Moore's samling

Det bildet av winderen din fikk haka mi til å slippe seg rekordlangt ned... Fantastisk skue!

Den takker jeg for, krille!
Både winder og innhold gjør seg dog bedre i virkeligheten enn hva bildet klarer rettferdiggjøre.

Forøvrig har jeg hørt noen mener winders tar bort sjarmen ved mekaniske ur. Pokker heller om jeg er enig. Det er og blir optimalt både praktisk og estetisk fullverdig på alle måter, etter mitt ringe skjønn....;)
 
Jeg er målløs ! I dobbel forstand, er nemlig kraftig forkjølet med sår hals...;)

En respektabel samling av spesielle ur ! Den winderen er imponerende !
Over, sånn ca, hvor lang tid har du brukt på å samle disse urene ?

Takk for titten ! :)
 
Absolutt helt fantastisk samling! Og for en winder!

Men ser det er plass til to ur til... Eller tre! For du får vel ikke til å trekke opp din nyeste JLC på en winder??? Mener å se den på bildet...

Gratulerer så mye med din nye JLC, Moore!
 
Jeg er målløs ! I dobbel forstand, er nemlig kraftig forkjølet med sår hals...;)

En respektabel samling av spesielle ur ! Den winderen er imponerende !
Over, sånn ca, hvor lang tid har du brukt på å samle disse urene ?

Takk for titten ! :)

Tusen takk, BRIO1368!
Veldig hyggelig å høre det faller i smak - både ur og winder.:p
Det ble litt "kjærlighet ved første blikk" mht winder'n, og så langt har den levert på eksemplarisk måte. Får håpe og tro den har lang og god levetid.

Urene er samlet over ikke veldig lang tid, egentlig. Uten at jeg helt vet hva som er å anse som "lang tid" i denne bransjen.
Vil nok mene det eldste av disse ble anskaffet for ca 3 år siden. Innimellom har det vært noen visitter av andre.
Men, de som er her nå, er så langt (foreløpig) mine "keepers".
;)
 
Absolutt helt fantastisk samling! Og for en winder!

Men ser det er plass til to ur til... Eller tre! For du får vel ikke til å trekke opp din nyeste JLC på en winder??? Mener å se den på bildet...

Gratulerer så mye med din nye JLC, Moore!

Stor takk, Arild!
Vi deler jo smak både på IWC og JLC, og spesielt min Portugueser Automatic 7 Days har du jo indirekte "skyld i" at jeg endte opp med. :D

Når det gjelder JLC'n, så har du helt rett. Den har manuelt opptrekk.
Men, med 8 dagers power reserve lever jeg lenge med å måtte trekke den opp innimellom. En plass i winder'n har den evig opsjon på. Et så vakkert skue i belysningen på sine runder sammen med de andre, kan jeg så definitivt ikke gå glipp av. Skuffen er å anse som et ikke-alternativ.
Jeg får nok heller ha som ambisjon å ikke anskaffe mer enn to. ;)
 
Meget god samling.

Jeg kan bare få frem et eneste ord etter å ha sett samlingen: Misunnelig!!!! Jeg blir MISUNNELIG...:D:D:D:D:D

Jeg må si meg enig i Rolex Seadweller:cool: er pa mange måter mer attraktivt enn både Submariner den nye Deepsea.
I det hele tatt et av de få Rolex ur jeg er intr i å skaffe meg en gang.:D Helst da med Comex logoen. Huttetu det blir dyrt.:x
 
Jeg kan bare få frem et eneste ord etter å ha sett samlingen: Misunnelig!!!! Jeg blir MISUNNELIG...:D:D:D:D:D

Jeg må si meg enig i Rolex Seadweller:cool: er pa mange måter mer attraktivt enn både Submariner den nye Deepsea.
I det hele tatt et av de få Rolex ur jeg er intr i å skaffe meg en gang.:D Helst da med Comex logoen. Huttetu det blir dyrt.:x

Meget hyggelig å høre, miczer!
Jeg takker for dine lovord. Litt vennligsinnet misunnelse i hverdagen er vel egentlig bare sunt..... :D

Når det gjelder Sea-Dweller, er det nok et aldri så lite "minefelt" å tone såpass flagg ift andre modeller, men jeg har veldig sans for akkurat den. Ikke det at jeg har noen praktisk nytte av de ekstra meter uret tåler dybde, men selvsagt ut fra det visuelle inntrykk uret gir; - høyere kasse, penere datolupe. In short. ;)

Men uansett hvordan man vrir og vrenger på det; - det morsomme er jo at smaken er så forskjellig, og at den sikkert lar seg diskutere inn i det uendelige....:grin:
 
Gratulerer med Glashütte!

Oppdatert og supplert med en Glashütte Original i dag.
;)

Nydelig. Absolutt nydelig. Liker veldig godt 24-timers dialen på denne. Eneste jeg savner i denne eller "Julenøtt"-posten er et bilde av det fantastiske urverket som sitter i. ;)
 
Nydelig. Absolutt nydelig. Liker veldig godt 24-timers dialen på denne. Eneste jeg savner i denne eller "Julenøtt"-posten er et bilde av det fantastiske urverket som sitter i. ;)

Takker for det, Santos-Dumont!
Ditt savn skal selvsagt ikke bli langvarig, og jeg har i kveldingen prøvd å forevige et par-tre bilder av urets bakside også.
Det er et særdeles vakkert skue.
Den doble svanehalsen er jo klassisk for GO, men det er så mange vakre detaljer - på rekke og rad - innenfor glasset. Håper mine bilder gir et visst inntrykk.... :p

P1000148.jpg


P1000141.jpg
 
Oi, gratulerer med nok en godbit! Glashütte er bare helt nydelige ur med noen fantastiske verk.
 
Den doble svanehalsen er jo klassisk for GO, men det er så mange vakre detaljer - på rekke og rad - innenfor glasset. Håper mine bilder gir et visst inntrykk.... :p

Fantastisk flott. Både den doble svanehalsen og også måten rotoren er innfelt i urverket. Lekkert! ...Må få meg en sånn en gang. :D
 
Oi, gratulerer med nok en godbit! Glashütte er bare helt nydelige ur med noen fantastiske verk.

Stor takk, krille!
GO's caliber 90 er "excuisite" i all sin horologiske betydning. Når man i tillegg får muligheten til å beskue det vakre og sofistikerte urverket fra baksiden, er det nesten så det er morsommere å ikke ha det på armen, men heller betrakte det fra alle mulige vinkler i hånden.;)
 
Fantastisk flott. Både den doble svanehalsen og også måten rotoren er innfelt i urverket. Lekkert! ...Må få meg en sånn en gang. :D

Tusen takk, Santos-Dumont!
Den er vakker, og spesielt de detaljer du påpeker. Må erkjenne at denne har en av de mest innholdsrike og fascinerende baksider jeg så langt har sett.
Pano-serien er vel også det som kjennemerker produksjonslinjen deres best, og det er nok her selve "ikonene" befinner seg. Spesielt særpreg som disse har, med den svært så elegante off-center løsningen på skiven.:D
 
Hvilemodus i safen (les: windern).
Ute på reise nå, men ved retur til helgen skal de alle ut og få litt etterlengtet pleie....;)


P1000157-3.jpg
 
Imponerende samling. Her er det noe for en hver anledning.

Mangler en Superocean ser jeg:D
 
Imponerende samling. Her er det noe for en hver anledning.

Mangler en Superocean ser jeg:D

Jeg takker så mye, helliot!

Tror nok ikke det er plass til en Superocean der, men skjønner hva du mener... ;)
Om fremtiden bringer inn en Breitling skal jeg ikke si, men nå står noe ganske annet klar for innrykk. Har pt. et-par-tre ur på "short list", så nå sonderes terrenget om hva som er tilgjengelig der ute....;)