Sommerklokken 2015

Medlem
1. feb. 2011
Innlegg
416
Sted
Oslo
Hva er folks drømmeur for årets sommer? Og hva er en sommerklokke?
For mind del så synes jeg det er virent å skulle ha en egen klokke som er dedikert til sommeren, uten at den skal brukes like flittig gjennom vinteren. Men drømmer uansett om et stødig og robust ur som muligens har noen friske farger.

Hadde vært ålreit å høre om folk her på huset har en egen dedikert sommerklokke, eller hva som gjør en klokke til sommerklokke. og kanskje hva sommergrailen er? :)

Her er mine 3 favoritter.

Stor men grisefet :) Kanskje ikke den første man stuper utti fjorden med.
IMAG1448_zpsm1gsir8b.jpg



Takler alt av hva en sommer kan by på, men må si jeg liker en standard RO bedre.
IMAG1456_zpswfvlzv1e.jpg



Ultimate for meg, 39mm, sprek og blå :)
IMAG1442_zpsmvda9loe.jpg
 
Har funnet min sommerklokke i år, Omega PloProf. Sprek på orange gummi og kler mesh. Noen knalle farger og ikke redd for å hoppe i havet med den. Tåler "alt"




 
Har funnet min sommerklokke i år, Omega PloProf. Sprek på orange gummi og kler mesh. Noen knalle farger og ikke redd for å hoppe i havet med den. Tåler "alt"





Det blir min sommerklokke også:cool: Sliter med å bestemme meg for om jeg skal ta på oransje gummi, sort gummi, mesh, eller Isofrane:rolleyes: Man skal ikke kimse av i-lands problemer..
 
Om jeg var millionær så hadde det vært en ROC i roségull med stort skive:)

Ellers så hadde en Seamaster PO med orange bezel og orange vært kjempefint om jeg hadde hatt råd :)

Det blir nok en slik en gjennom årene fremover, håper jeg
 
Tror det blir pikeuret 116505, heldigvis ser det ut til at det tåler sand(farge) :cool:



Alternativt bytte til hvit skive på 116520?

Et annet alternativ kan være nye SD, tøff badeklokke!
 
Redigert:
For min del er det to klokker som står høyt i kurs som årets sommerklokke:

Nr 1: AP 15300 m/Hvit skive

AP15300_02_zps49efaf8e.jpg



Nr 2. 116520 m/Hvit skive

IMG_4275_zps0b499dc2.jpg
 
Blancpain Fifty Fathoms i gull! (foreslått som sommerklokke hvert år siden 2009)

generate_stamp.php


[video=youtube;yt_3lbG5kJw]https://www.youtube.com/watch?v=yt_3lbG5kJw[/video]
 
Siden denne



i følge Askeland ikke leveres før etter sommeren - så får jeg nøye meg med denne



eller denne



med mindre det dukker opp noe annet gøy snart :cool:
 
Det er Hulken min som blir sommerur i år, med mindre noe veldig spennende dukker opp som gjør at den må ut.

Den brukes forsåvidt hele året, men kler nok sommer best!

328EA52C-DACC-4BAE-99D1-66B9F44DFEBA.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Trifide
Mine sommerklokker brukes hele året, men er vanntette og kan bades med så de tilfredsstiller de viktigste kravene: Patek Philippe Aquanaut og Rolex 16600 seadweller.
 
Nå er ikke min klokkebeholdning så stor at jeg har en dedikert sommerklokke, alt brukes hele året.

Jeg har allikevel en oppfatning av hva en sommerklokke skal være. Den skal være skikkelig vanntett, på lenke eller gummi og ha elementer i en sprek farge (typisk gul/orange/blå).
Min siste ervervelse passer beskrivelsen perfekt, men brukes altså year-round