Tudor utgir ny modell 16. november?

Pelagos er noe eget, en ny diver som står på egne ben, både den sorte og den blå. Å retrohore den slik er skikkelig skuffende .

Og selv om jeg er venstrehendt, er jeg ikke interessert i destro. Jeg liker krona der den er. Så dette var skuffings.

Jeg er helt enig, og imponert over den språklige kreativiteten i verbet "retrohore" - snevert bruksfelt, men nyttig.
 
Jeg har klokka på høyre arm, og det passer meg utmerket at krona ikke gnager seg inn i håndleddet.

Hva feiler det Tudor? De gjør så mye riktig, men jammen finner de på mye rart også. Destro-retro Pelagos. WTF? Jeg har jobbet 14 timer i dag, og så kommer jeg hjem til dette?
 
Etter en natts søvn er jeg fortsatt fornøyd, ja bortsett fra destrobiten da. Forstår du er skuffa @Todda . Vi liker mye det samme hva dykkere angår aner jeg. Må si vintage touch'en ga uret en fin varme. Originalen (som jeg elsker) kan jo beskyldes for å være steril og kirurgisk.

At originalen var noe nytt og eget er vel en trekvart sannhet da skiven er den (i mine øyne) mest klassiske skiven en Tudor diver har hatt.

At denne modellen er et resultat av en vintage gunfight er jeg heller ikke helt enig i, jeg trodde det var BB som var det.

Flott vi liker forskjellige ting folkens. Jeg har fri idag så gi meg noen timer så elsker jeg nok destro biten og
 
Redigert:
Jeg har også sovet på det. I tillegg har jeg sett flere bilder, og på noen av dem fremstår den ikke som så patinert. Men hva er vitsen med røde datotall? For meg fremstår den nok fremdeles litt som en del av sortimentet til en klokkeselger på stranda på Mallorca. Men det kan jo hende den er bedre i virkeligheten enn på bilder.
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai
Som venstrehendt synest jeg det er flott at vi også får en klokke til å velge blant. Hadde Rolex / Tudor kommet med en day - date i samme konfigurasjon hadde jeg blitt fristet til en klokke til. Kronen oppover sliter på skjorte ermet.
 
Jeg er kanskje en av få her som digger den klokken? Er venstrehendt selv, men har alltid hatt uret på venstre arm. De siste dagene har jeg prøvd å ha klokka på høyre, men etter bare to minutter må jeg gi meg da det bare blir feil. Ergo, ingen destro Pelagos på meg :(
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
Ja, det er rart hvor fort kroppen venner seg til noe. Når man flytter klokka over på den andre armen / håndleddet, så kjennes klokkas egenvekt 2-3 ganger tyngre ut.
 
Røde og sorte datotall, annenhver.. ja litt merkelig. Nummererte men ikke limiterte klokker.

Ta fri idag du og @Todda så skal du se at det blir en Mallorca klokke på deg og
De plukker noe retrodetaljer, i "gamledager" fikk du submariner med datohjul med vekslende røde / blå dato. Blir litt feil nylanseringer for min del, tar noe fra forskjellige epoker og smører sammen. Takke meg til originale vintage, BB varianter i alle farger suger - design noe nytt eller lag en variant som har den gode DNA. Godt de ikke har relansert rosen isteden for skjoldet på disse talentløse "Reissue" klokkene sine. Se litt til Panerai, de har i det minste greid å holde på den gamle DNA på flere av sine nye klokker. Mulig jeg oppleves som en grumpy old fart, jeg kan leve med det.
Tom
 
Klart Panerai har klart det - de har jo tatt 2173 lodd - og hagleskudd for å lage ulike modeller. Tar man mange nok lodd, så går til slutt ett eller tre inn.

Sidenote: En av Panerai sine site ur har WR på 5 atm. * facepalm *
 
Klart du er grumpy @Tom Henriksen , lov det.

Ja jeg kjenner til bakgrunnen for roulettehjulet.

Og tenk den herlige ironien i at hverken JLC , Tudor eller noen andre hadde laget noe som helst i faux patina hadde det ikke vært for skranglelenkemafiaen.

Det er vel snart bare Rolex som går klar her, om man ser bort fra at nesten hele katalogen er relanseringer av gamle modeller.

Ja ja med en 5 sifret Krone overlever jeg denne dagen også.

Ja og det faktum at vi har det skriftelig her et sted at du hadde valgt Pelagos foran ny SD
 
Redigert:
Takke meg til originale vintage, BB varianter i alle farger suger - design noe nytt eller lag en variant som har den gode DNA. Godt de ikke har relansert rosen isteden for skjoldet på disse talentløse "Reissue" klokkene sine.
Tom

Rosen er der. 79220.