Tidssonen Passaround II

Da er klokken levert til Hanse. Så, da skal han få nyte godt av klokken :) Jeg kommer tilbake til en liten review senere i uken.
 
I`m having a Ball

Hvilken review? ;)

Jeg mottok vår alles kjære Ball i etternmiddag, og lot den få prøve seg på skogsarbeid. :p

Førsteinntrykket er bra. Jeg snes den åpenbart må være inspirert av IWC Ingenieur, jf skive, markører mm.

IMAG1161.jpg

IMAG1160.jpg
 
Ball'en har ankommet Ålesund

I dag var det min tur til å pakke ut vår felles klokke. Førsteinntrykket var litt skuffende: På meg virker den noe puslete og kjedelig... Etter å ha byttet Hirschen ut med original renten steg inntrykket noe, men fremdeles ikke noe som får blodet til å bruse. For å dra en fotball sammenligning: Mer Aafk enn RBK ( jeg er RBK fan)... Men for all del, blir gøy å bruke den noen dager :) Skal definitivt prøve den på Nato.

Siden den nå befinner seg et sted med nærmest kontinuerlig nedbør, blir vanntettheten satt på prøve :)

Edit: etter en øl stiger inntrykket enda litt :) kanskje vi blir gode venner etter noen dager!
 
For meg havner denne i "bøtten" med en drøss andre ur i prisklassen ca 6-10K med ETA-urverk. Det blir ikke interessant nok, dessverre. Snobb much? Ja helt sikkert. Hadde ikke brukt 10K på denne selv, men den er helt grei.

Helt grei :cool:
 
Jeg hadde helt glemt ut selve reviewen jeg skulle skrive. Husker ikke halvparten av alle de smarte tingene jeg skulle nevne, så jeg oppsummerer enkelt og greit:

Jeg liker klokken og håper at jeg vinner den :)

Det teller også til dens fordel at den bare gikk 4 sekunder for fort i løpet av de 7 dagene jeg bar den på armen :)
 
Da har endelig vår lettsindige dame ankommet Valdres. Hun var frisk og rask etter reisen og hun ble øyeblikkelig med opp på rommet. Klokkerommet, that is.

Førsteinntrykket var sånn passelig, for å si det slik. Den har ikke begeistret meg så veldig ut fra hva jeg har sett av den her i tråden og inntrykket ved første inntrykk bekreftet dette. Men, ut av boksen måtte den...

001-21.jpg


Boksen er litt original med skuffen i fronten. Plastmaterialet på utsiden er av høvelig kvalitet og har klart seg rimelig godt så langt på ferden. Interiøret er som forventet i en prisklasse som dette - sånn passe.

005-15.jpg


Remmen har vært avbildet dusinvis av ganger tidligere og jeg må si at den på ingen måte falt i smak her i Valdres. Spennen, derimot, den virket solid og jeg likte både følelse og design på denne.

Hirsch-remmen som fulgte med kledde klokken langt bedre enn originalen. Tror det var Maghas som donerte den. Klokken kler også natoen som følger med, men ikke så bra at den fristet til bruk. Jeg tok meg derfor den frihet å montere en lenke jeg fant på klokkerommet.

006-14.jpg


012-13.jpg


Jeg begynte faktisk å like klokken etter at den kom på armen. For min del kunne den gjerne vært en millimeter eller to større, men det skal ikke brukes mot den.

017-7.jpg


Cyclopen, som jeg i utgangspunktet har et nærmest hatefullt forhold til, er slettes ikke så dominerende som den har virket på bilder og jeg lurer på om jeg kanskje ender opp med cyclop en dag, jeg også. Skiven er enkel og pen, tallene store og lesbare som på en Explorer - uten sammenligning forøvrig, og alt i alt oppleves klokken som klassisk og ganske elegant. At den også har et sportslig preg er det ingen tvil om. Et allsidig ur vil jeg påstå.

Kronen, som er skrudd, gir et godt grep og innstilling av dato og tid går smertefritt.

Alt-i-alt, et hyggelig bekjentskap.


Edit/oppdatering etter noen tids bruk:
Jeg er overrasket over hvor godt denne sitter på armen - den smiler til meg. En annen sak er at her flyr jeg rundt med Seamaster, Aquatimer og andre klokker, uten å motta komplimenter av noe slag. Med denne har jeg allerede fått to komplimenter for "den fine klokken". Frustrerende, egentlig...

Edit II:
Du verden så nøyaktig den er.
Jeg hadde sett for meg en noe kraftigere lume, men jeg er vel kankje litt for godt vandt.
 
Har klokken forsvunnet i posten? Dårlig med oppdateringer her...

Jeg hentet den faktisk på posten for kun noen få timer siden! Så nå er den her hos meg, den har fått en liten vask og tørk og er gjenforent med resten av boks + papirer.

IMAG1041.jpg


Klokken ser fin ut og er nå klar for trekning som forhåpentligvis kommer på første NURK. Eller tidligere om noen er keen på en liten sommer-GTG?

IMAG1042.jpg
 
Heh, denne klokka har virkelig vært på tur. Måtte sjekke nå hvor lenge det er siden den var hos meg, og kan konstatere at det bokstavelig talt har gått både vinter og vår :)

Vel gjennomført!

Fra reims mobil
 
Jeg måtte sjekke bildet til Krille for å huske hvilken klokke det var :p
 
Jeg traff noen TS-ere her før i ettermiddag, og da snakket vi om muligheten for utlodning denne uken om det er noen som er igjen i byen. Jeg er kone- og barnefri om dagene, og derfor klar for pils og ur, og kunne godt tenkt meg å bli kvitt Ball-en.

Derfor: er det noen som vil pilse, klokkenerde og være med på Ball-trekning torsdag ettermiddag/kveld?
 
Jeg har ikke anledning til å ta turen innover på torsdag, men stor stas om du får til trekning denne uka.
Skal jeg sende deg adressen min nå, eller vil du vente til formalitene er i orden? :rolleyes:
 
Tror jeg har mulighet til å møte i morgen - om gud og posten vil så har jeg akkurat mottatt SP passaround da.
 
Svært fristende forslag, men av alle ting er det jobbing i ferien som står i veien..

Jeg tror forresten Kristaafa akkurat diskvalifiserte seg selv pga utpreget eplekjekkhet ;) (Har ikke Passaround-statuttene foran meg akkurat nå, men jeg mener bestemt at det står der.)
 
Pga noe lunken interesse prioriterer jeg andre ting i kveld. Vi får ta utlodning på et senere tidspunkt, enten får vi skramle sammen en GTG someplace somewhere når folk begynner å dra seg ut av ferietåka, eller så venter vi på NURK som antagelig starter opp igjen i august en gang.
 
Venter på NURK, ja! I følge nurk.no blir det møte på mandag, så da er det håp!
 
Ball-en fikk ny eier i dag!

Trekning på NURK, her er Anders i boksen og roter:

IMG_5171.jpg


Ny eier er:

IMG_5172.jpg


Solli var tilstede og tok klokken umiddelbart i besittelse! Da er det bare å planlegge neste Passaround, da.....:)