Moore's samling

En fantastisk flott og som anhostma sier, balansert samling!:)
Eneste du mangler er vel en skikkelig beater du kan ta med i krigen eller andre aktiviteter som med stor sannsynlighet kan ende med ødelagt klokke? Den er kanskje litt vulgær for din samling, men mitt forslag er Seiko Monster:D

Det takkes, topale!:p
Bra råd, for jeg skjønner tanken om denne "beater'n" som kunne tatt et kamikaze-oppdrag om nødvendig. Regelen så langt har vært å ikke bruke klokke når det skjer aktiviteter de ikke bør utsettes for. Og Seiko Monster - tøffe som de er - registrerer jeg hyppig her ute, så hvem vet...:confused:
 
Jeg kan bare tiltre lovordene andre har kommet med. Jeg har sjelden sett en mer kyndig sammensatt, velbalansert og imponerende samling praktstykker.
 
Har jo allerede lovprist samlingen her - men savner et bilde.. Der de alle står og godgjør seg i Kadloo-winderen din :D
 
Jeg kan bare tiltre lovordene andre har kommet med. Jeg har sjelden sett en mer kyndig sammensatt, velbalansert og imponerende samling praktstykker.

Tusen takk, Hopalong!
Veldig hyggelig å høre. Det er jo så jeg begynner å tro på det selv.:D
Det er veldig moro å registrere smaken er så lik, og de gode kommentarer på valg av ur. La meg gi deg samme tilbakemelding, for både dine ur og dine kunnskaper om disse som du har i ditt eget galleri, er virkelig vakkert å beskue og usedvanlig interessant å lese.

For egen del er jeg litt bekymret for hvilke konsekvenser det får at min winder har plass til 12 ur. Jeg ser nemlig med "gru" frem til den dag at en eller annen "må ut"....:(
 
Har jo allerede lovprist samlingen her - men savner et bilde.. Der de alle står og godgjør seg i Kadloo-winderen din :D

Takk igjen, HenrikTA!
Akkurat den oppfordringen kan det hende jeg tar deg på ordet på. Tanken har slått meg, dog uten at jeg helt vet om slik "flashing" er helt stuerent....:confused:

Jeg får se hva kameraet tillater, så skal vi ikke se bort ifra at det kan komme et supplerende samlebilde. Eventuelt andre varianter av samlebilder.
;)
 
For egen del er jeg litt bekymret for hvilke konsekvenser det får at min winder har plass til 12 ur. Jeg ser nemlig med "gru" frem til den dag at en eller annen "må ut"....:(

Den er lett. Det er winderen som må ut, også kan du få deg et sånt skap:

bubenzrweg-solitaire-deluxe.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Ikke bare stuerent, jeg vil påstå at flashing oppmuntres :D

Slick, real slick, Anders....
Ja, hvorfor ble jeg ikke overrasket over akkurat det svaret, mon tro....:D

Anyways; - point taken.
Jeg skrider til verket. Eller winder'n rettere sagt. Så vær beredt, galleriet blir supplert etterhvert. ;)
 

Vel....
Det nærmeste jeg kommer det skapet der, er at jeg har kjøpt min egen winder hos den alltid meget hyggelige Wolfgang, som eier nevnte sjappe. ;)

Og bare så det er sagt; - anbefaler ham på det sterkeste.
Dog, min enkle Kadloo Cube 12 duger - i overskuelig fremtid - til mitt behov. Her en liten "teaser" inntil jeg får tatt litt mer presentable bilder.

Dette bildet får dessverre ikke frem skapets mange vakre detaljer. Blitzen spolerer, med for mye refleksjon i motorstyringen. Men skapet har en meget vakker ytre finish i carbon, og ikke minst en innvendig belysning - bestående av 8 små skarpe led-pærer - som belyser urene ovenfra og nedenfra.;)

P1000157-3.jpg
 
Fy F for en fet winder! Bare synd disse koster like mye som en ganske grei klokke..:)

Har vært inne og sett på disse selv, men inntil videre har jeg lagt pengene i klokker - og ikke i oppbevaring.. Men en dag skal jeg ha meg noe sånt no jeg også!!

Den matchet iallefall klokkeamlingen din bra i eksklusivitet!

H
 
Fy F for en fet winder! Bare synd disse koster like mye som en ganske grei klokke..:)

Har vært inne og sett på disse selv, men inntil videre har jeg lagt pengene i klokker - og ikke i oppbevaring.. Men en dag skal jeg ha meg noe sånt no jeg også!!

Den matchet iallefall klokkeamlingen din bra i eksklusivitet!

H

Takker, HenrikTA!
Denne gir meget høy "value for money". Alle opsjoner mht innstilling for uret (CW/CCW/Mix), separat motorstyring, innvendig belysning, låsbare glassdører, skuff for oppbevaring av diverse utstyr eller eventuelt inntil 8 manuelle urverk. Og den er ekstremt stillegående.

Jeg sonderte lenge etter aktuelle windere. Det lønnet seg.
Dessverre var ikke alle tilgjengelige, og med et overordnet kriterie på 12 ur, begrenset utvalget seg. Kadloo er anerkjent, og jeg valgte denne.

Sant nok mht prising, men i lengden er det verdt det.
En liten "tommelfingerregel" sier jo gjerne man bør strekke seg til 10% i en winder ift. urets pris - uten at det betyr du akkumulerer opp dersom du har 12 ur.
Uansett; - bare å slippe opptrekk og stadige innstillinger er verdt det. Så får det være en hyggelig bonus å bare kunne sitte og se på innimellom...... :D
 
Utrolig fet winder, Moore! Dessverre ikke så aktuelt for de paranoide av oss som låser ur inn i bankbokser, safer og våpenskap når de ikke er i bruk ..
 
Det bildet av winderen din fikk haka mi til å slippe seg rekordlangt ned... Fantastisk skue!
 
Utrolig fet winder, Moore! Dessverre ikke så aktuelt for de paranoide av oss som låser ur inn i bankbokser, safer og våpenskap når de ikke er i bruk ..

Takker, Anders!
Winder'n er bedre i virkeligheten enn hva dette skarve bildet klarer illustrere;)

Ellers ser jeg problemstillingen. Men, den pumpehaglen du har på avataren din er bare småtterier ift hva som ville møte eventuelle "trespassers"....:evil: