Verdistigning klokker

Medlem
16. nov. 2010
Innlegg
1.513
Sted
Oslo
Mulig dette har vært diskutert før.

Rolex, AP og Patek er kjent for å stige/holde prisen godt. Hvilke andre merker/modeller er det lov å håpe at man i hvertfall får igjen penger på.
 
Omega er et ganske sikkert kort.
Seiko kjøpes inn for 1200,- og selges igjen for 1000,- så verditapet er ikke så stort;)

Edit: ser at mikke tenkte samme tanken
 
Enkelte av Seiko's dykkerklokker stiger i pris om/når de blir "discontinued". Det er en stor verden av seiko samlere der ute - spesielt innen dykkerklokkene, så hvis en klokke blir "utryddningstruet" så kan prisstigningen være ganske så stor prosentmessig. Det er jo fremdeles "småpenger" vi snakker om, men det er moro å vite at seiko dykkerklokken man kjøper faktisk holder verdien sin greit.

Eksempler jeg kommer på i farten er "spork" og "samurai" klokkene. Kan for eksempel tenke meg at black og orange monster hadde steget MYE i verdi i årene fremover om de hadde sluttet å lage dem nå.
 
Mulig dette har vært diskutert før.

Rolex, AP og Patek er kjent for å stige/holde prisen godt. Hvilke andre merker/modeller er det lov å håpe at man i hvertfall får igjen penger på.

Tror man skal ha litt flaks, selv med Patek, Rolex og AP, må isåfall være ganske så utgåtte modeller. Ser Rolex Seadweller forrige modell går til en moderat penge selv om den (i mine øyne) er mer velproposjonert enn Deepsea.
Min Patek 5980 er jo "et ikon", men tilbudet i gråmarkedet er stort.

Mvh
 
En Panerai Special Edition ny fra forhandler viser seg ofte å være meget gode kjøp.
 
Antar at du snakker brukt her, Espen. Nye Rolex er vel ikke akkurat kjent for å holde prisen.

Når det gjelder Omega er det bare å følge med på prisene på bukta og chrono24. Enkelte Sea- og Speedmastere prises høyere og høyere. 2254.50 og EB som var priset rundt 10K i fjor sommer er nå priset til 12-13K. Ikke de samme klokkene, selvsagt, men samme modell og ifølge annonsørene også i samme topp stand.
 
Om man ser på Rolex prislistene som ligger her en plass må man vel kunne konludere med hva man egentlig skulle brukt feriepengene på i 1995.
 
Om man ser på Rolex prislistene som ligger her en plass må man vel kunne konludere med hva man egentlig skulle brukt feriepengene på i 1995.

EDIT: Hvis du kjøper en Sub ny hos forhandler i morgen så får du nok igjen 100% av prisen om du selger den om 10år. Tror du ikke?
 
EDIT: Hvis du kjøper en Sub ny hos forhandler i morgen så får du nok igjen 100% av prisen om du selger den om 10år. Tror du ikke?

Nå er det jo mye spennede som skjer med økonomien om dagen, men klokker har jo vist seg å stige trutt uahengig av verdensøkonomien. Hva kostet en kermit ny i 2004?

La oss ta opp denne tråden igjen i 2022 og se hva en 2012 116610 koster da. Noen som gidder å minne meg på det?