Vinterjakke

For de som trenger vinterjakke, har Høyer Stavanger sentrum parkaser til -50%, Woolrich og Mooseknuckles, de fleste størrelser så vidt jeg kunne se
 
Jeg gikk for en UBER black storm norsk designer meget god kvalitet og ikke minst passet til alt.
HOME - UBER - TECHNOLOGY + TAILORING


Begynner å bli kjøligere, ble minnet om at det er dårlig stilt i vinter garderoben. Bumper derfor denne, sikkert høstet noen erfaringer over sist vinter. Hvordan var denne, når det ble kaldere en -10 @jeprex ?
 
Redigert av en moderator:
Begynner å bli kjøligere, ble minnet om at det er dårlig stilt i vinter garderoben. Bumper derfor denne, sikkert høstet noen erfaringer over sist vinter. Hvordan var denne, når det ble kaldere en -10 @jeprex ?

Har jakken du henviser til.

Jakken er strålende på alle måter, men når det er kaldere en -10 bruker jeg Nobisen.
 
Redigert av en moderator:
Kjøpte en Oilskinn jakke fra Barbour for 3 uker siden, og allerede har "vaffel-stingene" på innsiden av jakka begynte å tre seg opp. Resten av jakka er fantastisk, men jeg er ikke særlig imponert med tanke på at det er 3 uker siden jeg kjøpte den.

Hva skal jeg gjøre? Jeg har selvfølgelig kvittering og alt som fulgte med, men føler ikke at 5-6 "design-sømmer" som ha gått opp er nok til å ta det på reklamasjonsretten selv om jeg såvel som de butikkansatte skjønner at dette ikke er noe som holder seg de neste 2-3 år.

Tar jeg den på reklamasjonsretten får jeg vel bare en lik modell som ble lagd 4 minutter etter min som strengt talt ikke løser problemet det heller?! :mad:


1IuD91o.jpg


rngcdh0.jpg


pGlDTTp.jpg
 
Vel, du har krav på å få mangelen rettet, og det er nettopp det jeg ville gjort. Da beholder du din jakke og får problemet løst
 
Plukket med meg en Arcteryx Therme parka. Gore Tex skall med 750 fill power dunfyll for en god stund siden.

Therme-Parka-Black.png
 
Redigert:
@crown guard: Hva slags Barbour er dette? Jeg har i løpet av mitt hittil korte liv opparbeidet meg en grei samling Barbour-jakker som jeg bruker både til hverdags og til jakt, men har aldri sett noen med quilted for før.

Har dessverre lært at de eneste modellene man fortsatt kan stole på er de fortsatt engelskproduserte Bedale, Beaufort og Border (alle kan fåes med for sånn at de funker til vinterbruk). Har arvet en Border etter faren min, og enda den lukter litt så kommer nok min sønn også til å kunne arve denne, for makan til slitesterke klær. Barbour har også reparasjonsavdeling i Jarrow, Newcastle som gjør utmerket arbeid på alle oilskin-jakker.
 
Redigert av en moderator:
@crown guard: Hva slags Barbour er dette? Jeg har i løpet av mitt hittil korte liv opparbeidet meg en grei samling Barbour-jakker som jeg bruker både til hverdags og til jakt, men har aldri sett noen med quilted for før.

Har dessverre lært at de eneste modellene man fortsatt kan stole på er de fortsatt engelskproduserte Bedale, Beaufort og Border (alle kan fåes med for sånn at de funker til vinterbruk). Har arvet en Border etter faren min, og enda den lukter litt så kommer nok min sønn også til å kunne arve denne, for makan til slitesterke klær. Barbour har også reparasjonsavdeling i Jarrow, Newcastle som gjør utmerket arbeid på alle oilskin-jakker.

Tar jeg ikke helt feil heter min jakke "duke"! :)

Bruker`n gjennom vinteren så får jeg se an hvordan tilstanden er til våren! :)
 
Redigert av en moderator:
Noen som har erfaring med det norske merket Cedrico? Har vurdert en slik for i år :)

En kompis har en slik, prøvd den på, utrolig deilig!

Kjenner også mannlige modellen til Cedrico, han anbefaler også jakkene (selvom han må, så stoler jeg på hans dømmekraft)

Kjør på!
 
Jeg har gått med denne den siste uken. Utrolig lett og god jakke som kan fungere som eget plagg og/eller mellomplagg under skalljakke. Kan også pakkes sammen til en liten klump.

Leon
 
Jeg har lyst på Woolrich teton parka, de har denne på Ferner til 8000. Ser i tidligere poster at Høyer (Stavanger) hadde 50% på Woolrich i januar, visst dette stemmer, tror dere at tilsvarende jakke kommer på salg i januar evt. vårparten?
 
Jeg har lyst på Woolrich teton parka, de har denne på Ferner til 8000. Ser i tidligere poster at Høyer (Stavanger) hadde 50% på Woolrich i januar, visst dette stemmer, tror dere at tilsvarende jakke kommer på salg i januar evt. vårparten?

Slik jeg har erfart pleier ofte de samme modellene dukke opp på salg. Har sett flere steder som har satt ned prisen på samme vare(nyere modell med tiden) gjennom flere år. :)
 
Alternativt har du Veilance serien, men da må du ut med noen tusenlapper til. Men snittet og kvaliteten er på topp.
 
Cedrico jakkene er kule, men slik jeg forstår det, kommer pelsen fra oppdretsdyr fra Kina, er mulig jeg tar feil her.
 
Alternativt har du Veilance serien, men da må du ut med noen tusenlapper til. Men snittet og kvaliteten er på topp.

@Chalshus

Hmm... Desse har eg ikkje sett hos min lokale forhandler.
Hadde jo vore greitt som neste års jakke. Iår får den holde den eg har.

Oddemann
 
Redigert av en moderator: