Vinterjakke

Høyer Stavanger -40% på Woolrich og Barbour, Rolfsen har 30-50% på CG, Norwegian Rain, Barbour, Uber mfl.
 
Drar opp denne tråden igjen, da det i hovedstaden begynner å bli surt vær.

Jeg er på jakt etter en peacoat/losjakke for dagene da barbour ikke er nok og en tykk parkas er overkill. Det har blitt diskutert tidligere i tråden, men jeg ønsker mer konkrete tips enn å gå på Follestad eller Eger.

Budsjettet er 4000-5000 fra, men det er absolutt ønskelig å få dette ned mot 3000. Hvis jeg ikke kommer noen gode alternativer ender det opp med denne fra Gant.

Ønsket farge er blå eller svart, og den skal være klassisk uten noe ekstra tull slik som idiotiske påsydde emblemer med tekst med innhold slik som "us army" osv...

20160717135710405_fv_pimcore_70074_model.jpg
 
Finnes det dobbeltspente losjakker/frakker hvor den andre knapperaden ikke bare er til pynt. Finner det helt meningsløst med disse dekorative knappene.
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Hehe er jeg? Skal google!
Jeg går ut fra at dobbeltspente jakker før i tiden hadde funksjonelle knapper og at man har gått bort fra dette pga at det er enklere å knappe en rad enn to.
Er jo det samme på dobbeltspente dressjakker. Masse knapper uten annen funksjon enn pynt. Gjerne to mot brystet som ikke en gang later som de har noe funksjon.
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Har peacoats fra Ralph Lauren Rugby (uten logoer og fjas) hvor man har latt én av knappene på rad to være funksjonell. Det funker ganske bra.

Og.. Åtte knapper er litt som å ha 4 knapper på dressjakken. Feil.
 
Canada Goose Expedition: Hvilken størrelse bruker dere?

Har fra før en i M, men etter vektnedgang ser jeg nå at denne er aalt for stor.

Vurderer om jeg skal bestille XS eller S. Er 178 cm høy og 71 kg. Bruker medium i det meste, 46/48 i dress og 38 i skjorter. Skal ikke ha noe tykke gensere under.
 
Redigert:
Canada Goose Expedition: Hvilken størrelse bruker dere?

Har fra før en i M, men etter vektnedgang ser jeg nå at denne er aalt for stor.

Vurderer om jeg skal bestille XS eller S. Er 178 cm høy og 71 kg. Bruker medium i det meste, 46/48 i dress og 38 i skjorter. Skal ikke ha noe tykke gensere under.

Bestill S. XS blir hakket for liten. Er akkurat samme str. som deg
 
  • Liker
Reaksjoner: Peroni
Noen som har erfaring med å få justert en frakk? Jeg er brei over skuldrene og smal rundt midjen, så jeg sliter litt med å finne noe som passer over skuldrene og ikke henger som en poncho på resten av kroppen.
 
Noen som har erfaring med å få justert en frakk? Jeg er brei over skuldrene og smal rundt midjen, så jeg sliter litt med å finne noe som passer over skuldrene og ikke henger som en poncho på resten av kroppen.

Har tidligere justert helt vanlige ullfrakker ja.

Kjøp en som passer i skuldrene og armhullene, så bør en grei skredder kunne ta den inn litt i ryggen og litt i sidene (for mye i ryggen gjør at lommene blir mer på siden enn foran). Merk at skreddertjenester ganske dyrt i Norge, så vil anta at det koster rundt 500 kroner.

Kan personlig anbefale skredderen i kjelleren på Steen og Strøm hvis du er i nærheten av Oslo, eneste jeg bruker for tiden.
 
  • Liker
Reaksjoner: MagnusCJ og holmby
Bestill S. XS blir hakket for liten. Er akkurat samme str. som deg

Takk! Small bestilt:)

EDIT: Hvis andre er ute i samme ærend så har det også kommet en nyere modell som heter Citadel og er slimmere, men ifølge sikre kilder skal denne være av lavere kvalitet sammenlignet med klassiske Expedition.
 
Noen som har forslag til litt foret, teknisk Mac? Lurer på om det finnes noe liknende Uber, swims, osv. Som jeg ikke har fått med meg....