Tudor utgir ny modell 16. november?

Pokker til syting det ble her nå da...?
Hva forventet dere?

Syting? Holder meg strengt til fakta...

Men en kan bli litt skuffet når lanseringen kun er ment for den smale gruppen (10%) som feirer 13.august: I følge en teori er dette genetisk bestemt, ved at det er et gen som bestemmer at de fleste mennesker skal være høyrehendte, og at 20 % fødes uten dette genet. Disse vil ha 50 prosent sannsynlighet for å bli venstrehendt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai og UJU
Kommer litt i overkant mye vintageinspirert fra Tudor fortiden.
Pris på 37 700 kr iflg tudorwatch.com

Nummerert baklokk, betyr det limited edition mon tro?
Skjermbilde 2016-11-17 kl. 13.40.28.png
 
Liker den också, men ser fram emot nær denna kommer med kronan på andra sidan,

Helt enig, denne kunne jeg absolutt tenkt meg å hatt med kronen på riktig side.

Men for å ta en liten oppsummering for oss som har litt tungt for det:oops: Bortsett fra det åpenbare at den har kronen på venstre side så er forskjellen litt røde detaljer på skive og dato og beige farge på visere, timemarkører på skive og besel. Det er vel det?

20161117_135028.jpg

20161117_134751.jpg


(På nettsiden står det "available in a new left-handed version" på både den nye og den gamle. Dette peker vel bare mot den nye LHD, men man kunne jo kanskje håpe at alle modellene kom med både høyre og venstre krone etter hverto_O)
 
  • Liker
Reaksjoner: SCUBA diver
Synes vel egentlig den ser ut som en miks av ulike designelementer som man har putta i ei hagle - og skutt på et fotopapir på kloss hold.

Designmessig er det derimot ironisk nok en skivebom...
 
Hva er greia med destro klokker?
Hvorfor blande inn fake patina på en titan klokke?
Hvorfor legge inn en rød linje på skiva?

Om den i tillegg har den karakteristiske blå lume så er dette total skivebom....

Nei denne ble ikke innertier i mi bok....

IMG_4402.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta og Oddemann
Hadde det ikke vært en destro hadde jeg vært svært fornøyd.

En destro må jo være perfekt for alle dere som går med uret på venstre hånd, da kronen hadde vendt bort fra hånden.

Jeg har uret på høyre hånd og en destro er uaktuelt for meg.

Designmessig så er en Pelagos i seg selv nesten perfekt.

Denne "khaki" utgaven var mild og fin i fargen.

Og diskusjonen vedrørende hva som er en ekte Tudor angår; Blir ikke mer ekte enn en Pelagos....

De gamle Sub'ene er flotte de. Skrudd sammen av Rolex og ETA deler.

Flott ur.

Og så håper jeg Tudor ikke drar en Omega nå så vi om et år eller to presenteres for Pelagos Dark side of the Lagoon...
 
Ærlig talt: Hvor mange er det som betjener skrukrona mens uret ER på armen? Tipper særdeles få. Så hele destrogreia virker hypet.
Hvorfor skulle man ikke betjene krona mens uret er på armen? Er jo bare heft om man må slite av seg klokka? IMHO :)

Men hva LHD Pelagos angår? Tja, alt koker ned til hvordan den oppfører seg på armen. Jeg fant vanlig Pelagos for lett, og denne er ikke noe annerledes mtp. vekten, så tipper det blir stang ut på denne også - på tross av et tiltalende ytre. Dessverre.
Er det noe som tilsier at vi ser denne i Bergen @Nillo87?
 
Pelagos er noe eget, en ny diver som står på egne ben, både den sorte og den blå. Å retrohore den slik er skikkelig skuffende .

Og selv om jeg er venstrehendt, er jeg ikke interessert i destro. Jeg liker krona der den er. Så dette var skuffings.
 
Hvorfor skulle man ikke betjene krona mens uret er på armen? Er jo bare heft om man må slite av seg klokka? IMHO :)

Tja. Hvis man har klokka på armen hele tiden, så trenger man jo ikke benytte skrukrona annet enn ved enkelte månedskifte og sommer/vintertid. Og, bytter man klokker innimellom, så betjener men jo skrukrona FØR man tar den på armen. I alle fall gjør jeg det. Men jeg er kun en praktisk mann. ;)