Zenith-tråden

Er Gjertsen i Bergen som holder stand.
Nypris på denne i roségull er 238K.
Litt gøy og tenke på at en brukt Daytona med keramisk bezel koster 300K
Hva hadde du valgt?
Zenith - uten tvil! Å betale 300 for brukt Daytona i stål er så langt utenfor min fatteevne at det hadde jeg ikke gjort om jeg ble trua til det engang. Da hadde jeg heller kjøpt en gull på oysterflex ny. Så stas er det ikke med stål.
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet og Phenix
Ny Chronomaster Sport i titan.
Fin den altså, men er det bare jeg som synes at de lanserer nye modeller/farger fortere enn de klarer å få de ut i butikkene? Kanskje da spesielt Chronomaster Sport serien.

IMG_3105.jpeg
 
Ny Chronomaster Sport i titan.
Fin den altså, men er det bare jeg som synes at de lanserer nye modeller/farger fortere enn de klarer å få de ut i butikkene? Kanskje da spesielt Chronomaster Sport serien.

Vis vedlegg 359880

De øser ut modeller, men denne er fin. Sliter dog generelt med lugs/endlinks på CS. Synes det kunne vært løst litt bedre. Det finnes både en ice blue i japan og en grønn variant som også er flotte :)
 

Tidssonen på YouTube er tilbake – og drar i gang kanalen med en liten video om nye Chronomaster Sport i titan

Setter stor pris på likes, delinger, kommentarer og ikke minst abonnenter på kanalen! :)
Super video!
Likte klokka kjempegodt!
Morsom kommentar: «..når man er vant til gull» :)
Fiffig med 1/10-dels chrono!
Fine farger og innsyn.
Langt unna Daytona.
 
  • Elsker
Reaksjoner: Jon Henrik
Zenith er et merke jeg har veldig lyst til å like men jeg får det ikke helt til..
De lager mange fine/kule klokker, men for meg svikter det når det kommer til kvaliteten.

Det er vel gjerne mest i senere tid med 3600 verket som plager meg. Det er dyre klokker så man forventer kvalitet når man kjøper en slik (det gjør man vel for så vidt uansett pris?), men produktet oser ikke av kvalitet. Forhåpentligvis har de utbedret problemene de har hatt og da spesielt viktig med en løpende minuttviser på kronografen selv om kronografen ikke er i bruk.
Noe annet som plager meg er 1/10 sekund viseren. Når man trykker på stopp knappen for å stoppe kronografen så hender det at viseren gjør et lite "hopp" bakover. Den kan vel umulig vise riktig tid da?
For meg er 1/10 sekund tidtaking et gimmick som kunne ha vært kult dersom de fikk det til, men når de ikke får det helt til så blir det bare turn-off.

Forøvirg synes jeg 10 sek per runde på sekundviseren på Defy Skyline er nok et ukult og verdiløst gimmick.

Dette innlegget skrives mest i fortvilelse og ikke ment for å "hate" merket..
 
Jeg var innom en Zenith boutique i Singapore å ble egentlig sittende ganske lenge.

Det første jeg prøvde var Chronomaster Original med ny svart tricolour skive som ble introdusert i månedsskiftet November/Desember 2023. Den ser nå hissigere ut enn "standard" hvit skive. Jeg liker den meget godt. Den sitter kjempe bra på også.

38mmblack.jpg


Neste runde var den nye Chronomaster Original Triple Kalender. Jeg er jo i utgangspunktet en less is more type, derfor hadde jeg ikke løpt inn på Zenith butikken for å prøve ut disse. Men, designet er samtidig minimalistisk mtp alt informasjonen skiva innehar. Det er noe som trigger. Så jeg fikk prøve alle tre fargene.

Ut i fra bilder rangerer jeg jo modellen som at hvit er finest, så grå og til slutt grønn som er boutique only. I levende livet trakk grå det lengste strået. Den er veldig veldig fin.

thumbnail_IMG_1836.jpg


Hvit er også veldig fin. Jeg syns den er enda finere på den sorte skinn remmen.

thumbnail_IMG_1833.jpg


Og til slutt grønn som både passer lenke og rem veldig godt.

thumbnail_IMG_1838.jpg


Den nylig lanserte Chronomaster Sport i titan ble også prøvd. Selv om jeg er veldig glad i Chronomaster Sport som modell, hadde jeg nok valgt stål over denne titan modellen. Men friskt pust i kolleksjonen.

thumbnail_IMG_1839.jpg


Og helt til slutt. Kongen av Chronomaster Sport i rosegull med diamanter og safirer til nesten 1,2 millioner. Jeg syns helt ærlig den er dødskul.

thumbnail_IMG_1843.jpg
 
Jeg var innom en Zenith boutique i Singapore å ble egentlig sittende ganske lenge.

Det første jeg prøvde var Chronomaster Original med ny svart tricolour skive som ble introdusert i månedsskiftet November/Desember 2023. Den ser nå hissigere ut enn "standard" hvit skive. Jeg liker den meget godt. Den sitter kjempe bra på også.

Vis vedlegg 360702

Neste runde var den nye Chronomaster Original Triple Kalender. Jeg er jo i utgangspunktet en less is more type, derfor hadde jeg ikke løpt inn på Zenith butikken for å prøve ut disse. Men, designet er samtidig minimalistisk mtp alt informasjonen skiva innehar. Det er noe som trigger. Så jeg fikk prøve alle tre fargene.

Ut i fra bilder rangerer jeg jo modellen som at hvit er finest, så grå og til slutt grønn som er boutique only. I levende livet trakk grå det lengste strået. Den er veldig veldig fin.



Hvit er også veldig fin. Jeg syns den er enda finere på den sorte skinn remmen.

Vis vedlegg 360704

Og til slutt grønn som både passer lenke og rem veldig godt.



Den nylig lanserte Chronomaster Sport i titan ble også prøvd. Selv om jeg er veldig glad i Chronomaster Sport som modell, hadde jeg nok valgt stål over denne titan modellen. Men friskt pust i kolleksjonen.

Vis vedlegg 360706

Og helt til slutt. Kongen av Chronomaster Sport i rosegull med diamanter og safirer til nesten 1,2 millioner. Jeg syns helt ærlig den er dødskul.

Kult at du har fått prøve alle de helt nye modellene!!

Jeg synes også den sorte tricolorskiven er tøff, og jeg har definitivt lyst på triple calender (kanskje hvit) som ville passet mitt håndledd bedre enn den jeg har fra før i 42mm. Men jeg legger ikke rundt 100 i mellom for å bytte for å si det slik...

Opplevdes triple calender mye tykkere på hånden enn Original? Kassen er vel ganske lik, men baklokk bygger vel mer?

Titanmodellen er også tøff, men synes det blir litt mye grått med grå besel og skive. Skulle gjerne hatt sort keramisk besel og/eller annen farge på skiven.. Mulig inntrykket er annerledes når man ser den "live".

Her er mine:

1000025194.jpg
 
Kult at du har fått prøve alle de helt nye modellene!!

Jeg synes også den sorte tricolorskiven er tøff, og jeg har definitivt lyst på triple calender (kanskje hvit) som ville passet mitt håndledd bedre enn den jeg har fra før i 42mm. Men jeg legger ikke rundt 100 i mellom for å bytte for å si det slik...

Opplevdes triple calender mye tykkere på hånden enn Original? Kassen er vel ganske lik, men baklokk bygger vel mer?

Titanmodellen er også tøff, men synes det blir litt mye grått med grå besel og skive. Skulle gjerne hatt sort keramisk besel og/eller annen farge på skiven.. Mulig inntrykket er annerledes når man ser den "live".

Her er mine:

Vis vedlegg 360725

Ja, skikkelig gøy! Ivrig selger som kastet det ene etter det andre på meg, uten å forvente noe! Kjekt!

Triple calendar oppleves i grunn helt lik som Original. Samme kasse ja, men bygger noe mer. 12,6mm vs 13mm mener jeg.

Jeg sitter igjen med samme tankene som deg hva gjelder Titan modellen. Den blir for anonym å kjedelig. Men, titan er jo i vinden så den gjør seg nok ikke bort i katalogen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Zawatch
I internasjonale fora er det debattanter som hevder Zenith har et uproporsjonalt stort verditap på bruktmarkedet og at 20% (noen mener sågar opp mot 30%) rabatt hos AD er dagligdags. Dere som har handlet zenither nye og brukte, er det virkelig slik i i fedrelandet?
 
Nei, det virker for meg å være overdrevent, men jeg har ingen Zenith-erfaring. Ser på et kjøp og selv om verditap er et sekundært hensyn ville jeg høre andres erfaringer. Takk for svar
 
I internasjonale fora er det debattanter som hevder Zenith har et uproporsjonalt stort verditap på bruktmarkedet og at 20% (noen mener sågar opp mot 30%) rabatt hos AD er dagligdags. Dere som har handlet zenither nye og brukte, er det virkelig slik i i fedrelandet?
Dette stemmer nok godt.
Jeg fikk 40% rabatt hos AD i Italia for en del år siden. Og jeg tviler på du får nei om du legger 80% av summen på bordet hos en norsk AD nå i disse dager.

De offisielle butikkene i utlandet er derimot veldig restriktive mtp rabatter. Har prøvd meg der men får blankt nei. Da er det bare å ta turen til en annen AD eller gråmarkedet og betale 70-80% av listepris.
 
Interessant, takk. Det faller ikke naturlig for meg å prute, men det er heller ikke gøy å vite at varen du akkurat betalte 100.000,- for selges for 80 til noen andre som går den ekstra runden på pris.
 
Interessant, takk. Det faller ikke naturlig for meg å prute, men det er heller ikke gøy å vite at varen du akkurat betalte 100.000,- for selges for 80 til noen andre som går den ekstra runden på pris.

Jeg tviler på at du får 20 prosent i disse dager – i alle fall ikke på kurante modeller hos AD-er som ønsker å fortsette med merket.

Tror aldri makten til merkene har vært sterkere enn akkurat nå, for det kuttes forhandlere i stor stil og satses mer og mer på egne boutiques der rabatt ikke er noe tema.