Omega Seamaster GMT svart

Medlem
11. feb. 2010
Innlegg
70
Sted
Bergen
Kunne kanskje gått i "Galleriet", men jeg føler bildene ikke er knallgode og dessuten har jeg lyst å skrive litt.

Denne klokken er bra. Omega ligger virkelig ett hakk over de fleste andre og selv om mange mener de bruker ETA verk i hovedsak, vil jeg i alle fall si at de Omegaene jeg har hatt har skilt seg fra "vanlige" ETA klokker ved at de ikke har noe slark i verket eller krone overhodet når du stiller det og dessuten har de gått meget presist. Railmasteren min gikk på sekundet rett de 2-3 mnd jeg eide den og denne GMTen går likedan etter 4 døgn i min samling!

Grunnen til at jeg ville ha denne er at den er litt større enn Rolex explorer II. 40mm Rolex blir akkurat for lite til meg - 42mm Omega er perfekt (den nye Explorer II ville nok passet, men prisen holder meg fra å prøve den på armen).

Akkurat denne klokken kjøpte jeg her på TS og den var annonsert som en "beater". Prisen var deretter. Noen hakk og sår - til og med i glasset, men det er helt greit, da slipper jeg å irritere meg over å ha begynt forfallet av en så fin klokke selv. Jeg kan bære den uten å tenke på å være forsiktig, og den følelsen liker jeg - dyr fin klokke som blir med på alt.

Det eneste negative med denne er liten diameter på kronen. Helt grei å stille, men litt vanskelig å trekke med mine tykke fingre :D

Og slik ser den ut på ekte Bond zulu:

IMG_1816.jpg


IMG_1817.jpg


IMG_1822.jpg
 
Gratulere med en fin GMT, jeg var eier av den klokken tidliger, men solgte den i et svakt øyeblikk.
Savnet ble for stort, så jeg var nødt til å skaffe meg en maken.



legger ved et dårlig bilde av min nyervervelse, den peneste GMT ever. :D
 
Sånn skal det være, klokker er til for å brukes og nå slipper du å plages med den første ripen i en ny klokke:D

Gratulerer så mye med kjempefin GMT.
 
Gratulerer med verdens vakreste GMT.:eek:(i hvert fall i den prisklassen):D
Jeg har den hvite, GW, og er kjempe fornøyd med.
Gratulerer med MKII og.:D
 
Ja, dette er en av klassikerne - av og til bare føles alt rett (og da mener jeg ikke min mening, men noe større :D)

Agassiz, vi vil se bilder av "Great White"!

Og noen som vet hva man kaller den svarte? Om ikke må vi jo gi den et kallenavn!
 
Ja, dette er en av klassikerne - av og til bare føles alt rett (og da mener jeg ikke min mening, men noe større :D)

Agassiz, vi vil se bilder av "Great White"!

Og noen som vet hva man kaller den svarte? Om ikke må vi jo gi den et kallenavn!

Hadde ingen planer om å forsøple tråden din men siden du spør legger jeg ut noen bilder.
Jeg har ikke hørt om noen kallenavn på den sorte så det betyr fritt fram.:)
Rousp har også en og han har bilde av GW på Hirsch honey brown (som ikke lages lenger, tror jeg:()og det er nyyydelig.

GW på mesh:

dag1of1.jpg


GW1of1-2-3.jpg


Dagens1of1-2-1.jpg


og til slutt dette. Savner sommer!!!:cool:

Pula037-1.jpg
 
Hirsch Duke Honey Brown (om jeg husker rett):

IMG_5914.jpg


Har muligens postet bedre bilder av den før, men fant ikke noe i farten.
Finner et veldig bra om du googler det. :p
 
Hirsch Duke Honey Brown (om jeg husker rett):

IMG_5914.jpg


Har muligens postet bedre bilder av den før, men fant ikke noe i farten.
Finner et veldig bra om du googler det. :p

GMT GW er et alldeles nydelig ur. Utrolig dragning mot det uret. Explorer 2 er en skygge i forhold syntes jeg.
 
Jeg kjøpte i utgangspunktet dette uret som en ventepølse fram til jeg var klar for å bytte den i en exp II. Det byttet kommer ikke til å skje. :p Nå har uret fått plassen i samlingen som uret som aldri skal selges.
 
Ja, jeg satt på gjerdet og ventet på at klokka skulle dukke opp i salgstråden men nix. Måtte kjøpe den fra utlandet.:D
Hvis jeg ikke husker feil var det noe som skjedde med den klokka. Tenker på da du skrev at du ALDRI kommer til å selge den. Fortell.:)
 
Du får ta det som det er med bezelen, det har sin årsak.
Sort er natt og sølv dag.

En annen fin sak er at GMT viseren følger sola.

Rett GMT viseren mot sola så har du et kompass, 24 blir nord, 12 sør, 18 vest og 6 øst. dette gjelder den nordlige havkule, på den sørlige havkule blir det omvendt.:p
 
"Great Blackie"...henspeiler til oseanenes ultimate predator, Orchinus Orca, spekkhuggeren som klipper en great white i to - om sjangsen byr seg, og hvis den vil.:D

Mvh.