En tråd om barbering

Jeg fyller vasken med glovarmt vann, legger skålen nedi (den flyter) og har litt glovarmt vann på såpen. Så hopper jeg i dusjen. Etterpå er såpen blitt noenlunde lunken. Lager skummet direkte i såpeskålen og skummer opp med kosten mens jeg påfører ansiktet. Masserer såpen inn med kosten i ansiktet i ca 3 min. Skyller av med varmt vann, og påfører igjen. Dette for at såpen skal få virke før barberingen begynner. Kanskje ikke helt etter proffenes oppskrift, men det funker for meg... Det viktigste er å være 100% sikker på at ansiktet er klar for å motta påkjenningen fra høvelen...
 
Jeg fyller vasken med glovarmt vann, legger skålen nedi (den flyter) og har litt glovarmt vann på såpen. Så hopper jeg i dusjen. Etterpå er såpen blitt noenlunde lunken. Lager skummet direkte i såpeskålen og skummer opp med kosten mens jeg påfører ansiktet. Masserer såpen inn med kosten i ansiktet i ca 3 min. Skyller av med varmt vann, og påfører igjen. Dette for at såpen skal få virke før barberingen begynner. Kanskje ikke helt etter proffenes oppskrift, men det funker for meg... Det viktigste er å være 100% sikker på at ansiktet er klar for å motta påkjenningen fra høvelen...

Grattis med WIS (Wet Intensive Shaver!)

Ps. e'kke en kjernekarl som du klar for det gode liv i SP??!!
 
Hmmm... Datt over en Youtube video som fikk meg litt til å tenke. Istede for å bruke skum på ATG passet, så bruker han kun pre-shave oil... Det skal prøves! :D

[video=youtube;vVMEs89MULg]http://www.youtube.com/watch?v=vVMEs89MULg[/video]
 
Lien; kansje formulerte jeg meg litt krøkkete?:) det du gjør, hjelper nok litt.
Det jeg gjør med såper som jeg synes er litt harde og vanskelig å skumme opp er: setter springen på varmt vann, når vannet er varmt setter jeg såpestykket (i skålen) under det rennende varme vannet. Lar skålen stå der i ca. Ett minutt. Synes såpen da blir mykere og enklere å benytte.

Da misforsto jeg deg litt, men nå skjønner jeg. Høres ut som en bra måte å gjøre det på, gleder meg nesten litt til å komme meg hjem for å barbere meg :D
 
Jeg er på utkikk etter en god babermaskin til ca 700 kr. Den må ha justerbar trimmer til skjegg.

Noen som har noen gode forslag?

Leon ;)
 
Galskapen sprer seg, har akkurat bestilt en straight rasor...

There will be blood!
 
Tok kontakt med barbershop (en til fra tidssonen som har gjort det også) for å høre om rabatter og jeg fikk dette til svar:

Hei Ole Martin og Sindre,

(Svarer på begge e-poster på likt).

Hyggelig å se at dere diskuterer tradisjonell barbering :)

Jeg har laget en rabattkode (TIDSSONEN) som gir 10 % rabatt.
Rabattkoden kan brukes 1 gang pr. kunde og gjelder frem til 1. mars.

Dersom det skjer noe tull med f.eks. kortbetalingen kan det være at
rabatten anses som "oppbrukt" selv om kjøpet ikke har gått gjennom. I
så fall tar dere bare kontakt med andreas@barbershop.no så ordnes det.

Takk for at dere tok kontakt, og ha en fin uke!

Med vennlig hilsen,
Andreas

Barbershop.no
 
Pokkern... Blir en stor bestilling før 1.mars da. Er dette sparket som skal til for å gå over på kniv...?
 
Synd jeg ikke ventet med å bruke nesten 2000 spenn der inne til etter at vi fikk svar... Jaja, jeg har gått inn på entry level og erfaringsmessig oppgraderer man gjerne kjapt..
 
Hooorayy! Da bler det en bestilling til før 1. mars før det blir stopp for en stund. Kanskje det blir en kniv ... Må teste ut Fatboyen jeg handla på bukta også når jeg en gang kommer meg hjem fra nordsjøen...
 
Etter endt rabattperiode får vi sende ny epost hvor vi viser til høy omsetning pga. oss, og hvor vi ber om konstant 15% rabatt. :)
 
Jeg har intrykk av at det er flere av oss som har lagt igjen en god slump med moneta$ hos BS, samt at flere av oss nok vil benytte seg av rabatten. Så jeg synes egentlig det er på sin plass med en FAST rabatt for oss TSere...

Agree????
 
Tror dette ble sparket her også. Burde hatt rabatt for lenge sia jeg, har jo handla der siden Andreas starta sjappa i Oslo :p

Se på den lyse siden, vi får jo cashback poeng :p

Fast rabatt for TS-medlemmer hadde vært konge. Bidrar jo også til å velge BS fremfor konkurrenten.