Sommerklokken 2015

Dette er min sommerklokke. Synes Helson gir maksimalt med "bang for the buck", og jeg får heller ikke vondt i hjertet om jeg skulle smelle den inn i en dørkarm :p

BFBF8641-D7CB-40F4-962F-1A6464D053E3_zpsni9n7ksr.jpg
 
Stor, blå og vanntett, Sumo er nok klokken som blir med på badestrendene i sommer!

 
Noen som har forslag:

36-38mm
Vanntett til å bade med (ikke nødvendigvis dykke)
Gjerne hvit skive (ikke must)
Relativt tynn (dvs ikke 13mm+ tykkelse på en såpass liten diameter)
Manuelt/automatisk spiller ingen rolle
Lenke/reim spiller ingen rolle så lenge det går an å slenge den på en Nato

Liker denne krabaten, men kan ikke ha sommerklokke som ikke kan svømmes med (bare 3 ATM):

metro_raum01.jpg
 
Denne har jeg lenge vurdert om jeg burde selge for å oppgradere samlingen, men hver gang jeg tar den i bruk igjen så er det et eller annet som sier behold. :D Sommerklokka i fjor, og blir nok sommerklokka i år også.

 
I et svakt øyeblikk som innvolverte litt for mye whisky, @andres og en kompis fra Trondheim bestemte jeg meg for å låne bort denne til nevnte Trondheim-kompis i et halvt års tid:

qkD6tb1.jpg


Nå kjenner jeg at jeg gleder meg veldig til å få den tilbake og det blir definitivt årets sommerklokke :)

Nå har jeg vært uten den så lenge at det nesten føles som å få en helt ny klokke gratis. Kanskje ikke så dumt triks egentlig :p
 
Redigert av en moderator:
Denne har jeg lenge vurdert om jeg burde selge for å oppgradere samlingen, men hver gang jeg tar den i bruk igjen så er det et eller annet som sier behold. :D Sommerklokka i fjor, og blir nok sommerklokka i år også.


Ultimat sommerklokke i min bok, denne er virkelig lekker (og blir bare bedre med litt riper og dings) :D
 
En ny gammel Seamaster er på vei inn, så beaterbeholdningen i boksen forblir uforandret. Mao slenger jeg nok på noen freshe joggesko på Steinharten :cool:
DSC_0897_zps6b789a04.jpg
 
Egentlig ble en Breitling SuperOcean Chrono kjøpt inn til formålet, men den var faktisk FOR pent brukt til at jeg vil herje med den (merkelig problemstilling kanskje :D). Derfor måtte man i gang med en plan B. En slik er derfor på vei med FedEx. Tror det blir en fin sommerklokke.

 
Hei!

Håper du liker uret da, jeg hadde ikke herjet med det da jeg eide det, for å si det slik. Fint at du kjøper deg sommererstatning, det setter jeg pris på

Egentlig ble en Breitling SuperOcean Chrono kjøpt inn til formålet, men den var faktisk FOR pent brukt til at jeg vil herje med den (merkelig problemstilling kanskje :D). Derfor måtte man i gang med en plan B. En slik er derfor på vei med FedEx. Tror det blir en fin sommerklokke.

 
Hei!

Håper du liker uret da, jeg hadde ikke herjet med det da jeg eide det, for å si det slik. Fint at du kjøper deg sommererstatning, det setter jeg pris på

Hei @Futen

Det oversteg forventningene mine, og har gått fra å være tiltenkt rollen som sommerklokke, til å bli en keeper. Ikke det at jeg pleier å herje med klokkene mine i det hele tatt, men denne var såpass pen at jeg har lyst til å holde den sånn så lenge som mulig:D

Fornøyd! Sommererstatningen blir også bra håper jeg.
 
Redigert av en moderator:
Egentlig ble en Breitling SuperOcean Chrono kjøpt inn til formålet, men den var faktisk FOR pent brukt til at jeg vil herje med den (merkelig problemstilling kanskje :D). Derfor måtte man i gang med en plan B. En slik er derfor på vei med FedEx. Tror det blir en fin sommerklokke.


Kjenner jeg ble litt misunnelig nå......Alpina diver er mitt neste mål, problemet med det er at med en gang klokkekontoen passerer en viss sum så hopper jeg på interessante tilbud fremfor å prioritere målet :)