Dagens klokke

Det var utrolig mange fine fly å se på, men jeg har ikke WS med alle i bakgrunnen... dessverre! Får se om jeg får kjøpt et Pilot ur etterhvert, da drar jeg tilbake og knipser foran alle flyene!!
Har du litt interesse for fly og krigshistorie så kan jeg absolutt anbefale en tur innom museet neste gang du besøker New York!

+1! Vært der selv, dog en del år siden nå..
 
God morgen!
-3 og strålende sol! Nå skal alle 5 ut på ski!

aa42a89d.jpg
 
Skal arrangere én av mine fire årlige middager med gode venner i kveld. Da blir det denne på armen :)

2011-02-05150745.jpg
 
Jeg bekrefter din påstand, men siden jeg inkluderer et bilde av dagens klokke
holder jeg meg on-topic;)

Myth=Busted

Nok en myte altså...

Har blitt Doxaeier i dag. Overtatt fra TS-medlem. Elsker formen på denne, den blir bare fetere jo mer jeg stirrer på den (kona himler med øynene) :D
DSC_2833.jpg
 
Den var mad-kul Sponon, hvilken modell er det? Det er vel den siste klokken som blir tatt av fordi man skal gjøre røft arbeid.
 
Den var mad-kul Sponon, hvilken modell er det? Det er vel den siste klokken som blir tatt av fordi man skal gjøre røft arbeid.

Det er en Sinn GSG9 UX SDR. Min nye beater. Erstatter 007, som lever farlig i disse dager :p

Legg merke til at det ikke står noe rating på vanntetthet. Er en grunn til det ;)
 
Nok en myte altså...

Har blitt Doxaeier i dag. Overtatt fra TS-medlem. Elsker formen på denne, den blir bare fetere jo mer jeg stirrer på den (kona himler med øynene) :D

Gratulerer med en flott klassiker! Dirk Pitt ville vært enig;)
Her er det 16700 på NorgesNato,med litt overdreven redigering.

IMG_3859b.jpg
 
Hva er godbiten jeg skimter i bakgrunnen? Trodde først det var nikon fm, men prismet ser ulikt ut...?
 
Hva er godbiten jeg skimter i bakgrunnen? Trodde først det var nikon fm, men prismet ser ulikt ut...?
Riktig nasjonalitet, det er en 1960
modell Topcon R3. Jeg er mest glad i tysk optikk, men japsene ga dem jo meget
hard konkurranse etterhvert. Og gjør det vel ennå:D
 
Det er en Sinn GSG9 UX SDR. Min nye beater. Erstatter 007, som lever farlig i disse dager :p

Legg merke til at det ikke står noe rating på vanntetthet. Er en grunn til det ;)
Er ikke hele den klokken der fylt med en type olje eller noe for å holde vann ute?

M
 
Er ikke hele den klokken der fylt med en type olje eller noe for å holde vann ute?

M

Ja, det stemmer. Oljen har to egenskaper:

1. Oljen komprimeres marginalt under trykk, og kassen tåler derfor 1200 bar/12000m. Her er det urverket som er begrensningen. Det tåler bare 500 bar/5000m, hehe.

2. Forbedre lesbarheten. Denne må bare oppleves, helt magisk.

Ellers så er det spennende med et chronometer quartz. Ifølge sertifikatet så har den et avvik på + 0.02 Sekunder over en 15 dagers periode.