Ja, vi elsker nato-rem

Jeg ser heller ikke for meg Lange 1 på et Bond-NATO, men skal man først komme med en bukseanalogi ville jeg sagt klokkenes cargo pants...:D

Det er jeg ikke helt sikker på hva er, men det høres ut som et plagg som setter funksjon over form, så det kan nok godt hende;)
 
Kan aldri tenke meg Moore setter sin samling på nato, så er vel ikke noe å bekymre seg over Mogens;) På de fleste av hans herligheter er orginal lenke/rem absolutt å foretrekke imo:) Noen klokker kler nato, langt i fra alle, men det er flere klokker enn milsub som kler en nato vil jeg si!
 
Oppfordringen ligger der, Moore ;)
Så kan vi ta debatten om hvilke klokker som ikke passer på NATO siden. :)
 
I just have a short question: What do you think about NATO watch straps? I think they look excellent on classic-looking dive watches. NATO straps give them a casual, yet preppy look. The only downside, I think, is that people who don't know anything about watches think that you’re wearing a cheap watch because of the nylon strap. Does the Snob approve?

By “NATO” straps, I assume you’re referring to those thin strips of nylon that urban hipsters are wearing on their faux vintage military watches in a hollow attempt to emulate a more genuine era. Nylon straps obviously had their use for soldiers as a cheap, durable means to strap on a watch, but they don’t belong on any watch to which a proper leather strap can be fitted. In fact, they don’t belong on any watch that costs more than the strap itself unless it’s a Rolex Military Submariner. But then you have no choice. And if you have one of those, you can wear whatever damn strap you want.

The short answer is: No, I don’t approve. These straps don’t make your watch look cheap. They make you look cheap.
 
Lærreim på dykkerklokker?

Det er vel bare en som sitter dagen lang på kontoret og tenker ut sarkasmer som kan synes sånt er passende. :)
 
The Watch Snob kan få sakt det;) Der er det rett fra levera, og han mener jo mye rart i grunn;) NATO kan jo være kjempe på mange klokker:) Noen som vet hans menig om mesh btw?
 
Jeg liker watchsnob og er enig i noe av det han skriver, underholdende er det også :) Akkurat når det gjelder nato er vi nok litt uenige. Det kan være en knall kombo, IMHO :)
 
Denne tråden har sannelig gått meg hus forbi!

Det kan jo nesten oppfattes direkte uhøflig å ikke respondere, så derfor dette lille innspill. Jeg hadde dog i utgangspunktet tenkt at min holdning til Nato-straps skulle forbli en horologisk hemmelighet.
Dette "Klokkenes Facebook" fortjener nemlig ikke mitt flagg hevet i denne debatten. Rettere sagt; - i denne sammenheng er mitt flagg uinteressant.
Som sagt, så gjort.

Derfor forblir jeg nøytral....;)


Kan aldri tenke meg Moore setter sin samling på nato, så er vel ikke noe å bekymre seg over Mogens;)

Rimelig greit resonnert, og 100% spot on, maghas9!:cool:

Oppfordringen ligger der, Moore ;)
Så kan vi ta debatten om hvilke klokker som ikke passer på NATO siden. :)

Som NATO-frelst tar jeg herved intiativet til FFÅFMTÅSSSPN, dvs Folkeaksjonen for å få Moore til å sette samlingen sin på Nato :D
Å kom igjen da, Moore :) ;)
Kanskje vi kan stemme over farger/ur-kombinasjoner og greier ;)

+1
Det hadde vel en gang for alle bevist at alle klokker kler NATO....

Nice try, mikkemus23, men akkurat her forbeholder jeg meg nok retten å takke høflig, men bestemt....... NEI!
Men jeg er enig; - jeg ser absolutt et par kombinasjoner som kunne skapt spenstige diskusjoner. ;)

Bortsett fra Milsub finnes det ikke en klokke som kler Nato. Jeg håper virkelig ikke du tar denne oppfordringen til deg, Moore. La oss slippe synet av nylonvandalismen på dine smykker!
Som jeg tidligere har sagt er Nato klokkenes joggebukser IMO, og bør ikke benyttes i sammenhenger hvor noen ser deg...
På en Lange eller Patek tror jeg det er forbudt ved lov.

Mogens, du er inne på noe.....
Jeg mener å erindre det var påkrevd med min personlige signatur på å ikke bruke annet enn OEM.
Konsekvensene ved mislighold - om sådan oppdages - medfører svartelisting og inndragning av ur. Den sjansen tar jeg ikke. ;)

....By “NATO” straps, I assume you’re referring to those thin strips of nylon that urban hipsters are wearing on their faux vintage military watches in a hollow attempt to emulate a more genuine era. Nylon straps obviously had their use for soldiers as a cheap, durable means to strap on a watch, but they don’t belong on any watch to which a proper leather strap can be fitted. In fact, they don’t belong on any watch that costs more than the strap itself unless it’s a Rolex Military Submariner. But then you have no choice. And if you have one of those, you can wear whatever damn strap you want.
The short answer is: No, I don’t approve. These straps don’t make your watch look cheap. They make you look cheap.

The Watch Snob har tidvis en skarp penn, med høy kjekkas-faktor. Dette var underholdende.

Og som dere skjønner av dette stiller jeg meg veldig nøytral til Nato-straps, og har ikke noe spesielt ønske om å tone noe høyt flagg i denne debatten.....:rolleyes:

Egentlig er Nato-remmer fine.
Og praktiske.
Til sitt bruk.
Som å holde ski sammen, for eksempel.

Vel, vel...
Da vil jeg bare til slutt gjenta meg selv og minne om mitt budskap om at jeg velger å forholde meg helt nøytral i debatten om Nato-straps....
:D
 
Ikke vær så nøytral.:D Kom igjen! Se her:

Patek.jpg
 
The short answer is: No, I don’t approve. These straps don’t make your watch look cheap. They make you look cheap.

«It's all about taste. If you're cheap, nothing helps.» — Karl Lagerfeld.

Jeg er ikke gammel på dette forumet, og kanskje det er derfor jeg ikke helt har fått sansen for NATO …
 
Nato er snodig... har en boks med straps og setter fra tid til annen nesten hele samlingen på NATO fortløpende mens jeg sitter rundt spisebordet mitt og pusler. Innen jeg er ferdig er så og si alltid klokkene tilbake der de startet; på lenke eller lær.

Jeg liker looken som konsept og synes det er morsomt, noen av klokkene kler NATO bedre enn andre og har faktisk blitt brukt i noen dager på NATO, men jeg kommer alltid tilbake...

Unntaket er muligens billig seiko på en enkel nato for mer fysiske oppgaver, kjekt å kunne slenge remmen i vaskemaskinen sammen med utsvettede klær :).
 
Har litt samme greie som ChristianN, synes det er kult på endel klokker og på bilder.
Men, når jeg tar å setter en av mine egene klokker på nato forblir den på i maks et par dager før det er tilbake på rem/lenke.
Eneste er Seiko monster som forblir ganske ofte på orange nato.
 
Å si at jeg elsker Nato er vel å dra på litt vel hardt.
Men det er utrolig praktisk. Spesielt når jeg er ute på jobbreise og sover med klokken på.
Mye mer behagelig enn lenke.
Samtidig er det greit å skifte til Nato når du skal utføre aktiviteter hvor lenken kan få seg noen stygge skraper.
 
Helt enig. Vi nye skjønner visst ikke greia.. :)

Populariteten til NATOs skyldes nok (i tillegg til det som er nevnt tidligere i tråden) at den har en ganske signifikant rolle knyttet til militærinspirerte ur.

Spesielt gjelder dette de autentiske britiskproduserte NATO i "Admiralty Grey". Mer om denne kan du lese f.eks. lese her.
 
NATO må være det mest geniale biproduktet i den horologiske verdenen, og det er en understatement :cool:
 
Gah! Skyv over en såkalt hyperlink hvor jeg kan handle litt nylon. Jeg er sugen på litt shopping. :cool:
Så skal jeg prøve på paneraien. Men bare fordi det er så enkelt å skifte rem. ;)