5 ja :)
 
För er som vill ha de bästa jakkerna rekommenderar jag att ni skal se på MOORER när ni är i italia feks.
Helt i en klass för sig själv, finns på Höyer från SS14 :)
 
Ingen forhandler i Norge. Schott leather jackets and motorcycle apparel har webshop, der jeg har kjøpt min. Fåes også i 740 Long ;)

Snart vinter igjen :( Klar for å forsøke meg på en ny pea coat. Noen tips om bestilling fra webshopen? Bare å måle og sende over?

Store eller små i størrelsen?

Jeg er ikke supersmal, men det er jo ikke akkurat amerikanere heller, så bør man velge en smal modell?
 
Ser at mange her er fan av Canada Goose, men personlig synes jeg det er altfor oppskrytt og tildels bortkastete penger. Kvaliteten er god (noe det absolutt bør være til den prisen), men ikke bedre enn alt annet. Fikk en Tracker parkas til å ha som en ekstra jakke av en venn av meg som jobber i firmaet, og må overraskende nok si at kvaliteten er nesten vell så god. Holder meg varm i 20- den også, og du skal jobbe en del for å slite i stykker det stoffet. Canada Goose er for all del kult (selv om det ikke er fult så gøy når hver andre fjortis jente vest for nationaltheatret løper rundt i dem), men blir bare en merke greie. Du betaler 4000kr ekstra for merket, ikke kvaliteten.

Parajumpers blir for meg Canada Goose uten kvaliteten. Blir en ren overpriset motegreie, som ikke en gang holder deg ordentlig varm. Og de er det nesten bare fjortis jenter som løper rundt i:p

Jakker som er fine og litt varme, men ikke noen skikkelig vinterjakke når det begynner å bli kalt, er barbour sine jakker. Kjøper du en oilskin med fôr (du kjøper en separat boblevest som du fester på innsiden) holder du deg varm godt utover høsten.

Ellers må jeg si meg enig i at RAB lager virkelig fine dunjakker. Er du ute etter noe som skal holde deg varm, står dette merket høyt opp på listen. Har selv en del jakker fra dette merket, blant dem en expedition jakke, og det er den varmeste jakken jeg har. Ikke det stiligste å gå med i byen, men varm som fy.
 
Redigert:
Snart vinter igjen :( Klar for å forsøke meg på en ny pea coat. Noen tips om bestilling fra webshopen? Bare å måle og sende over?

Store eller små i størrelsen?

Jeg er ikke supersmal, men det er jo ikke akkurat amerikanere heller, så bør man velge en smal modell?

Jeg har en 740L i 44 (long altså), som passer meg perfekt. Du kan også få sydd om ermer osv, de er veldig hjelpsomme. Jeg er 190 høy, 85kg, og har ingen behov for en smal modell.
 
Redigert:
Kjøpte min første skikkelig vinterjakke ifjor, det ble en Nobis. Storfornøyd med den! Om man betaler vanvittige summer for merket eller ikke vet jeg ikke, men den funker i alle fall til formålet!