Høstdepresjon

Ønsker alle som følger denne tråden en riktig god kveld,
og et godt nytt år om 23 timer og fem minutter.

giphy.gif
 
2016 er over, og første dag i 2017 er godt i gang. Snart kveld, og middag. Så mellom slagene så får man tid til ettertanke.
2016 har vært et tøft år for familien. Tap av familiemedlem og hjerteinfarkt er bare to av mange vonde ting vi har opplevd. Men the show must go on, og vi satser alt på at 2017 blir et år med mange gode opplevelser og minner.
 
Første arbeidsdag i dette året er med to barn og kone hjemme. Ikke lett å konsentrere seg, selv om alle er opptatt med hver sin skjerm. Barna spiller sjakk og ser filmer på youtube, og fruen jobber med det fruen jobber med.
01.JPG


Mens vi spiste felles lunsj tidligere i dag, så snakket vi om nyttårsforsetter. Hvilke barna og vi voksne har.
Selv har jeg noen. Ingen banebrytende, men allikevel viktige for meg, for oss.
  1. Fortsette å være aktiv på gymmen. Trene opp ett dårlig kne som jeg har slitet med de siste to årene, og samtidig få en generelt bedre helse. Må ned noen kilo, ellers må jeg bytte garderobe.
  2. Droppe alkohol i ukedagene. Altså hvite dager fra mandag 00:00 til fredag 16:00
  3. Spise sunnere. Dette gjelder for oss alle. Vi si at vi er ganske så flinke å variere menyen, lager primært alt fra scratch. Men vi er kanskje litt i overkant flinke med å kose oss... Hva er ost uten vin?
  4. Reise mer, også mer med barna i 2017
Eller så skal vi bruke mer tid på de gode venner vi har nært og fjernt. Besøke de mer, og invitere mer på besøk.

Noen andre som har nyttårsforsetter? For seg, for familien?
 
Redigert:
Nytt år, og nye utfordringer. Denne gangen om vinlagringsskap.
Siden Tidssonen har medlemer med interesser langt utover den horologiske verden, så poster jeg like godt denne om vinlagringsskap.
For å gjøre en litt kjedelig, og lang historie kort. Så har jeg ha hatt uflaks med to vinlagringsskap. Begge disse er med én sone, og er for lagring av vin. Problemet med disse to skapene var at de kondenserte veldig mye, og at kondensvannet ble liggende i bunnen av skapet (dårlig drenering), pluss at den høye luftfuktigheten gjør at etikettene på mine flasker buler, begynner å løsne. I tillegg så hadde jeg problem med mugg i det første skapet. Begge to er fra samme produsent. Ønsker ikke å "henge ut" produsent eller leverandør siden alle kan ha produkter med produksjonsfeil.
Legger ved noen bilder som illustrerer problemene jeg har hatt.
Jeg ønsker å kjøpe et nytt lagringsskap så snart som mulig. Kapasiteten bør være rundt 300 bordeaux flasker. Bør også ha plass til magnumflasker. Utseende betyr lite siden det skal plasseres i en teknisk bod. Budsjett rundt 30.000,-
Spørsmålet mitt er hvilke produsenter og vinlagringsskap har dere god erfaring med.

01.jpg
IMG_6781.JPG

IMG_6787.JPG

IMG_5983.JPG
 
Er litt som sort pepper. Riktig brukt så hjelper det med å få frem de andre smakene. Men for de som bruker rødvin til å døyve ostesmaken er det ikke sikkert det fungerer like bra.... ;);)

Nei, nei. Her skal ikke ostenes smak døyves. De skal helst fremheves, og drikkens rolle er å komplimentere osten!
Kombucha te skal jeg få testes så snart jeg finner den. Tips til hvilke butikker som selger det på østlandet?
 
  • Liker
Reaksjoner: maretranquillitatis
Årets første Londontur er om under ett døgn.
Satser på å få kjøpt noen nye sko, muligens ny badeklokke, og flere gode måltider skal spises, og drinker skal nytes.
Av bookinger så har jeg ordnet med lunsj på Copita og middag på The Palomar i morgen. På lørdag blir det lunsj på The Barbary og middag på Pollen Street Social.
 
Jeg tror det er flere enn meg som hadde satt pris på et like bildetungt reisebrev denne gang som du pleier hver gang @Edzilla. En av de beste trådene på forumet, spør du meg.

Veldig hyggelig å høre @Rødland
Fikk dessverre en knekk høsten i fjor. Så de to siste Londonturene ble dessverre helt glemt.
Men skal sørge for et ryddig reisebrev denne gangen.
 
Ta deg en tur på Floripa i Shoreditch en lørdagskveld. God stemning og paraplydrinker
 
Blir nok ikke Shoreditch nå. Holder oss nok i Mayfair og omegn. Men vi skal jo tilbake i mars og i april. Får nok tid til en tur innom Shoreditch da.
 
Da er turen igang. Første stopp er Osl for å plukke opp madamen, og en natt på Hotell på Gardermoen. Like greit siden vi tar morgenflyet til London, og at madamen lander nå klokken 22:00 på Osl.
IMG_0453.JPG