Høstdepresjon

Her er det på tide med en brannfakkel!
Nautilus ser helt klart best ut med kun tid og dato. Patek har til nå ikke klart å gi en koherent presentasjon av komplikasjoner på Nautilus sin urskive. Etter min mening så gjør komplikasjoner at Nautilus transformeres fra å være et ikon av ei klokke til å bli noe ganske ordinært. Verken formen på kassa og utformingen av urskiva gjør det enkelt å legge til komplikasjoner. Det blir for mange ulike geometriske former til at det kan bli et helhetlig uttrykk.

Skjønner ikke hva du mener....

5712R-02_zpse81d6a55.jpg


patek-philippe-5712r-5726-wt.jpg


5726A-001_img2B_1638x2047.jpg


5980-1A-019-Stainless-Steel-Men-Nautilus--13.jpg
 
Her er det på tide med en brannfakkel!
Nautilus ser helt klart best ut med kun tid og dato. Patek har til nå ikke klart å gi en koherent presentasjon av komplikasjoner på Nautilus sin urskive. Etter min mening så gjør komplikasjoner at Nautilus transformeres fra å være et ikon av ei klokke til å bli noe ganske ordinært. Verken formen på kassa og utformingen av urskiva gjør det enkelt å legge til komplikasjoner. Det blir for mange ulike geometriske former til at det kan bli et helhetlig uttrykk.

Synes det er er formidalbel helhet på denne modellen.
2e3qzp5.png


Å 5711 er elegant. Men kanskje litt for diskre og anonym i forhold til 5726
jsluf5.png


Men jeg sier gjerne ja takk til begge.
 
Sier meg enig i at Nautilus ser best ut med kun dato. Den ser også bra ut med subdial klokken 6. Flere elementer enn det på urskiven blir litt rotete, uten at jeg helt kan sette fingeren på hvorfor. Kanskje det er på grunn av for mange geometriske former, som nevnt.
 
Når jeg søker på Patek Philippe ref. 5720 finner jeg denne, men ser den heter 5720-1. Er det den du sikter til?

Patek-Philippe-5720-1-Dragon-watch.jpg


Tror det er tydelig hvilket marked den er beregnet på. :p Definitivt ikke noe for meg i alle fall.
 
Når jeg søker på Patek Philippe ref. 5720 finner jeg denne, men ser den heter 5720-1. Er det den du sikter til?

Patek-Philippe-5720-1-Dragon-watch.jpg


Tror det er tydelig hvilket marked den er beregnet på. :p Definitivt ikke noe for meg i alle fall.

Blingset litt på tastaturet. Mente nok heller min grail 5270 @Fellwarden
 
Redigert av en moderator:
Jeg har vært veldig ambivalent med hensyn til Patek Philippe. Trolig var det lenge for konservativt for min smak, men etter hvert har jeg begynt å like det mer og mer. Er etter hvert virkelig begynt å sette pris på estetikken ved modeller som 5070, 5270 og 5970, samt Nautilus i sine enklere former.

Personlig ville jeg fortsatt tatt en A. Lange foran Patek syv dager i uken. Har fortsatt ikke sett et urverk som er vakrere enn Datograph. Om en bare hadde hatt penger til slikt. :eek:
 
Jeg har vært veldig ambivalent med hensyn til Patek Philippe. Trolig var det lenge for konservativt for min smak, men etter hvert har jeg begynt å like det mer og mer. Er etter hvert virkelig begynt å sette pris på estetikken ved modeller som 5070, 5270 og 5970, samt Nautilus i sine enklere former.

Personlig ville jeg fortsatt tatt en A. Lange foran Patek syv dager i uken. Har fortsatt ikke sett et urverk som er vakrere enn Datograph. Om en bare hadde hatt penger til slikt. :eek:

Lange er jo veldige konservative og stramme, de også, men det blir en annen diskusjon ;)
Urverkene til lange er helt rå. Datograph har et rått urverk, men etter å ha prøvd klokken på hånden ble jeg noe overrasket over hvor topptung jeg følte klokken var. Uansett elsker jeg lange og gleder meg over at tidemann blir AD.
 
Patek Philippe ref. 5208 og 5204 har jeg ikke sett før. Veldig pene klokker!

5208
987_5208P_img3.jpg


5204
Patek+Philippe+5204+_+2.jpg


Det gjør meg samtidig ingenting å innrømme at jeg er partisk for A. Lange & Söhne. Spesielt kronograf-verkene deres er helt fantastiske å se på. Jeg har dessverre ikke hatt gleden av å se verken Patek eller Lange med egne øyne. Det er jo ikke utenkelig at oppfatningen vil endres etter å ta dem i nærmere ettersyn.

Men se så nydelig!
A.Lange+&+Sohne+1815+Rattrapante+Perpetual+Calendar+2.jpg
 
Var innom Bjerke i går for å prøve sommerens badeklokke. I steden finner Herman en helt fersk 5980R-001 i roségull.
Til og med kona var enig om at denne er godt innafor! Skal jeg sette fingeren på noe, så må det være at den er litt død i utseende, siden den mangler en sekundviser....

29eiqft.jpg
 
Patek Philippe ref. 5208 og 5204 har jeg ikke sett før. Veldig pene klokker!

5208
987_5208P_img3.jpg


5204
Patek+Philippe+5204+_+2.jpg


Det gjør meg samtidig ingenting å innrømme at jeg er partisk for A. Lange & Söhne. Spesielt kronograf-verkene deres er helt fantastiske å se på. Jeg har dessverre ikke hatt gleden av å se verken Patek eller Lange med egne øyne. Det er jo ikke utenkelig at oppfatningen vil endres etter å ta dem i nærmere ettersyn.

Men se så nydelig!
A.Lange+&+Sohne+1815+Rattrapante+Perpetual+Calendar+2.jpg

Her er et eget bilde av 5208. Personlig syntes jeg den ser mye bedre ut i virkeligheten enn på bilder. :)



det siste har jeg ikke tatt selv
 
Redigert:
Var innom Bjerke i går for å prøve sommerens badeklokke. I steden finner Herman en helt fersk 5980R-001 i roségull.
Til og med kona var enig om at denne er godt innafor! Skal jeg sette fingeren på noe, så må det være at den er litt død i utseende, siden den mangler en sekundviser....

29eiqft.jpg


Den var helt sykt fet, Er faktisk det sprekeste jeg har sett. Denne må du gå for @Edzilla !

----skille-----

Kan jeg hente 5726en i morgen @Edzilla ?
 
Redigert av en moderator:
Kom hjem fra tre dager i London med @andersmp og @Auto
Nok en vellykket klokketur.

Bilder kommer fortløpende i dag :cool:
 
Redigert av en moderator:
2hphlox.jpg

Med Ryanair til London

2vt8igo.jpg

Fra 11´etg på Novotel Paddington.

3148iom.jpg

Lunsj på stampuben til Alex hos Marcus Watches: Browns Bar & Brasserie Mayfair. Bedre burger og service er vel nesten umulig å oppdrive i Mayfair.
For de som ikke kjenner til Marcus Watches og Alex Rose. Sjekk kontoen hans/deres på instagram

4slnvp.jpg

@Auto venter spent på sittt første måltid på Browns.

2ql4ui0.jpg

@andersmp sin RM005 i sitt rette element
 
Redigert av en moderator: