anhostmas samling (06.03.11)

Du har en flott og respekatbel samling nå, anhostma! Liker særlig GO-ene, det er virkelig klasseur!
 
Du har en flott og respekatbel samling nå, anhostma! Liker særlig GO-ene, det er virkelig klasseur!

Tusen takk Krille. Ligger fortsatt et stykke bak noen av dere gründerne her på sonen :) Men føler jeg har en samling nå som gjør at jeg kan møte opp på et NURK møte uten å skjemmes :cool: Når er neste møte forresten?
 
Tusen takk Krille. Ligger fortsatt et stykke bak noen av dere gründerne her på sonen :) Men føler jeg har en samling nå som gjør at jeg kan møte opp på et NURK møte uten å skjemmes :cool: Når er neste møte forresten?
I det du skrev det innlegget var siste møte over for et par timer siden....:p:p

Så neste møte er vel om ca 1 mnd, tenker jeg. Skriv en mail til NURK-general Dag Braanaas på braanaas alfakrølle gmail dått com så setter han deg opp på mailinglisten slik at du får mail neste gang det er møte.

Når det er sagt, en trenger ikke ha noen særlig samling for å møte opp der! Det er meget upretensiøse greier, alltid god stemning og stort spenn i hva folk samler på og har med seg. Det er alltid en god tidssonen-gjeng der, så ved å flagge forumtilhørighet kommer en fort i prat med "kjentfolk" også!
 
Denne tråden har på en eller annen måte klart å snike seg under radaren min :confused:

Nå som jeg har funnet den må jeg gratulere deg, anhostma, for en nydelig samling!

GO`ene dine er praktfulle. Liker veldig godt vintage-preget på senatoren :D
 
Flott samling, anhostma!

Det er spesielt hyggelig å se dine vakre varianter av Glashutte Original.
Kjekt at vi er flere som har beveget oss inn på den veien....;)
 
Oppdatert

Har ingen nye ur, men derimot skaffet meg et makro-objektiv og tatt noen nye shots jeg håper yter urene mer rettferdighet. Håper dere setter pris på de nye bildene :D
 
Har ingen nye ur, men derimot skaffet meg et makro-objektiv og tatt noen nye shots jeg håper yter urene mer rettferdighet. Håper dere setter pris på de nye bildene :D

Makro er gøy - flotte bilder

Jon
 
Ser meget bra ut, anhostma! Fin størrelse på DJII også, i disse tider hvor håndleddet fort blit bortskjemt med store ur :D
 
GRATTIS, anhostma!

Denne var veldig klassisk, stilren og vakker!
Et slikt ur gir "less is more" den gode og ekte mening.

Tenker det blir en del armtid på den.
:D
 
Denne tråden har på en eller annen måte klart å snike seg under radaren min :confused:

Nå som jeg har funnet den må jeg gratulere deg, anhostma, for en nydelig samling!

GO`ene dine er praktfulle. Liker veldig godt vintage-preget på senatoren :D

Tusen takk Sponon. Hyggelig med slike tilbakemeldinger.
 
Ser meget bra ut, anhostma! Fin størrelse på DJII også, i disse tider hvor håndleddet fort blit bortskjemt med store ur :D

Takk for det, Anders. Interessen for Rolex kan i all hovedsak tilskrives dine og andre entusiasters tråder her på sonen :)
 
GRATTIS, anhostma!

Denne var veldig klassisk, stilren og vakker!
Et slikt ur gir "less is more" den gode og ekte mening.

Tenker det blir en del armtid på den.
:D

Igjen takk for hyggelig tilbakemelding Moore. DJ får masse WT om dagen ja. GO ene begynner å bli misunnelige :)
 
Breguet Marine Date (5817)

GO navigator chrono og rolex datejust har funnet nye eiere slik at undertegnede kunne realisere grailen.

I rangeringen av sveitsiske urprodusenter snakkes det gjerne om de tre store: Patek Philippe, Vacheron Constantin og Audemars Piguet. Til tross for at Breguet har en lang og rik historie (drevet uavbrutt siden 1775 har det blitt meg fortalt) med en imponerende rekke innovasjoner (breguet fant opp tourbillion, perpetuelle, det første armbåndsuret m.m.) blir manufakturen (mitt inntrykk) ofte utelatt når sveistiske ur fra øverste hylle skal nevnes. kanskje kan det skyldes at de ikke har den ene ikoniske lokomitiv-modellen som fks nautilus er for PP og royal oak er for AP? Kanskje kan det skyldes (som santos-dumont var inne på i en annent tråd) at urene for mange er i overkant pyntet og ornamentert.

Uansett. Jeg falt umiddelbart for denne "sports" modellen i marine serien. Den er vanntett til 100m med screw-down krone (kommer ikke til å dra ut å dykke med den med det første). Gummiremmen er usedvanlig forsegjort med en flott folding clasp. Sportsklokke er det kanskje ikke men jeg syns breguet her har klart å designe en modell som er godt balansert mellom det ornamenterte og det røffe. flotte detaljer som ikke går over i det svulstige. 39 mm.

Noen bilder:
IMG_2652.jpg

IMG_2655.jpg

IMG_2658.jpg

IMG_2659.jpg

IMG_2683.jpg

IMG_2684.jpg

IMG_2687.jpg

IMG_2690.jpg

IMG_2702.jpg

IMG_2703.jpg

IMG_2704.jpg

IMG_2705.jpg

IMG_2706.jpg

IMG_2712.jpg

IMG_2714.jpg

IMG_2713.jpg

IMG_2716.jpg


Etter noen timer i dennes selskap er jeg sikker på at dette er en keeper. men det har jeg jo tenkt før også....
 
Gratulerer igjen med fin klokke. Jeg/vi ser gjerne fler bilder, gjerne macro av rotoren:)