Sommerklokken 2015

Jeg bruker denne tråden til å be om råd, jeg!

Jeg vil ha sommerklokke, men jeg VET at jeg vil at den nye Oris-diveren skal få den plassen i boksen på sikt. Dessverre kommer ikke den før ganske sent på sommern, så noe må man jo ha.

Derfor:

Ønsker forslag til sommerklokke i sub 10k-sjiktet (brukt) som jeg fortrinnsvis kan selge til selvkost etter et par måneder!
 
Jeg bruker denne tråden til å be om råd, jeg!

Jeg vil ha sommerklokke, men jeg VET at jeg vil at den nye Oris-diveren skal få den plassen i boksen på sikt. Dessverre kommer ikke den før ganske sent på sommern, så noe må man jo ha.

Derfor:

Ønsker forslag til sommerklokke i sub 10k-sjiktet (brukt) som jeg fortrinnsvis kan selge til selvkost etter et par måneder!

Helson Shark Diver Bronze?
 
Blir nok denne for min del.

2014-08-07%2012.34.47_zpsldqepdj4.jpg
 
Solgte denne for en stund tilbake og angret bittert.. Det var den perfekte sommerklokka :( Men etter en melding fra kjøperen i går, ser det ut til at den kommer tilbake akkurat i tide til sommerstart:cool:

image_zpsc42bd1a9.jpg
 
Bestilte i utgangspunktet denne i bronse i november, men fant ut at jeg heller ville ha noe tilsvarende den på bildet. Blir med oransje Isofrane isteden for mesh, og med konveks safir. Blir anslagsvis levert i juni

HELBERG%2BCH8%2Bcollection%2B01.jpg
 
Sommerklokken er på plass - nå kan sommeren komme!

Savnet etter den forrige AT-en ble så stort, at jeg måtte ha en ny, denne gang en IW3290.

IW3290.jpg
 
Wow, takk for tipset @IPA! Hva er det som gjør at messing er så mye billigere enn bronse?

@Alinoe Messing i seg selv er en del billigere enn bronse, men den største prisforskjellen ligger i drivverket. Messingutgaven er 42mm med NH35. Fremdeles et godt drivverk og for 349$ inkludert frakt må det jo kunne karakteriseres som et godt kjøp?
 
Redigert av en moderator:
@Alinoe Messing i seg selv er en del billigere enn bronse, men den største prisforskjellen ligger i drivverket. Messingutgaven er 42mm med NH35. Fremdeles et godt drivverk og for 349$ inkludert frakt må det jo kunne karakteriseres som et godt kjøp?

Ja, jeg vurderer det virkelig aktiv. Det eneste aberet er jo at jeg VET at jge kommer til å flippe igjen etter sommeren, og da er det jo ikke nødvendigvis gunstig å kjøpe nytt!
 
Redigert av en moderator:
Sommerklokke for meg er en det ikke er så farlig med. Som kan skrapes mot svaberg og som (muligens) tåler når jeg ikke treffer ballen på golfbanen og slår i bakken. G Shock og Sistem 51 er mine sommerklokker. Klokker som jeg tåler å miste. På kvelden går jeg i safen relativt abstinent og henter en av klokkene som gir godfølelsen.