Sommerklokken 2015

Enig der! Men den kunne kanskje hatt litt AR-coating for å være en enda bedre sommerklokke?

rCZcjWWl.jpg
 
Jeg tror jaggu sommerklokken ble kjøpt i helgen:

20150428_142839-01_zpss3pdzomu.jpeg


20150428_142335-01_zps0vbbnp90.jpeg



...men når det er fare for bading, så blir det nok enten sub, explorer eller BLNR med gummi eller zulu-strap:

20150307_232055_1_zpsteu4esax.jpg


For eksempel slik:


OI000455_zpsojasegyt.jpg


EDIT:
Det skulle vel også være "drømmeklokke"-tråden dette her, så da legger jeg til at jeg drømmer om en hvit explorer 2. :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: JWL
Sparer og sparer, og biter tennene sammen når noe frister på K/S. Satser på at 20 år gammel Promaster fyller rollen.



Håper å finne en ny og fresh rem. Noen som har forslag? Den må tåle vann, og kan gjerne være med farge.
Edit: 21 mm bredde
 
Redigert:
Har hatt en messing Helson før og hadde ingen problemer. Godt tilbud på denne så bestillte akkurat sort med dato

Frister veldig å slå til her også! Klarer ikke å bestemme meg for dial da. Grønn og blå (ikke karbonfinish) står høyest hittil, da jeg synes den må være litt fresh og sommerlig.

Har inntrykk av at disse bærer veldig stort, så om en sammenligner med SubC, hvordan er disse egentlig?
 
Det synes jeg såvisst ikke, så du kan få selge den til meg til gibort-pris :mrgreen:
Fra spøk til revolver, det må være den mest vellykkede SMP siden..noen sinne??

Hehe, prøv meg til neste sommer, @Skovdahl. Da skal jeg bli fattig student:mrgreen:

Takk for fine ord. Jeg er helt enig. Har eid den i 1,5 år nå, og jeg er fortsatt like fornøyd:D
 
Redigert av en moderator:
Sommerklokke 1 er fratatt stållenke :) fine oransje detaljer passer perfekt til sommeren. Her siste helg i Wien (og med 26 grader og sol fikk den årets sommerdåp. Det fikk jeg også uten solkrem :().

2m81rw4.jpg


Sommerklokke nr 2 blir den herligheten til venstre. Venter på at Skatteetaten godkjenner selvangivelsen :)

2ql5rbq.jpg
 
@Rene: Prøvde du Nomos'en på armen? Har selv veldig lyst å bestille en slik, men "skremmes" av at den bærer (i følge uttalelser på nett/bilder) mye større enn diameteren på 40mm skulle tilsi :confused:

Har selv cirka 17 cm håndledd ("flatt"), og klarer noenlunde greit å bruke ur med lug-to-lug inntil cirka 52-53 mm. Da snakker vi imidlertid om klokker med mer "tradisjonell" utforming på kassa. Har vel ganske lange lugs den Ahoi'en...
 
Redigert av en moderator:
@jonhan3 Følg gjerne opp med en liten rapport på den gummiremmen der :) Er veldig fornøyd med Robbyen fra Hirsch, men ikke 100..
 
Redigert av en moderator:
@netrom71: jeg prøvde den hos en urmaker i Rotterdam og jeg klarte den helt fint på mitt håndledd. Jeg har forresten 16,5 cm håndled (flatt). Min PO 42 mm går helt fint, 45,5 mm PO var kanskje litt for mye.
 
Redigert av en moderator:
@jonhan3 Følg gjerne opp med en liten rapport på den gummiremmen der :) Er veldig fornøyd med Robbyen fra Hirsch, men ikke 100..

"High quality Bambi" fra Seiya. :) Er vel i utgangspunktet ment for 20mm Seiko lugs, så den sitter litt tight til kassen. Førsteinntrykket er rimelig bra. Det skal dog sies at jeg mangler referanser når det kommer til gummireimer, men jeg skal vel være i stand til å kjenne om det er komfortabelt. Tror uansett ikke det er noe krise, da den kom inn ett stykke under tollgrensa :)
 
Redigert av en moderator:
@netrom71: jeg prøvde den hos en urmaker i Rotterdam og jeg klarte den helt fint på mitt håndledd. Jeg har forresten 16,5 cm håndled (flatt). Min PO 42 mm går helt fint, 45,5 mm PO var kanskje litt for mye.

@Rene: takk for svar! Enig med deg i at det er et flott ur, og den blåfargen er jo bare helt rå. Har lagret bildet du postet, så må se på den hver gang jeg logger meg på nå - kan jo påvirke valget det... :)
 
Redigert av en moderator: