Vis oss din Audemars Piguet!

Takk for hyggelige ord karer:D Jeg plukket opp utstillings skiltet hos Alf Lie og
det er jo et litt morsomt paradoks. Skiltet er nok fra en era da AP hadde andre
ambisjoner, på godt for noen..... På vondt for andre;)
 
På tide å løfte frem denne tråden igjen.
Her er et par bilder tatt på terrassen i dag.

IMAG0146.jpg

IMAG0145.jpg

IMAG0144-1.jpg


Dessuten har jeg brukt noe tid på rolexforums.com på morgenen, og fant noe finfine bilder som bare måtte deles :)

rolexforum.jpg

rolexforum2.jpg

rolexforum1.jpg

rolexforum2_1.jpg

rolexforum2_.jpg

rolexforum3.jpg


ROO har fått mye pepper for å være en jålete, oppkomplingsklokke. De er store og chunky, men damn, mange av disse modellene er heite.
rolexforum14.jpg

rolexforum9.jpg

rolexforum10.jpg

rolexforum8.jpg

rolexforum7.jpg

rolexforum5.jpg

rolexforum6.jpg

rolexforum11.jpg

rolexforum12.jpg

rolexforum13.jpg

rolexforum4.jpg



Jeg har bevisst ikke lagt ut bilder av Roo Panda, Navy, Scuba Diver, RBIII, Rubberclad, GP RG. Det overlater jeg til våre medlemmer å bidra med :cool:
 
På tide å løfte frem denne tråden igjen.
Her er et par bilder tatt på terrassen i dag.

[...]

Jeg har bevisst ikke lagt ut bilder av Roo Panda, Navy, Scuba Diver, RBIII, Rubberclad, GP RG. Det overlater jeg til våre medlemmer å bidra med :cool:

Takk for den pasningen, sjuli. Min nye Orange Scuba var på dagens klokke forleden. Viser også lumen i et greit opplyst rom ...

c98b26f3.jpg


92832f77.jpg


Pga mine fotokunnskaper må jeg vise noen fra nettet. Den første er ikke "min" klokke, de andre skal være det:

6eb65e5f.jpg


2a40931a.jpg


2eb27b82.jpg


bb7ce267.jpg


Det skal kun ha vært lagd 300 stykker totalt av denne (noen steder står det 300 i året, men det _tror_ jeg er feil), men det er ingen "nummerert" limited edition ... Vanntett 300 meter.

OP spør hvorfor man liker/elsker AP: Jeg har ønsket meg en AP siden jeg begynte å se på dem på diverse flyplasser under studietiden. Så tøff men likevel elegant. Men 11000 euro/dollar for en klokke? Uhørt! Men AP har vært en drøm lenge ... Så har jeg skjønt på dette forumet at vi snakker om kvalitet i både kasse og urverk.

Hvorfor Scuba? Etter endel klokker med kronograf skjønte jeg at jeg aldrig brukte den funksjonen. Selv om JLCen min både har alarm og verdenstid, så er det faktisk bare dato og power reserve jeg "trenger" av komplikasjoner.

Jeg kler meg stort sett (altfor?) casual, og 39mm blir for subtilt for meg. Jeg prøvde diveren, men fikk ingen godfølelse av den. Dermed "står vi igjen" med scuba. Den oransje fargen og tallene gjør at den hverken blir for kjedelig eller for mye detaljer. Dessuten er den 44mm men ikke like tykk/høy som de andre ROO, så dimensjonene blir veldig bra for meg. Sist men ikke minst: personen som solgte meg RDen hadde på seg en blå Scuba, og jeg syntes den var slående vakker.

_Hvis_ man må peke på ting som kunne vært enda bedre: kunne ikke viserne vært mer spennende? Se på 15300 og Dual Time'n i denne tråden. (Jeg skjønner at slik "dykkerklokke" trenger mye lumen på viserne ...) Skiven, med den forholdvis lille vaffelen med de store rutene, kunne vel blitt penere? Til en sportsklokke ville jeg personlig ønsket noe bredere rem enn 28/18, men det er vel bare meg (noen som ønsker å bli kvitt en 28/22 eller 28/24 rem til ROO??). Personlig ville jeg også ha sluppet cyklopen for datoen.

Til slutt: takk for fantastiske bilder, særlig Moore sine av Dual Time'n. Woaw! Også 15300 (?) til sjuli ser råflott ut, for ikke snakke om de andre ...
 
Og allikevel kjøper 2/3 av Sonen akkurat de samme klokkene. ;)

;)
AP er herlig. Skulle gjerne hatt et par-tre, sikkert flere som er enig med meg...og de som synes det blir for ensrettet er da også velkomne til å selv gjøre noe med saken ;) :)
Det skal også sies at OMEGA og Rolex er å få til en ganske mye billigere penge enn AP, ikke minst når serviceutgifter også medtas.
De to nevnte er IMHO "middelklasseprodusenter," mens AP er heute horologie...
 
Enig, ut med OMEGA, inn med AP ;)

AP RO er bare utrolig lekkert! takk for bildene Sjuli! :D

Bare hyggelig å bidra med litt inspirasjon, flyback :)

Takk for den pasningen, sjuli. Min nye Orange Scuba var på dagens klokke forleden. Viser også lumen i et greit opplyst rom ...

Og tusen takk for bildene av din scuba diver, csabko! Denne modellen er dritheit. Fulgte det med sort skinnrem med oransje stikninger også?

;)
AP er herlig. Skulle gjerne hatt et par-tre, sikkert flere som er enig med meg...og de som synes det blir for ensrettet er da også velkomne til å selv gjøre noe med saken ;) :)
Det skal også sies at OMEGA og Rolex er å få til en ganske mye billigere penge enn AP, ikke minst når serviceutgifter også medtas.
De to nevnte er IMHO "middelklasseprodusenter," mens AP er heute horologie...

Touche :mrgreen:
 
Og tusen takk for bildene av din scuba diver, csabko! Denne modellen er dritheit. Fulgte det med sort skinnrem med oransje stikninger også?

Takk for hyggelige ord. Jeg liker den selv, en mellomting mellom de elegante RO "dressurene" og de store ROO.
Niks, ingen skinnrem; jeg tipper det er fordi denne klokken gir seg ut for å være dykkerklokke og da passer gummi best. Tror jeg. Har aldri sett at Scuba kommer med skinnrem; ROO Volcano kommer sikkert med en sånn du beskriver.
 
AP

Siden Sjuli spilte ballen over til meg så får jeg vel bidra med noen bilder!


AP på "bøljan blå"
IMG_1989.jpg


Lume
IMG_1969.jpg


På toget
IMG_1985.jpg


"stekar" på Stureplan
IMG_1634-1.jpg


Som dere ser kan en AP brukes til det meste!
 
Kanskje litt off-topic, men når man snakker om størrelsen på disse ikke-runde AP klokkene
(39mm, 42mm, 44mm, etc.), mener man da den _største_ diameter, dvs fra "kvart på 10" til "kvart på fire"? Eller måler man 9 til 3 eller 10 til 4 (som blir litt mindre)?

Beintøff AP, MrK!
 
Kanskje litt off-topic, men når man snakker om størrelsen på disse ikke-runde AP klokkene
(39mm, 42mm, 44mm, etc.), mener man da den _største_ diameter, dvs fra "kvart på 10" til "kvart på fire"? Eller måler man 9 til 3 eller 10 til 4 (som blir litt mindre)?

Beintøff AP, MrK!

På rund kasseform måler man tradisjonellt ikke kvart på tre (3-9) men heller 4-10 eller 2-8 (gitt att kronen er i 3 eller-posisjon)
AP'enes kasseform gjør jo dette litt vanskelig men tenker et skyvelær mellom '1.5' / '7.5' gir deg størrelsen som er oppgitt.
(igjen oppleves jo en firkantet kasse med "diamater" på Xmm som større enn tilsvarende sirkel på Xmm, seks/åttekantede blir jo mellomting)

Either way ... det gleder en vanlig dødelig å få ta del i deres råe ur ChristianN/csabko/MrK!

::Ninja::

Såg først etterpå at du spurte spesifikt om måling av AP og ikke generellt på klassiske kasser.
 
Tusen takk for svar, adamskater. Så det er altså halv åtte til halv to som gjelder, ikke 10 til 4.
 
Noen har lagt igjen en pen slump penger hos AP.. :eek:

Sinnykt fete ur, men håper karen har hatt vett nok til å kjøpe annet horologisk snacks også.