Den store gitartråden

Har spilt gitar siden barneskolen (5 klasse, er nå 22 år). Gikk hos lærer i 4 år ca, og utenom en periode i band på ungdomskolen spiller jeg kun for meg selv.

Spiller igjennom en axe-fx ultra->M-audio interface-> rockit studiomonitorer for øyeblikket. Har hatt ett par rørforsterkere oppover, men axe-fx'n er første gang jeg føler en digital enhet kan måle seg med rør. Helt rå, og anbefales på det varmeste.

Har 4 gitarer for øyeblikket.
1. Carvin 727 med BKP warpig pickups (7 strenger).
2. Schecter loomis 7 strenger (oh yes hahah)
3. Agile Septor 7strenger med BKP nailbomb sett.
4. Ibanez rga121 6 strenger med BKP warpig i bridge.

Her er et par bilder av Carvin gitaren. Uten tvil den beste av de jeg har, og jeg er ufattelig glad i den da den er mer eller mindre custom-made etter mine spesifikasjoner. Den har dermed en veldig spesiell kombinasjon av treverk: kropp av valnøtt, mahogany og lønn. Fretboardet er av ebony.

Litt bilder fra da jeg fikk den:

Bilde010-2.jpg

Bilde014-1.jpg

Bilde013-2.jpg

Bilde017.jpg

Bilde010-3.jpg

Engravert trussrod lokk
Bilde020.jpg

Sorry for bildespam :D

Badass! Legg gjerne ut video der du løfter taket med denne :D

Har spilt gitar siden barneskolen (5 klasse, er nå 22 år). Gikk hos lærer i 4 år ca, og utenom en periode i band på ungdomskolen spiller jeg kun for meg selv.

Spiller igjennom en axe-fx ultra->M-audio interface-> rockit studiomonitorer for øyeblikket. Har hatt ett par rørforsterkere oppover, men axe-fx'n er første gang jeg føler en digital enhet kan måle seg med rør. Helt rå, og anbefales på det varmeste.

Har 4 gitarer for øyeblikket.
1. Carvin 727 med BKP warpig pickups (7 strenger).
2. Schecter loomis 7 strenger (oh yes hahah)
3. Agile Septor 7strenger med BKP nailbomb sett.
4. Ibanez rga121 6 strenger med BKP warpig i bridge.

Her er et par bilder av Carvin gitaren. Uten tvil den beste av de jeg har, og jeg er ufattelig glad i den da den er mer eller mindre custom-made etter mine spesifikasjoner. Den har dermed en veldig spesiell kombinasjon av treverk: kropp av valnøtt, mahogany og lønn. Fretboardet er av ebony.

Litt bilder fra da jeg fikk den:

Bilde010-2.jpg

Sorry for bildespam :D

Etter lang tid uten forsterker kjøpte jeg i dag en av mine store kjærligheter i ungdomstiden, en Boogie MkIV.
Deilig deilig...!

Min intro til strengenesverden begynte for 5 år siden. En sen lørdagsnatt satt jeg på ebay. Et par uker senere kom den en hentelapp. I og med at jeg ikke ante hva det var.(bestillt etter mye drikke) var overraskelsen stor da en liten ukulele lå i esken.

Etter den tid har det blitt 7 ukuleler og de siste åra har det kommet inn:

En art&luther amy(fin overgang fra ukulele når den er liten)
Taylor 414ce. -nydelig
Taylor gs mini. Fin på tur
PatrickSimon mahogany. God varm lyd.
Martin HD28. -ja!
Bluridge 163 ("homage" til Martin OMJM")

På tide å få litt liv i denne tråden igjen!

Personlig spiller jeg mye akkustisk blues for tiden og har hørt mye på Tommy Emmanuel de siste årene.
Var også på konsert med han for ikke så veldig lenge siden, og man kan trykt si at gitaren er en penisforlenger av han og forlenget min av og høre på!
En bra entertainer er han også.

[video=youtube;JNZL7GkqeRI]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=JNZL7GkqeRI[/video]

36_1.jpg

Noen som har prøvd Marshall's 50th Anniversary Limited 1W tube amps? Perfekt til hjemmebruk.

[video=youtube;OPYAl5mh0RM]http://www.youtube.com/watch?v=OPYAl5mh0RM&feature=related[/video]

Har en JCM1 combo på vei
beavisbutthead.gif

[video=youtube;3GzOtggvFyY]http://www.youtube.com/watch?v=3GzOtggvFyY[/video]

Kom over en klassiker fra Letterman: John Butler trio.

Utrolig hvor mye du kan leke med en akustisk tolvstrenger (ellevestrenger i Butlers tilfelle). Inn og ut med klang, fuzz, wah wah, slide osv. Funky!

Bra driv på trommisen også!

[video=youtube_share;d9gAqvttwq8]http://youtu.be/d9gAqvttwq8[/video]

Har kikket og tenkt en del på gitarer denne uken, og snublet over noen gamle bilder av en gitar jeg drømte om for det som snart må være 10 år siden.

236528723yANtyN_fs_zps95bea5a0.jpg

236527010ZERHns_fs_zps87d87b8c.jpg

236527894wqUjJl_fs_zps8a27e149.jpg

236527544chtHdv_fs_zps3128eea2.jpg

236528323aLADCM_fs_zpsab5e738d.jpg

En utrolig lekker Tom Anderson Classic!! :cool:

Noen her som spiller på eller liker high-end gitarer á la Anderson, Suhr, Tyler etc.?

Vakker gitar!

Spiller selv diverse Fender og Ovation men har fulgt litt med på merkene du nevner. Nydelige gitarer men har ikke hatt anledning til å prøve noen av dem ennå.

Vurderer du kjøp?

Vakker gitar!

Spiller selv diverse Fender og Ovation men har fulgt litt med på merkene du nevner. Nydelige gitarer men har ikke hatt anledning til å prøve noen av dem ennå.

Vurderer du kjøp?

Blir neppe noe kjøp med det første men har begynt litt informasjonshenting, review-lesing osv. Med andre ord den spennende jakten som mange av oss setter pris på også når det gjelder klokker :)

Valgmulighetene disse produsentene tilbyr er jo mildt sagt mange, så det er mye å sette seg inn i! :)