Tidssonen Passaround II

Cuervo y Sobrinos hadde vært hur kult som helst! Men er det noen modeller som ligger innenfor vårt budsjett? Og hvor kan man kjøpe dem?

Ja, det bør vi kunne få til. Ikke chronographen, men både Esplendidos og Robusta med ETA 2892 er mulig å få tak i til vårt budsjett.

Jeg synes Mogens forsslag her med Cuervo y Sobrinos kunne vært kjempe spennende:) Robusta bør vel være å foretrekke av de to med ETA 2892 ;)
 
Cuervo y Sobrinos i vår prisklasse er rimelig dressy klokker.
Esplendidos er meget spesiell med sin rektangulære form - om jeg nå har funnet den rette. Robusta er også rimelig spesiell, om enn i en litt mer "normal" innpakning.

Om vi kikker på litt mer dressy klokker kan også denne fra Eberhard & Co være et alternativ.
 
Cuervo y Sobrinos i vår prisklasse er rimelig dressy klokker.
Esplendidos er meget spesiell med sin rektangulære form - om jeg nå har funnet den rette. Robusta er også rimelig spesiell, om enn i en litt mer "normal" innpakning.

Jeg er forsåvidt enig... De modellene jeg virkelig kunne tenkt meg ligger nok litt høyere i pris. Sett bort fra passaround-sammenheng er den rektangulære kassen til Esplendidos ganske snasen, og helt annerledes enn alle andre rektangulære ur jeg har vært borti. Den ser litt "spes" ut på bilder, men ligger meget pent på armen...
 
Jeg blir gjerne med på en runde til, og støtter topales forslag om Sinn. Jeg synes forøvrig også det bør stilles litt strengere krav til oppfølgning fra deltakerne denne gang. I forrige runde virket det som om klokken ble liggende veldig lenge hos enkelte, og klokken måtte etterlyses flere ganger. Det var irriterende for de neste i køen, og respektløst overfor Krille som tok seg bryet med å organisere det hele. Det er forståelig at man ikke har tid eller lyst til å ta bilder og skrive rapporter, men dersom man ikke har tid til å gå på postkontoret en gang i løpet av en vanlig uke bør man heller la være å bli med.

Nøyaktig mine tanker rundt det hele.:mad:
Hva med å kjøre et litt rigid løp med rød kort og utvisning til sinker.;)

Støtter ellers forslaget om en tusing hver i potten og Sinn som utvalgt klokke.:)
 
Bra det er litt diskusjon rundt dette. Registrerer at enkelte kunne tenke seg å øke potten litt, men jeg tror at foreløpig sier vi at grensen på 10000,- inkl frakt og mva er smertegrensen i denne runde. Ikke bare tror jeg at vi ekskluderer mange ved å øke prisen, men erfaringen fra forrige runde tilsa at en hel del av de som var veldig gira i begynnelsen ikke meldte seg på i det hele tatt. Så selv om det er mange som melder seg og deltar i diskusjonene, tror jeg at vi skal være godt fornøyde om vi klarer å få 30 personer til å forplikte seg.

Jeg føler også et visst behov for å oppsummere litt noen av forslagene, slik at det blir litt lettere å lage avstemningen. Dette er de jeg har fått med meg, som jeg klarer å finne til en realistisk pris:

* Helson Blackbeard Chrono - $1099
* Cuervos y Sobrinos Robusto Buceador Diver's Automatic - $1475
* MKII Plongeur-C (Dive) - $780
* Sinn 657 - 1030€
* Stølås Harbormaster - $579-1199
* Glycine Combat 7 Chrono 849€

Noen jeg ikke har fått med? Prøv gjerne å ta med en link til et sted hvor man kan få kjøpt klokka til en pris som passer vårt budsjett om du har forslag!
 
Jeg vil gjerne være med, hvis jeg får lov. Jeg har ikke max med posts, men det er til gjengjeld et par her inne som veit hvor jeg bor. :p
 
Ønsker at denne skal være et alternativ:
http://www.helson-watches.com/shark-diver-42mm/
5db308a2-ea5c-fc17.jpg
 
Helson SD ble foreslått sist også, men i bunn og grunn er det ikke så spennende. Pluss at de fleste får tafset på en Helson før eller siden, mens det som var morsomt med Stowaen var at det var en klokke få eller ingen viste så mye om fra før.
 
Bra det er litt diskusjon rundt dette. Registrerer at enkelte kunne tenke seg å øke potten litt, men jeg tror at foreløpig sier vi at grensen på 10000,- inkl frakt og mva er smertegrensen i denne runde.
Det strekker kanskje til for den rimeligste manuelle fra Nomos.
 
Helson SD ble foreslått sist også, men i bunn og grunn er det ikke så spennende. Pluss at de fleste får tafset på en Helson før eller siden, mens det som var morsomt med Stowaen var at det var en klokke få eller ingen viste så mye om fra før.
Jeg er forsåvidt enig i at den ikke lenger er så fryktelig spennende. Det er flere på forumet som har én, og et par av klokkene har vel hatt flere eiere også. Det gjør nok antagelig at de som har hatt befatning med den ikke er så fryktelig gira på å være med på Passaround. Men, det er klart, er det et sterkt ønske, kan den godt få være med på avstemningen.
 
Hva med en Zixen? Alle er innenfor budget. Jeg kunne hvertfall tenkt meg å sjekket ut en slik. Får gode reviews på WUS etter det jeg har sett.

heliox-new-blk.gif


mesh4.gif


f8.jpg


DSRDBLK1A-b.gif


TMX-HOME-PAGE-new.gif
 
Her er den Benarus-klokken jeg nevnte tidligere, også innenfor budget, og på lager.

004big.jpg


Eventuelt en Boschett Reef Ranger Limited Edition.

3Tstore.jpg



Eller en SAS?

both2.jpg
 
Likte ikke at zixen har "stjælt" hodeskallen til blackbeard, men likte godt SAS på lenke. Skimtes det sandwich dial?

Eneste benarusen jeg personelig liker er Moray.. men smaken er som bakterien.

Hva med denne? Islandsk er jo litt sprekt. Har bedt om prisliste.

http://www.jswatch.com/collection/sif