Båt

Svigerfar har bedt om hjelp til å redusere båtparken, etter sterkt påtrykk fra en familie som er lei av mer puss enn tur. Er det noen som er interessert i velholdt, klassisk åpen Wesling med en brutal 80hk Mercury i hekken?
 
Satser på å få kjøpt meg en liten skjærgårjeep innen rimlighetens tid. Har ikke eid båt i Oslo før og prøver å lære meg litt om båtplasser. Er det sånn at jeg kan få båtplass for rundt 4-6000 til leie for en sesong i Oslo/bærum/asker eller er det optimistisk? Har også lest på nett at det kan lønne seg å møte opp selv hos en forening og høre om det er noe ledig. Kanskje kun for noen måneder, men etter at man får litt kontakter får man rykket oppover i systemet.
 
Hei. Fb1860 er Oslos billigste plass. (ca din båt tror jeg prosen blir 10.000 innskudd 2.000 pr sesong) Men med lang kø. Her rykker man ikke opp selvom man er med på dugnader og det hele. Derfor kjøpte jeg båtplass mens jeg venter.

Jeg eier også en bøye på Nesodden, så om du skulle ønske å leie den rimelig tar du kontakt pr pm.

Generelt er min oppfatning at det tar tid men at det er verdt set når alt er på plass:)

Kos deg på fjorden!
 
Hei. Fb1860 er Oslos billigste plass. (ca din båt tror jeg prosen blir 10.000 innskudd 2.000 pr sesong) Men med lang kø. Her rykker man ikke opp selvom man er med på dugnader og det hele. Derfor kjøpte jeg båtplass mens jeg venter.

Jeg eier også en bøye på Nesodden, så om du skulle ønske å leie den rimelig tar du kontakt pr pm.

Generelt er min oppfatning at det tar tid men at det er verdt set når alt er på plass:)

Kos deg på fjorden!

Regner jeg med at jeg må være medlem der for å stå på venteliste? Det er vel bare å kjøre på med ventelister da...

Hvordan er det å ha bøye? Jeg hørte en gang om en som hadde båten sin ved en bøye men var plaget av tyveri. To ganger ble båten ribbet for alt...
 
Å ha båt på bøye er som alt annet med båt. Den må passes på. Men har du alarm/kamera så er det isåfall noen ukloke tyver som prøver seg.
Det værste er ulåste brygger, der kommer uteliggere osv. Det slipper man i det minste på bøye.
 
Jeg har en 3,5 meter i Holtekilen som jeg skal leie ut etter at båten nå er på vei til hytta. Naboene tar 10K for sesongen, inkl strøm og vann, men så sent i sesongen er vel 7K mer sannsynlig. Parkering er uproblematisk. PM om det skulle være aktuelt.
 
Fett altså! På vegne av deg heller jeg mer og mer mot å bytte kledningen til heltre.. Ring noen båtbyggere og hør. Kravellbygget kledning bør være ganske grei skuring og da har du båt som holder garantert til neste generasjon. Du slipper også mer skraping;)

Ang skruer som er knekt. De må borres ut. Kun bruk svindyre rustfrie skruer eller bronse i renoveringen. Det er det vel verdt.
 
...med på tanken din Entropy, men stygt redd for at det vil koste endel mer enn jeg er klar for akkurat nå. Jeg tror nok også at jeg vil få mye glede ved å gjøre en ordentlig jobb med det skroget jeg har idag..., men fy fa.. så bra det hadde blitt8)

...men derimot fordekket er jeg mer klar for å skifte til heltre...og da burde kanskje en skikkelig båtbytter gjøre jobben...kjente du noen som kanskje kunne ta på seg et slikt prosjekt?
 
Det er godt mulig ja. Men du som gjerne vil lære. Kansje best å få til en som kan forklare det skikkelig for deg, kansje tegne noen skisser og forklaringer også gjør du det selv?
 
543077b0-86b0-5ca8.jpg


Fant frem denne! Du kan fint låne den.
 
Classic Mahogny båt

...med på tanken din Entropy, men stygt redd for at det vil koste endel mer enn jeg er klar for akkurat nå. Jeg tror nok også at jeg vil få mye glede ved å gjøre en ordentlig jobb med det skroget jeg har idag..., men fy fa.. så bra det hadde blitt8)

...men derimot fordekket er jeg mer klar for å skifte til heltre...og da burde kanskje en skikkelig båtbytter gjøre jobben...kjente du noen som kanskje kunne ta på seg et slikt prosjekt?

Hei Nautilus, send meg en PM hvis du vil ha besøk (kort vei fra Haslum) !
Kan sikkert bidra med noen tips, kontakter etc,
MvH Lyder :cool:
 
Det er en Selco Selboy 13ft fra slutten av 60-tallet.. Restaurert for noen år siden, og stort sett stått ubrukt etter den- før jeg kjøpte den i våres..
 
Flott båt HenrikTA, mye morro iden.. Og ikke minst: morro med en gang:)

Sender PM Tinewarp, alltid bra med noen synspunkter fra likesinnede...men flrst, FERIE:)
 
Det er en Selco Selboy 13ft fra slutten av 60-tallet.. Restaurert for noen år siden, og stort sett stått ubrukt etter den- før jeg kjøpte den i våres..

Kult! Første gang jeg ser en med overbygg :) Så pen ut!
Har kjørt litt en åpen en i samme str. Planet fint med 8hk hehe! Lettplanet med rimelig flatt skrog bakover ;)
Er det 30hk du har på den?