Weekendbag i skinn - tips?

Sort eller khaki?

22208-22209_ny.png

Khaki
 
@Alinoe Jeg vil anbefale deg å IKKE velge khaki! Har samme farge, og kan meddele at den etter kun et år ser helt j.. skitten ut. Angrer som en bikkje på at jeg ikke valgte svart
 
Inspirert av tråden om kompromissløs kvalitet tar eg opp igjen denne då behovet for en weekenbag har meldt seg . Eg har forsåvidt en fra før i brunt skinn , men synest denne er mykje for stor , for stivt lær og alt for tung egen vekt . Den passer heller ikkje i bagasjerommet på typiske sportsbiler så bruken blir begrenset.

Noken tips på en weekend bag av god kvalitet som er relativt lett , stor nok til en weekend , ikkje større en at 2 stk bagger skal passe i bagasjerommet på en sportsbil ?
 
Inspirert av tråden om kompromissløs kvalitet tar eg opp igjen denne då behovet for en weekenbag har meldt seg . Eg har forsåvidt en fra før i brunt skinn , men synest denne er mykje for stor , for stivt lær og alt for tung egen vekt . Den passer heller ikkje i bagasjerommet på typiske sportsbiler så bruken blir begrenset.

Noken tips på en weekend bag av god kvalitet som er relativt lett , stor nok til en weekend , ikkje større en at 2 stk bagger skal passe i bagasjerommet på en sportsbil ?
Vet ikke om den er foreslått før, men selv har jeg en Mulberry Clipper i Scotchgrain. Denne tåler alt. Har den i størrelse medium og da er målene innenfor kabinstørrelse.

Ser på nettsiden at denne versjonen kun selges i small nå og er på tilbud. Mulig den er på vei ut? Men tviler siden den har vært standardsortiment lenge.

Man får denne også i vanlig skinn, men ser ut som bare én størrelse. Størrelsen har jeg ikke satt meg inn i.
 
Saddleback ser jo fine ut , men masse spenner å greier. Glidelås er ganske praktisk også.

Noken som har erfaring med Barbour sine ? Maxwell-scott?

Mulberry er fine , men i en litt annen prisklasse også .