Kopier/fakes på Finn.no

Høres riktig ut.

Her er et bedre bilde av en tridor lenke.

Jeg heller ville ikke betalt noe særlig for den Rolex'n, men mitt svar var egentlig til dem som mente at denne ikke var helgull, men det kan det altså godt være. (selv om et veldig dårlig blide som regel ikke lover så godt for ektheten)

Ser jo at han forandret prisen nå! Så da blir jo ting litt mer forståelig.. Ikke rart man stusser når han skal selge den til 1/16 del av nyprisen :D
 
Breitling til 1500 kroner:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=21047496

96_353232458.jpg
 
Annonsen er der faktisk fortsatt..

Ikke Finn-relater, men vil fraråde alle å kjøpe vintageklokker av dr.kitty_2009 på ebay. Flere av klokkene har innmat som ikke stemmer overens med specs se på rotoren på klokken i denne annonsen. H'n selger tydeligvis såkalte "frankenwatches", uten å oppgi at deler har blitt byttet ut med uoriginale. (Og hvem vet hvor mange.)
 
Melet i denne karens pose er kanskje ikke så skjemt som i de andre eksemplene i tråden, men helt rent er det ikke: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=21071987

I naiv tro på at mine medmennesker er ærlige sjeler, sendte jeg en vennlig epost hvor jeg informerte om at verket i klokken hans er et ETA, antakelig et 2670, og ikke laget av Rolex som han påstår i annonsen. Da det er over en uke siden, og han hverken har svart eller endret teksten i annonsen, antar jeg han mener det er salgsfremmende å gi feil opplysninger til potensielle kjøpere. (Det kan jo også forklare hvorfor han mener klokken er verdt omlag det dobbelte av gjengs pris.)

Ikke den verste selgeren der ute, men om noen kjøper dette uret til den prisen i forvissing om at de har kjøpt en nesten-Rolex, vil de tape endel penger om de engang skal selge det igjen.
 
Den her må være årets : http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=21321595

Breitling te billig penge :D ;)


Jeg skjønner virkelig ikke hva som får folk til å annonsere det værste sydenfakeskrammelet på Finn.No som ekte vare. Det er helt utrolig hvor mange vordende svindlere det er der ute. Er ikke helt sikker på om alle disse annonsørene er klar over at bare det å legge ut en slik annonse er straffbart etter straffeloven, som forsøk på svindel. Blir neppe fulgt opp, men i teorien kan man ryke i spjelde for slike krumspring. Håpløse folk.
 
sendte han en melding og spurte om han hadde papirer, men det hadde han tilfeldigvis ikke. Den var tatt imot av han som oppgjeør for noe gammel gjeld.

Jeg spurte om hvilken modell det var, men det visste han ikke.

Jeg innformerte han også om at jeg hadde raportert annonsen og at den sikkert ble fjernet rimelig fort, og da ble det stille.

Når fakene er så dårlige, og historiene for hvorfor papirer mangler så opplagt tull er det greit, men det finnes fakes der ute som er skremmende like orginalen. Noe mer logiske forklaringer på papirmangel har jeg også hørt. Man skal være forsiktig.

Jeg er meget skeptisk til å handle nyere klokker uten papirer av folk på finn.
 
Men personlig vil æ faktisk ta Finn.no i nakken over d systemet de har! D tar man 3min. og 25kr(+-) og lage en annonse! Og inkompetente "moderatorer" skal likosm godkjenne d før d blir lagt ut på nettet! Folk som ikke har peiling på urverk i d hele tatt!
Savne sterkt en såkalte "good guys & bad guys", der du får poeng får hver handel! Litt som på Ebay osv.
 

Pass på her.. Må desverre bekrefte at dette er en fake.
Dersom du ser hvor "spionhullet" er, så kan man lett se at dette er en replica. Originalen har spionhullet i senter
av det midterste bilde på fremsiden av avisen. Ellers så kan man se at første bokstaven i tittelen til avisen begynner såvidt på baksiden, slik er det neppe på originalen..

Tror jeg ville styrt unna og heller kjøpt originalen hos AD :p
 
Det er litt slemt tenkt, men man kunne sikkert ha unngått en del av disse dumme annonsene ved å innføre noe à la fylle-kontrollen man kan enable hos Gmail, altså at om man legger ut en klokke for salg hos Finn måtte man svare på et relativt enkelt regnestykke eller to ;)
 
Det er litt slemt tenkt, men man kunne sikkert ha unngått en del av disse dumme annonsene ved å innføre noe à la fylle-kontrollen man kan enable hos Gmail, altså at om man legger ut en klokke for salg hos Finn måtte man svare på et relativt enkelt regnestykke eller to ;)

De fleste av mine salg er jo gjort i fylla (enorme tap), så det forslaget stiller jeg meg bak.