Double Monk straps

Ett tips er å kjøpe de på Factory Outlet i Vestby. Der kan man få de til under halv pris;) Men de får kun inn overskuddet fra lageret, så det kan være ett stykke mellom skattene der.

Njet, njet og atter njet....kan melde at det er dårlig med Monk straps på NORWEGIAN Outlet hvor Follestad har butikk. Var der en tur idag, men kom tomhendt hjem :(

Noen med flere gode tips på norske butikker i Oslo/Akershusområdet med Monk straps eller andre "dressy" kvalitetssko?

KAB

Vet ikke om de har double munks, men Agnar Hagen i Bogstadveien pleier å ha veldig mye bra :)

Hei MariusT,

Når det gjelder Monk Straps bruker herremenn kun med en spenne. Noe annet er ukorrekt;) (Såfremt du ikke har italienske aner og vil være litt "gæærn"... )

Jeg liker dem veldig godt. Har selv et par doble monks fra Crockett & Jones, og er utrolig glad i dem. Veldig allsidig sko du kan bruke til både dress og jeans.

Crockett%2B%252526%2BJones.jpg

Jeg er forsåvidt enig med Henrik C angående gummisåle.

Har selv Crockett & Jones Lowndes, fantastiske sko som virkelig er good value! Anbefales!

De ligger på rund £300 i England og på nett, og selges til rundt det samme i Norge. Det eneste stedet jeg vet om som har de i Norge er Grensen Skotøymagasin i Oslo, men det er godt mulig andre butikker kan importere osv. Selv kjøpte jeg de i England, men mener å huske at de kostet mye det samme i Norge. Man kan også få de billigere på eBay, da mange selger second rate (sko med mindre produksjonsfeil som selges fra C&J's fabrikkutsalg i England til billigere priser), evt følg med på styleforum sin Buy&Sell.

Rundt 3000 for et par sko er mye, men i forhold til kvaliteten på disse vil jeg si det er vel verd pengene, særlig da de kan vare en levetid om man passer godt på de.

Grændsens Skotøimagazin/Studio G12 fører dem i Oslo ja. Var der jeg kjøpte dem. Betalte 3500,- noe som kanskje er litt stivt, men det hastet, og vil uansett si det var verdt det.

Skabo har noen kjempefine sorte monk straps fra Santoni!
Fine både casual og penere annledninger.

$(KGrHqR,!hwE3Ojbqo3cBOB8DGD2Bg~~0_1_5234_1.JPG

Kjempebump!
I det siste har jeg kjøpt både double monks og single monks.
Single monks er ett par semskede brune fra Herring Shoes. Fantastisk kvalitetfor £99.
Herring-Herring%20Cardiff-Brown%20Suede-4084-2208-1.jpg

http://www.herringshoes.co.uk/produ...&catid=84&oldcolid=1655&stype=0&colourid=2208

Double Monks er fra Ed Et al. En forholdvis ny skomaker fra Singapore. Skoene er produsert i Vietnam og koster ca 1400 NOK. Kvaliteten på håntverket virker veldig bra, men kvaliteten på læret virker litt billig. Det skal bli spennende å se om det utvikler seg en pen patina!
Merlion-II-Cognac_1.jpg

http://edetal.sg/?product=merlion-ii-cognac

Jeg har også bestilt ett par double monks fra Meermin i Spania. Dette merket har blitt hypet opp på blogger rundt om kring, og mar for vistnok mye bang for the buck. Skoene koster ca 1100 kr shippet til UK. Jeg fikk for ett par i navy semsket. Håper skoene ankommer innen 14 dager. Igjen blir det spennende å se om skoene holder seg!
tumblr_mlawyg0MtV1rjrq3ko3_1280.jpg

http://meermin.es/ficha_articulo.php?id=2766

Redigert:
Kjempebump!
I det siste har jeg kjøpt både double monks og single monks.
Single monks er ett par semskede brune fra Herring Shoes. Fantastisk kvalitetfor £99.
Herring-Herring%20Cardiff-Brown%20Suede-4084-2208-1.jpg

Double Monks er fra Ed Et al. En forholdvis ny skomaker fra Singapore. Skoene er produsert i Vietnam og koster ca 1400 NOK. Kvaliteten på håntverket virker veldig bra, men kvaliteten på læret virker litt billig. Det skal bli spennende å se om det utvikler seg en pen patina!
Merlion-II-Cognac_1.jpg

Jeg har også bestilt ett par double monks fra Meermin i Spania. Dette merket har blitt hypet opp på blogger rundt om kring, og mar for vistnok mye bang for the buck. Skoene koster ca 1100 kr shippet til UK. Jeg fikk for ett par i navy semsket. Håper skoene ankommer innen 14 dager. Igjen blir det spennende å se om skoene holder seg!
tumblr_mlawyg0MtV1rjrq3ko3_1280.jpg

Hadde du vært en engel og lagt ut linker, @Golfballen? :)

Redigert av en moderator:
For et par år siden så likte jeg ikke double monks så voldsomt da jeg fant de litt "prangene". Nå så faller de virkelig i smak etter å ha sett altfor mange bilder av de. :) Kommer nok til å ende opp med et par i nærmeste fremtid!

Ang. bruk på vinteren så er jo virkelig ikke dette gå-til-butikken-sko, men jeg kan forstå bruken til jobb og by'n. :) Pakk de inn i Swims hvis det blir for ille, hvis ikke anbefaler jeg å kjøpe et par skikkelig boots til vintersbruk og la monks og oxfords kose seg inne i varmen. Gummisåle på pensko føler jeg blir litt feil.

@Golfballen

Vet du hvordan skoene du har linket til er i størrelse? Stort sjansespill å kjøpe sko på nett, når man varierer i alt fra 42,5 til 44,5:mad:

Redigert av en moderator:
Jeg bruker 45 i joggesko fra Nike og har 45 i både de fra Herring Shoes og Ed et Al. Bestil 45- fra Meermin, da jeg leste ett eller annet sted at de var bittelitt store i strl. Kommer med en oppdatering når de er i hus :)