Zenith-tråden

Zenith har vært helt håpløse på den type bilder ganske lenge.. :rolleyes: Tror dog klokka er ganske fresh :)

Etter og ha lånt bort urverket sitt til Daytona på 90 tallet, låner nå Zenith litt layout fra Daytona som ‘betaling’.
Som forventet, litt tilpasningsproblemer med og finne rett hull/liggekomfort på remmen/klokken mot hånden.

IMG_8393.jpeg

Redigert:
Etter og ha lånt bort urverket sitt til Daytona på 90 tallet, låner nå Zenith litt layout fra Daytona som ‘betaling’.
Som forventet, litt tilpasningsproblemer med og finne rett hull/liggekomfort på remmen/klokken mot hånden.

Vis vedlegg 359794
Hvem er det som fører Zenith i Norge nå? Og om man kan driste seg til å spørre om hva denne koster? Jeg synes den er lekker!

Hvem er det som fører Zenith i Norge nå? Og om man kan driste seg til å spørre om hva denne koster? Jeg synes den er lekker!
Er Gjertsen i Bergen som holder stand.
Nypris på denne i roségull er 238K.
Litt gøy og tenke på at en brukt Daytona med keramisk bezel koster 300K
Hva hadde du valgt?

Er Gjertsen i Bergen som holder stand.
Nypris på denne i roségull er 238K.
Litt gøy og tenke på at en brukt Daytona med keramisk bezel koster 300K
Hva hadde du valgt?
Zenith - uten tvil! Å betale 300 for brukt Daytona i stål er så langt utenfor min fatteevne at det hadde jeg ikke gjort om jeg ble trua til det engang. Da hadde jeg heller kjøpt en gull på oysterflex ny. Så stas er det ikke med stål.

• Liker
Reaksjoner: gullet og Phenix
Ny Chronomaster Sport i titan.
Fin den altså, men er det bare jeg som synes at de lanserer nye modeller/farger fortere enn de klarer å få de ut i butikkene? Kanskje da spesielt Chronomaster Sport serien.

Vis vedlegg 359880

De øser ut modeller, men denne er fin. Sliter dog generelt med lugs/endlinks på CS. Synes det kunne vært løst litt bedre. Det finnes både en ice blue i japan og en grønn variant som også er flotte :)

Tidssonen på YouTube er tilbake – og drar i gang kanalen med en liten video om nye Chronomaster Sport i titan

Setter stor pris på likes, delinger, kommentarer og ikke minst abonnenter på kanalen! :)
Super video!
Likte klokka kjempegodt!
Morsom kommentar: «..når man er vant til gull» :)
Fiffig med 1/10-dels chrono!
Fine farger og innsyn.
Langt unna Daytona.

• Elsker
Reaksjoner: Jon Henrik
Zenith er et merke jeg har veldig lyst til å like men jeg får det ikke helt til..
De lager mange fine/kule klokker, men for meg svikter det når det kommer til kvaliteten.

Det er vel gjerne mest i senere tid med 3600 verket som plager meg. Det er dyre klokker så man forventer kvalitet når man kjøper en slik (det gjør man vel for så vidt uansett pris?), men produktet oser ikke av kvalitet. Forhåpentligvis har de utbedret problemene de har hatt og da spesielt viktig med en løpende minuttviser på kronografen selv om kronografen ikke er i bruk.
Noe annet som plager meg er 1/10 sekund viseren. Når man trykker på stopp knappen for å stoppe kronografen så hender det at viseren gjør et lite "hopp" bakover. Den kan vel umulig vise riktig tid da?
For meg er 1/10 sekund tidtaking et gimmick som kunne ha vært kult dersom de fikk det til, men når de ikke får det helt til så blir det bare turn-off.

Forøvirg synes jeg 10 sek per runde på sekundviseren på Defy Skyline er nok et ukult og verdiløst gimmick.

Dette innlegget skrives mest i fortvilelse og ikke ment for å "hate" merket..