Høstdepresjon

En annen butikk som er verdt besøket er Cordings
De er spesialister på British country clothing som tweed, skjorter i gingham og tattersall mønster, skjerf, caps, mansjetter, tørkler m.m. Har også en egen avdeling for kvinner.
Screen Shot 2017-01-17 at 12.21.19.png
32.jpg
 
Første skikkelig måltid ble hos Copita.
Store forventninger dukker vi opp presist ved døra 13:00 for lunsj.
Ble litt skuffet da jeg fort la merke til at vi var omtrent alene i lokalet, foruten én servitør og bartender.
Men, men. La gå. Vi fikk plass ved vinduet. To barstoler ved siden av et annet par som hygget seg med sin lunsj.
Servitøren kom straks bor til oss med menyene, og lurte på om vi ville ha noe å drikke. Litt ivirg kanskje. Men vi bestilte bare vann, for så å studere menyene.
Vi bestilte ostetallerken med en upasteurisert manchego, en spansk blåmugg jeg ikke husker navnet på. Men mildere enn både Picón og Cabrales som jeg er veldig gla i, og den mener jeg var Queso de Mahón. Er usikker fordi jeg ikke har smakt Mahón før, og at jeg er usikker på om det var det hun presenterte osten som. Uansett. Deilige var de alle, og til vinen så ble det rimelig godt match. Vinen som vi bestilte ble 2011 Aster Ribera del Duero Crianza
Vi sørget også for å bestille en ladning Jamón ibérico de bellota. Bellota som er den høyest rangerte Ibéricoskinken skal lagres i minst 36 mnd. Jeg synes denne manglet litt salt, og var kanskje for rå i konsistensen. Kjøttet blir litt for "bløtt". Fikk også servert noen grønne olivens som var marinert med spiskummen. Litt uvant. Men godt. Vi satt lenge å lurte på hva de hadde krydret oliven med. Jodda. Er jo spisskummen man bruker i den gode gamle norske fredagstacoen. Satt å humret litt for oss selv da....
22.jpg
23.jpg
24.jpg
25.jpg
26.2.jpg
26.jpg
27.jpg

https://www.cellartracker.com/wine....DW2234459_1_K84ecc40e5b372a402da62b112d57deb0
 
Er jeg helt akterutseilt når jeg nå spør om hvilken stil dette er en del av?

Ellers, takk som deler, i god gammel stil :)

Vet ikke om det er noen spesiell stil. Men har alltid likt å brette opp buksebeina. Blir litt som en mansjett om du forstår hva jeg mener.
Mulig det er mer vanlig for meg siden jeg er født med korte bein ;) @Preacher
Screen Shot 2017-01-17 at 13.30.46.png
 
Så til høydepunktet hos Copita.
Vi bestilte Beef Onglet med rosmarinstekt løk, svinekjake med butterbean puré.
Det var helt magsik. Fantastisk mørt og smakfult kjøttstykke som har modnet lenge nok.
Kunne faktisk droppet det andre bare for denne retten.
Kombinasjonen av stekt løk med rosmarin og godt mørnet kjøtt er en vinner.
28.jpg
 
Ser du ble betjent av den samme herremann hos Tricker's, som solgte meg et par Stowe Commando country boots forrige lørdag. Jeg var heldig at de hadde både riktig farge og størrelse på salg.

Ellers så lener jeg meg nå tilbake og gleder meg til å ta del i din og fruens London opplevelser - nok en gang!
 
Maten var spist, og tre glass hver var drukket. Vi bestilte hver vår espresso, og ba om regningen.
Et godt måltid hadde vi fått. Men å sitte slik på utstilling ganske så alene er ikke så hyggelig. Selv om maten og servicen var bra, så kunne vi nesten ikke fått regningen raskt nok.
Så siden vi var i SoHo ville Madamen innom noen vintage-klesbutikker, og jeg ville ha øl. Hvilke bedre sted enn Duck and Rice kan man da besøke. Ligger også i den vintage-butikk-gata i SoHo. Win-Win!!
Screen Shot 2017-01-17 at 13.48.16.png

share-image.96a18bd8c9fe.jpg

33.jpg
 
To Pilsner Urquell fra kobbertanker senere dro vi sammen videre til Carnaby. Salg i Carnaby er livssfarlig for lommeboka. Både salg hos Fred Perry Laurel Wreath Collection Shop og Baracuta, Levi´s Tailor Shop m.m.
Ble selvfølgelig maks shopping hos alle de tre på meg. Madamen var mye snillere denne gangen. Men noe fant hun også. Godt det ikke er ordinære salgsvarer, si...
35.jpg
Screen Shot 2017-01-17 at 14.08.48.png
 
kjære broder - jeg er født med nokså lange bein - stilen heter fordi-jeg-føler-for-det-stilen :D

IMG_6231.JPG


Vet ikke om det er noen spesiell stil. Men har alltid likt å brette opp buksebeina. Blir litt som en mansjett om du forstår hva jeg mener.
Mulig det er mer vanlig for meg siden jeg er født med korte bein ;) @Preacher
Vis vedlegg 25027
 
Med nok av shopping bags tar vi en liten pause hos vinbaren Antidote wine.
Veldig hyggelig fransk kneip med rimelig stor vinsamling av primært franske viner.
Av mat så serverer alt fra enkle oster og skinker, til britiske/irske råvarer som Cornish Brill (flyndre), Dexter Beef Sirloin og Yorkshire Red Deer.
Vi nøyde oss med ett par glass vin 2014 Domaine Les Bruyères, Crozes-Hermitage "Beaumont"
Helt ok vin sånn å nippe til etter shopping.

antidote-soho-chinatown-london-1.jpg



antidote-soho-chinatown-london-12.jpg


antidote-soho-chinatown-london-16.jpg
 
Redigert:
det masete lampeopphenget likte jeg - omtrent akkurat slik jeg hengte opp mormors gamle lampe i mitt spiseværelse :)

IMG_5815.jpg


Med nok av shopping bags tar vi en liten pause hos vinbaren Antidote wine.
Veldig hyggelig fransk kneip med rimelig stor vinsamling av primært franske viner.
Av mat så serverer alt fra enkle oster og skinker, til britiske/irske råvarer som Cornish Brill (flyndre), Dexter Beef Sirloin og Yorkshire Red Deer.
Vi nøyde oss med ett par glass vin 2014 Domaine Les Bruyères, Crozes-Hermitage "Beaumont"
Helt ok vin sånn å nippe til etter shopping.

antidote-soho-chinatown-london-1.jpg



antidote-soho-chinatown-london-12.jpg


antidote-soho-chinatown-london-16.jpg
 
Tilbake til London!

Første middag på turen ble denne gangen hos The Palomar.
Det var faktisk Madamen som oppdaget The Palomar rette etter de åpnet dørene i mai 2014.
Siden da har vi vært innom de tre til fem ganger i året.

På med nye ullstrømper, sorte Tricker´s Keswick, nystrøket skjorte, presset sorte chinos, og gamle OldZillas parfyme. Fruen var selvfølgelig ikke klar, så jeg ruslet alene til klubben for å varme opp.
Kvart over fem sto vi klare utenfor The Palomar sammen med en hel gjeng andre foodies. Kom i snakk med noen svensker (han med Daytona, hun med Datejust) som også gledet seg stort. De hadde også spist her flere ganger tidligere, og gledet seg like mye for hver gang.
 
Kasia tok oss i mot, ønsket oss velkommen tilbake, og viste oss plassen vår.
Alltid hyggelig å bli husket som en god gjest. Kanskje ikke så rart når vi har spist her oftere, enn de fleste andre turister..
Men samme det. Det viktigste er det fyrverkeriet av en show de levere. Både bak bardisken, men på maten de servere.
Tomer som er head chief var dessverre ikke på jobb denne fredagen. Men i steden så fikk vi grei oppvartning av den nye Bar Maître d; Jason. Artig kar fra Australia som underholder oss fra første minutt.
Screen Shot 2017-01-18 at 12.43.27.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Vegard og sunshine
Som en hyggelig gest fra kjøkkenet og hilsen fra Tomer som dessverre ikke er på jobb. Får vi servert syltet Okra, etter oppskrift fra Tomer sin bestemor. En skikkelig midtøstendelikatesse. Litt rar tekstur på skinnet til Okraen. Noe som kan minne om mykt og vått sandpapir. Kanskje litt som huden til en kinesisk nakenhund... Men temmelig godt som snacks. Spesielt hvis man liker syltede grønnsaker. Noe jeg er stor fan av.
44.jpg
 
Første av mange drinker ble:
Bumblebee Beefeater Gin, Honey & Ginger Syrup, Pierre Ferrand Dry Curacao, Lemon Juice & Orange Bitters
Skikelig god drink som passer perfekt til en kveld som dette. Frisk, syrlig, og med en lang ettersmak av ingefær
Denne koste vis oss med mens vi ventet på den første av mange retter.
45.jpg
46.jpg