Tidssonen Passaround II

For meg som debuterer som passaround-deltaker; hvordan gjør jeg det når det nærmer seg min tur? Skal jeg ta kontakt med personen før meg på lista for å avtale møte? Og hvor strengt er overleveringsdatoen? Jeg spør fordi jeg, såvidt jeg vet, skal ha klokken i jula, og skal reise bort litt.
 
Takk for tilbakemeldingene, karer. Mutriakis, det står i følgebrevet at det er ditt ansvar å sørge for at _nestemann_ mottar klokken, som mottaker er det altså ingenting å bekymre seg for :) Og jeg må bare anta at jul er godkjent grunn for litt slakk i tidsskjemaet...

Ellers må jeg si det er festlig å teste nye klokker på denne måten, all kudos til krille for et glimrende og vel utført initiativ!

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Ikke la denne tråden dø nå, folkens! Bilder og erfaringer må postes! :)
 
H:\>ping Auto's_Ball_feelings

Pinging Auto's_Ball_feelings with 32 bytes of data:

Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

Ping statistics for Auto's_Ball_feelings:
Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 4 (100% loss),

H:\>
 
Siste dagen idag før Herr Schmelck tar over.. Har noen tanker og bilder av uret som kommer iløpet av kvelden :)

b1f3d573.jpg
 
H:\>ping Auto's_Ball_feelings

Pinging Auto's_Ball_feelings with 32 bytes of data:

Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

Ping statistics for Auto's_Ball_feelings:
Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 4 (100% loss),

H:\>

Nå er ikke jeg spesielt datakyndig, men det der med å pinge ballene til noen hørtes skikkelig skummelt ut.:eek:
 
Kort review av Ball Fireman Racer:

- for meg skurrer det allerede med navnet; Fireman racer? Hva er det egentlig? Jeg liker å kategorisere ur til å være en dykker, dress, gmt, sportsur, pilot osv. Jeg har litt vanskeligheter å plassere med Ball'en, men med sine 100m WR, gummirem og gode lume havner den vel i sportsurkategorien. Skulle gjerne sett at den var 42mm så hadde de fått litt mer "punch" som sportsur! Videre passer den ikke cyclops(?) da glasset er for høyt fra skiven at dette blir pent.

f5058fcf.jpg


Jeg har brukt den både til dress og casual og synes den fungerer greit til begge formål. Med sine polerte sider og detaljerte skive fremstår den kanskje mer eksklusiv enn den faktisk er.

21bd4b5b.jpg


På en annen side vil jeg påstå at dette er mye klokke for pengene. Et solid ETA 2824 urverk som har vist seg å være meget stabilt og presist den korte tiden jeg har brukt den. Klokken er solid bygget og finishen er helt på høyde med mer kostbare ur. Gummiremmen er grei nok, men den har allerede begynt og bli litt slitt i kantene!

487e09aa.jpg


Alt i alt en flott klokke, men jeg ville neppe betalt for noe slikt selv. Merkevaren Ball setter ikke igang sterke følelser hos meg og den forblir bare en anonym liten klokke...

525361ea.jpg
 
Bra med review Auto, takk for at du deler litt tanker.
Håper vi kan få litt info fra alle klokka er innom, slik at vi som venter får litt tilbakemeldinger underveis, og at tråden her ikke dør helt ut. :)
 
Takk for rapport, Auto. Ser ut som klokka har klart seg med bravur gjennom en uke til, skal se denne varer helt til Valdres. Kult førstebilde :)
 
En oppdatering var på sin plass:) Takk for det Auto. Jeg ser virkelig frem til å få testet denne!

Jeg synes klokken ser bra ut. Den ser ihvertfall hakket bedre ut enn Ball fireman I og II, etter min mening.

Ser frem til flere oppdateringer:cool:
 
IMAG0180.jpg


Etter en del utsettelser pga. stramme timeplaner for både meg og auto fikk jeg først denne idag.
Klokken gir et godt førsteinntrykk!
 
Etter oppfordring har jeg prøvd meg på makrobilder av denne. Jeg må si at det ikke var spesielt lett og jeg skjønner at man kjøper en slik en lysboks. Jeg får (om mulig) enda større respekt for den utsøkte kvaliteten på makrobildene til Moore og andre her inne.
Jeg er egentlig veldig fornøyd med selve klokka, detaljnivået er høyt og finishen god. Jeg var redd for at lumen ville bli litt "tacky", men den er mye mer diskret enn jeg trodde.
Men det er en del ting som skurrer også, "railroad" wtf? Cyclopsen er ikke akkurat pen.
Alt i alt en pen klokke, men usikker på om jeg hadde kjøpt den selv.

Ball078-1.jpg


Ball043.jpg


Ball044-1.jpg


Ball046.jpg


Ball047.jpg


Ball050.jpg


Ball068.jpg


Ball083.jpg