Erfaring med Urverket.no

DoDe

Støttemedlem
Medlem
11. nov. 2009
Innlegg
1.515
Sted
Sandnes
Jeg har i flere tråder lest om urverket.no. Ser at mange, inkludert meg, har lurt på om det kan være et seriøst alternativ til AD. Et nylig gjennomført kjøp av ur gjør at jeg kan tale med erfaringsbasert autoritet

Gjennom hele prosessen svarte de raskt og grundig på mine spørsmål. Ventetiden de opererte med viste seg å stemme og operasjonen ble bare forsinket da pakken kom til Norge og ble overlatt i Bring sine klamme fingre. Alt var i orden med ur og papirene. Garantikortet var stemplet av autorisert forhandler.

Det eneste negative jeg egentlig kan se ved å handle på Urverket er at man ikke bygger opp et personlig kundeforhold. Etter min mening er derfor Urverket, på grunn av pris, et seriøst alternativ til AD. Om ikke annet bør de kunne brukes, med overbevisning, til å forhandle om pris hos din lokale urpusher.
 
Spennende!

Var det slik at disse nå også opererer med priser innkludert MVA ?

Edit: ja det er det vist. Så det når jeg gikk inn på en klokke:

21.775 NOK
25% norsk moms er inkludert i prisen
 
De opererer nå med priser inkl. mva.

Jeg har hørt mye om urverket.no, både positivt og negativt. Selv har jeg ingen erfaringer med dem, så jeg skal ikke dømme :)

MEN, jeg vil gjøre oppmerksom på at de tidvis opererer med urealistiske listepriser:

116610LV - kr. 63 200. Deres "rabatterte" pris er kr. 56 475, som er kr. 575 over faktisk norsk listepris (kr. 55 900)

116610LN - kr. 59 300. Deres "rabatterte" pris er kr. 52 975, som er kr. 475 over faktisk norsk listepris (kr. 52 500).

116619LB - kr. 251 900. Deres "rabatterte" pris er kr. 223 575, som er kr. 575 over faktisk norsk listepris (kr. 223 000).

116520 hvit - kr. 83 400. Deres "rabatterte" pris er kr. 77 975, som er kr. 4075 over faktisk norsk listepris (kr. 73 900).

Det var noen eksempler. Og husk at man ofte kan få litt rabatt hos AD, slik at differansen blir enda større.

MEN, det er faktisk noen klokker man kan spare et par kroner på også, som f.eks. 116710LN, som ligger ca. 1000 kroner under faktisk norsk listepris, til tross for urealistisk listepris hos urverket.no. Men, også her tror jeg at du vil kunne få bedre rabatt hos AD.

Jeg vil understreke at dette ikke er en advarsel mot å handle hos urverket.no, men en liten påminnelse om at det å sjekke pris hos AD av og til kan lønne seg :)
 
........"Jeg vil understreke at dette ikke er en advarsel mot å handle hos urverket.no, men en liten påminnelse om at det å sjekke pris hos AD av og til kan lønne seg :)

Utgangspunktet må selvfølgelig være at prisen ligger under det en klarer å forhandle seg frem til hos AD.
 
Her har Jayeff helt rett. Jeg mistenker imidlertid ikke urverket.no for å spekulere i dette, for på andre merker kan det gå motsatt vei. Jeg tipper at deres priser er basert på svenske veiledende og en valutakurs de har satt (uten at jeg vet det).

Det man må huske på er at det ikke er på hyllevare som Rolex i stål at gråmarkedet tilbyr særlige besparelser. Dette er klokker som urforhandlerne alltid får solgt, og er lite villige til å tilby store rabatter på. De store gråmarkedsforhandlerne har som regel tilgang på langt flere klokker enn en enkelt tilfeldig AD, og "fordelen" hos enkelte gråmarkedsforhandlere er både langt større tilgang på "sjeldne" klokker og relativt store rabatter på klokker som har lavere turnover. Husk gråmarkedet eksisterer fordi urforhandlere selger klokker til rabatt for å oppfylle salgskrav fra produsent/kvitte seg med hyllevarmere.

Jeg har selv ikke handlet hos urverket.no, men har vært i kontakt med de flere ganger og det virker ryddig og seriøst. Det skulle heller ikke forundre meg om det kan prutes noen kroner der også på enkelte klokker...
 
Jeg har i flere tråder lest om urverket.no. Ser at mange, inkludert meg, har lurt på om det kan være et seriøst alternativ til AD. Et nylig gjennomført kjøp av ur gjør at jeg kan tale med erfaringsbasert autoritet

.

Gratulerer med nytt ur! Dessverre har urverket.no / uret.se endel negativ omtale. Bl.a. gjelder det ur i "de høyere prisklasser", m.h.t. leveringstider og betaling, herunder evt. refundering av innbetalt beløp p.g.a. feil leveranse eller manglende leveranse.

jafalch > Kan jeg spørre deg hvilket ur du kjøpte og betalingsmåten, herunder når i kjøpsprosessen du betalte/ble trukket?

Takker for svar!
 
........." Kan jeg spørre deg hvilket ur du kjøpte og betalingsmåten, herunder når i kjøpsprosessen du betalte/ble trukket?......."QUOTE]

Kjøpte en Omega Speedmaster Professional. Betalte med kredittkort og ble trukket/belastet når det ble bekreftet at de kunne levere til oppgitt tid (2,5 uker).
 
Har hørt at urverket har levert varer i uggen tilstand. Litt skader her og der. :(
 
Har hørt at urverket har levert varer i uggen tilstand. Litt skader her og der. :(

Det kan være korrekt, men dette eksisterer det x-antall tråder om. La oss heller bruke denne tråden til å gratulere jafalch med et vel gjennomført kjøp og glede oss over det :)
 
Kjøpte en Omega Speedmaster Professional. Betalte med kredittkort og ble trukket/belastet når det ble bekreftet at de kunne levere til oppgitt tid (2,5 uker).

Jaha, grattis med det! Og hvor er unboxingtråden?????
 
Gratulerer med ny klokke!


Deler min erfaring med Urverket ettersom dette stadig er en diskusjon.
...Bl.a. gjelder det ur i "de høyere prisklasser", m.h.t. leveringstider og betaling, herunder evt. refundering av innbetalt beløp p.g.a. feil leveranse eller manglende leveranse.

Jeg bestilte en PAM111 på Urverket.no i sommer ettersom AD (Bjerke) ikke kunne si noe om leveringstid, annet enn 3-8 måneder. Prisen var, om jeg husker rett, ca 12 % lavere enn hos AD.

Ca 2 uker etter bestilling meldte Urverket tilbake at de ikke klarte å overholde estimert leverigstid så jeg hevet kjøpet. Pengene ble da tilbakeført til min konto på 2-3 dager.

Jeg hadde god dialog med de både på mail og tlf, og syntes de var ryddige og proffe. Fikk aldri se klokken, så det kan jeg ikke uttale meg om, men "turte" å bestille ettersom en kamerat kjøpte klokke på deres svenske side (han er svensk) og fikk et strøken Speedmaster med alt av papirer i orden.

Jeg støtter kjøp hos lokal AD 100 % gitt at de kan levere, og har en "fair" pris, men de er ikke fredet ;)
 
Jeg spør i denne tråden, og håper det er ok. På urverket.no er prisene en god del lavere enn veil. pris. Er dette reelt, det vil si er f.eks Breitling Super Avenger 4600,- dyrere hos Urmaker Bjerke? Igjen, beklager om dette er et malplassert spørsmål.
 
Jeg spør i denne tråden, og håper det er ok. På urverket.no er prisene en god del lavere enn veil. pris. Er dette reelt, det vil si er f.eks Breitling Super Avenger 4600,- dyrere hos Urmaker Bjerke? Igjen, beklager om dette er et malplassert spørsmål.

Som det er skrevet om tidligere i tråden, kan det være greit å ta en telefon til en AD eller to, før man handler hos urverket.no. På den måten vil man kunne få et reelt inntrykk av prisene, da urverket.no tidvis har noe høye veiledende priser.

Det mest ekstreme eksempelet jeg har sett er denne: http://www.urverket.no/audemars-piguet-royal-oak-white-gold-black-dial-p-7944.html hvor jeg fant klokka 2 millioner kroner billigere hos en utenlandsk gråmarkedsforhandler (ferdig momset inn i Norge). Nå er dette en ekstrem klokke til en ekstrem pris, men, det må jo sies at det av og til lønner seg å sjekke prisene rundt omkring :p
 
Som det er skrevet om tidligere i tråden, kan det være greit å ta en telefon til en AD eller to, før man handler hos urverket.no. På den måten vil man kunne få et reelt inntrykk av prisene, da urverket.no tidvis har noe høye veiledende priser.

Takk for raskt svar! Skal sjekke litt rundt. Å finne dette forumet er det dyreste som har hendt meg. Så mye fristelser ;)
 
Jeg spør i denne tråden, og håper det er ok. På urverket.no er prisene en god del lavere enn veil. pris. Er dette reelt, det vil si er f.eks Breitling Super Avenger 4600,- dyrere hos Urmaker Bjerke? Igjen, beklager om dette er et malplassert spørsmål.

Prislisten fra Breitling for 2010/2011 utgitt 1. mai 2010 (Norge) ligger Super Avenger
med ProII lenke til 32.520,-

Så da blir prisdifferansen = 1.345,- .... hvis det ikke har vært noe prisjusteringer i mellomtiden.


tigergutt