Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Hadde en veldig hyggelig handel med Amund her om dagen noe som resulterte i en nydelig 105.012-66:

speedy66.jpg


En eier, kjøpt i Bodø i på slutten av 60-tallet. Oh, lykke! Apollo-referansen! :D

Etter en service skal jeg få tatt noen skikkelige bilder av den og lagt det ut på galleriet.
 
Denne tråden er ikke sunn for meg...

Tror kanskje at Speedmaster blir mitt neste klokkeprosjekt!:p
 
Har noen erfaring med de eldre 145.022? Har fått tilbud om en fra det tidlige 70 tall. Gjør Omega fortsatt service på disse? Hva er en fair pris på et godt eksemplar?
 
Har noen erfaring med de eldre 145.022? Har fått tilbud om en fra det tidlige 70 tall. Gjør Omega fortsatt service på disse? Hva er en fair pris på et godt eksemplar?

Har selv en 145.022-69. Ikke noe problem. Kjør på! Burde ligge på ca. 15.000. Men pass på at urverk, kassereferanse og skive er innenfor tidsperioden. Som alltid med vintage. :)
 
Har selv en 145.022-69. Ikke noe problem. Kjør på! Burde ligge på ca. 15.000. Men pass på at urverk, kassereferanse og skive er innenfor tidsperioden. Som alltid med vintage. :)

Takk for tilbakemelding. Tror jeg trår til! Så får vi se om alt stemmer.
 
Enda et lånt fra WUS. Sjekk den Broad Arrowen, me gusta * 100000 :eek::grin:
810652d1346699595-speedmaster-photo-thread-dsc04575_mini.jpg

Pent. Selv siklet jeg lenge på den Apollo 15 Anniversary (nummer tre fra høyre), men valgte å gå for en Speedy Apollo XXI 35th. Nå fikk jeg skikkelig lyst på Apollo 15 igjen! Hjelp, hvor skal dette ende? Jeg har fått Speedy-syken! :)
 
Liker vi denne varianten?
31130423013001-20.png


Selv syns jeg den er pen, og annerledes. Synd den ikke kommer med Hesalite crystal.


Nå skal vel denne kunne sees i butikken og:
31132403001001-20.png
 
Den første var absolutt pen, men "tropical" bør vel heller være naturlig skapt enn produsert (ref. andre typer faux patina med), den andre dritstilig og clean. Den tredje pen, men begynner å bikke inn på PO Chrono sitte domene og har kanskje forlatt original design too much for min smak.
 
I påvente av nye klokkeprosjekter har jeg begynt å forske på fotografering av klokker. Skikkelig nybegynner, har stativ, speilrefleks og ei ordinær 18-55 linse. Skal få meg makro-objektiv slik at jeg kan få tatt noen decent close-ups...

Her er en teaser til Speedmaster-tråden :)

DSC_1203-1.jpg


DSC_1194.jpg


DSC_1195.jpg


DSC_1205.jpg


Stamfar og sønnesønn (eller noe slikt):

DSC_1211.jpg


Morsomt å se hvordan sekund-visere forsvinner når lukkertiden bikker 5-6 sekund:

DSC_1207.jpg


Pass opp! Mange flere bilder kommer! Og da fra flere vinkler. :) Men jeg må ha UTSTYR!!!! F... for en j... konsument jeg er... ;)