Høstdepresjon

Ønsker deg og dine en god jul og et godt nytt år Edzilla. Det har vært en sann glede og inspirasjon å følge deg i år!

Hyggelig sagt @HenrikS
Riktig god jul og godt nytt år til deg og dine.

IMG_9764.JPG
 
Din kunnskap om mat og drikke, belysning, møblement og ikke minst klokker, er stor og inspirerende. Med kryssende interessefelt har denne tråden i år igjen vært en glede å følge med i. Keep up the good work. God jul, @Edzilla:)
 
  • Liker
Reaksjoner: westmouth og Edzilla
Din kunnskap om mat og drikke, belysning, møblement og ikke minst klokker, er stor og inspirerende. Med kryssende interessefelt har denne tråden i år igjen vært en glede å følge med i. Keep up the good work. God jul, @Edzilla:)

Hyggelig at tråden min er til glede og inspirasjon @ebrygfjeld
Ønsker deg og dine er riktig god jul og et godt nytt år.
bc1fac79e68f1083b7a5319ab5afbe06.jpg
 
Spør her siden denne tråden er Londontråden. :)

Kona (midt i livet) og dattera (slutten av tenåra) skal til London primo januar, og lurer på hva som er lurt å huske på av forberedelser / bestillinger utenom hotel. Noen som har noen inside-London-tips med tanke på hva som er lurt innen transport, musical, spisesteder, oystercard?
 
Spør her siden denne tråden er Londontråden. :)

Kona (midt i livet) og dattera (slutten av tenåra) skal til London primo januar, og lurer på hva som er lurt å huske på av forberedelser / bestillinger utenom hotel. Noen som har noen inside-London-tips med tanke på hva som er lurt innen transport, musical, spisesteder, oystercard?

Ja, ja og ja.
Lander dere på Stansted så er det lurt å ha kjøpt bilett til toget på forkant.
Bilett til musikaler er også fordel å kjøpe på forhånd. I alle fall hvis man vet hva man har lyst til å se.
Spisesteder således. Men her kan Zilla komme med masse forlag.
BTW: Zilla med frue skal over til London helgen 13-15 januar. Kanskje ikke primo. Men London There is!
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Loevhagen
Spør her siden denne tråden er Londontråden. :)

Kona (midt i livet) og dattera (slutten av tenåra) skal til London primo januar, og lurer på hva som er lurt å huske på av forberedelser / bestillinger utenom hotel. Noen som har noen inside-London-tips med tanke på hva som er lurt innen transport, musical, spisesteder, oystercard?

Gatwick - Gatwick Express er raskest. 30min til Victoria.
Heathrow - Taxi tar 1-1.5 time midt på dagen. Under en time før 07. Heathrow Express tar 15min til Paddington. Tbanen tar 1 time til sentrum.

Om de skal ta tbanen overalt er det greiest med day travelcard. Oystercard må du betale £5 per kort for. Alternativt kan de bruke contactless om du har to kort som kan brukes.

Angående mat er det vel greiest om du kommer med eksempler på ting de liker å spise, så komme med forslag basert på det. Er alt for mye å velge i ellers. :p
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen og Edzilla
Indisk restaurant er et must når vi reiser til London.:)
Mange bra å velge mellom.

Gymkhana, Trishna og Benares er vel alle verdt et besøk. Hadde litt uflaks ved vårt første møte med Gymkhana. Men tilbake må man hvis man liker sterk indisk kjøttretter. Trishna som er søsterrestauranten til Gymkhana, har mer kystnær indisk stil.
Siste men kanskje den beste er Benares. Moderne Indisk-britisk fusion. I klasse for seg selv.
 
  • Liker
Reaksjoner: Longhairdontcare
...for ikke å snakke om libanesisk restaurant - de beste i verden :)

Har vært på jakt etter autentisk og god libanesisk mat i London. Men har ikke funnet noen foruten "nattmat" i Sheperds marked, Mayfair.
Ellers er jo midtøstens kjøkken godt representeret ved The Palomar og The Barbary.
 
Gymkhana, Trishna og Benares er vel alle verdt et besøk. Hadde litt uflaks ved vårt første møte med Gymkhana. Men tilbake må man hvis man liker sterk indisk kjøttretter. Trishna som er søsterrestauranten til Gymkhana, har mer kystnær indisk stil.
Siste men kanskje den beste er Benares. Moderne Indisk-britisk fusion. I klasse for seg selv.

Eierene av Gymkhana etc har åpnet takeaway nå. Bestilte det for 2 uker siden. Kom på 20 minutter. Smakte. ;)

Jeg var på Social Wine & Tapas for flere uker siden. Satt ikke ved baren som på Barrafina men alt smakte veldig bra. God service. Bord kan bestilles!
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Eierene av Gymkhana etc har åpnet takeaway nå. Bestilte det for 2 uker siden. Kom på 20 minutter. Smakte. ;)

Jeg var på Social Wine & Tapas for flere uker siden. Satt ikke ved baren som på Barrafina men alt smakte veldig bra. God service. Bord kan bestilles!

Social wine & tapas har jeg tilgode å prøve.
Blir The Palomar, Copita, Pollen Street Social og The Barbary nå i januar.
Er veldig spent på Copita. Har du besøkt de @ahpadt?
Middag hos Heston er også noe jeg gleder meg stort til. Men det blir ikke før i mars. Siste besøk var ett fyrverkeri av et show. Spesielt nitrogenisen var stas.
IMG_9832.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: ebrygfjeld
Gymkhana, Trishna og Benares er vel alle verdt et besøk. Hadde litt uflaks ved vårt første møte med Gymkhana. Men tilbake må man hvis man liker sterk indisk kjøttretter. Trishna som er søsterrestauranten til Gymkhana, har mer kystnær indisk stil.
Siste men kanskje den beste er Benares. Moderne Indisk-britisk fusion. I klasse for seg selv.

Tamarind var en hyggelig opplevelse innen indisk! Ligger sentralt i mayfair. Michelinstjerne og hyggelig betjening.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Er veldig spent på Copita. Har du besøkt de @ahpadt?

Ringer ingen bjelle. Var ikke mange omtaler å finne heller. Dog, så virket The Skinny Bib imponert. Følger han på Twitter.

Får ikke gått ut og spise så mye som jeg selv har lyst til. Ingen å gå med utover familiebesøk og sjelden tur med kollega. :( Det har åpnet et nytt tacosted ved Borough Market. Samme eier som Barrafina og Quo Vadis. Må være bra. Kan hende jeg tar meg en tur dit alene.
 
Ringer ingen bjelle. Var ikke mange omtaler å finne heller. Dog, så virket The Skinny Bib imponert. Følger han på Twitter.

Får ikke gått ut og spise så mye som jeg selv har lyst til. Ingen å gå med utover familiebesøk og sjelden tur med kollega. :( Det har åpnet et nytt tacosted ved Borough Market. Samme eier som Barrafina og Quo Vadis. Må være bra. Kan hende jeg tar meg en tur dit alene.

Skinny Bib følger jeg på Instagram. Så da vil jeg tro Copita vil levere.
Skal på ny guttetur til høsten for å se Millwall. Da blir det lunsj i Borough Market. Passer glimrende med ny taqueria. Er også bare en kort drosjetur fra Borough Market til The Den.

Hva med å invitere på studietur @ahpadt? Er nok av sultne klokkenerder her på TS :)
 
  • Liker
Reaksjoner: ahpadt og HenrikS
Etter snaut en uke med Explorer på armen, var det deilig med et skifte.
Denne Daytonaen er helt magisk imho. Kassen har muligens aldri sett en poleringsmskin, heller ei lenken som har nok av bruksmerker. Men ingen dings eller skader utover hairlines.
IMG_9892.JPG