Dagens klokke

Akkurat kommet hjem fra en meget hyggelig GTG her i Bergen. Særdeles hyggelige mennesker og fantastiske klokker! Måtte flere få anledning neste gang.

Takker så mye BRIO1368 for initiativ og gjennomføring!

Tar en liten hayek med mitt bidrag på GTG'n
P1020084.jpg

Det var skikkelig frekt bilde! Ligger mye urentusiasme i den armen der!:cool:
 
Snø og atter snø ja, det gjelder å bruke den til noe fornuftig! :)

Nettopp tilbakelagt 37 km skitur.. Nyter nå en pils mens middagen blir til.

photo-31.jpg
 
I dag har jeg en av de eldste i samligen på meg

Rolex Gmt master "gilt"
Klokken er fra 1964 og er en tidlig versjon med blank skive og skrift i gull farge. Den skal ha en liten gmt viser, men ble byttet av tidligere eier på begynnelsen av 70 tallet for å få et mer moderne look :) Elsker bezelringen på disse tidligere modellene, det rød er mer bronsje enn rødt. Derfor matcher den utrolig bra på en brun skinnrem.
Ha en god dag!
DSC_1318.jpg
 
Jeg slutter aldri å forundre meg over urene dine, lightningii! Wow! Du har noen godbiter, det må jeg bare si.
 
Lenge siden jeg har lagt inn noe her nå. Ikke helt av samme kaliber som GMT fra '64, men her er min 16710 på en kald mandags morgen.
26813_348745960732_663175732_5279198_8276168_n.jpg
 
bilde-140.jpg

Er litt i Breitling modus etter bokkjøp.
DJM og lightningii; dere ga meg en skikkelig bra start på iskald mandagsmorgen.
Var på fjellet i helgen og drar opp igjen i slutten av uken - det blir full hytte - brød & cirkus!:mrgreen:
 
Sjekker nøyaktigheten på min Far`s nye Steelfish X-Plus, han sier den går 5-6 minutter for fort i uken:?
DSCN0575.jpg
 
Sjekker nøyaktigheten på min Far`s nye Steelfish X-Plus, han sier den går 5-6 minutter for fort i uken:?

Virker som dette er et "kjent" problem på Breitlings cal. 17. Min gikk også +8 sekund i døgnet out of the box.
Men urverket er såpass pålitelig at det kan justeres til å gå meget nøyaktig. Sendte mitt ur til AD for justering, og nå går det
stabilt på respektable +1 - +1,5 sekund / døgnet når den er på hånden.

Men dette er vel ikke "X-plus" tombs? Var vel kun 2006-modellen som ble kalt dette? Ser på sekundviseren at den har pilspissen,
noe som gjenspeiler seg på 2007 --> modellene.
 
Virker som dette er et "kjent" problem på Breitlings cal. 17. Min gikk også +8 sekund i døgnet out of the box.
Men urverket er såpass pålitelig at det kan justeres til å gå meget nøyaktig. Sendte mitt ur til AD for justering, og nå går det
stabilt på respektable +1 - +1,5 sekund / døgnet når den er på hånden.

Men dette er vel ikke "X-plus" tombs? Var vel kun 2006-modellen som ble kalt dette? Ser på sekundviseren at den har pilspissen,
noe som gjenspeiler seg på 2007 --> modellene.

Regner med at en justering fikser problemet.
X-Plus er vel versjonen som er 44mm samt at den ble gikk ifra 1500 til 2000m rating? Min X-Plus er helt lik min Far`s bortsett ifra sekundviseren.

DSCN0421.jpg

DSCN0575.jpg