Weekendbag i skinn - tips?

Jeg klarte ikke å finne den på RL.com, så er vel en utgått modell, men ser ut som den heter Ralph Lauren Suede Duffle Bag.

Kan ellers anbefale deg en titt på Filson dersom du likte den fra RL. De har ikke semsket skinn, det er primært canvas og noe i skinn, men de har veldig mye pent. Jeg tenker at en #222 i Otter Green kan falle i smak, og de er vel nokså like størrelsesmessig.

(Klikkbar link)

Finnes også i en modell som er litt mindre, #220

Hvis du tar en titt bort på StyleForum har de en stor tråd der med Filson-bilder, og tipper du kan finne et par bilder av #220 og #222 der.
Legg dog merke til at #222 er litt for stor til å bruke som carry-on, det sies ihvertfall der, så ha det i bakhodet.
 
Kan ellers anbefale deg en titt på Filson dersom du likte den fra RL.

Jeg har ikke prøvd veskene fra Filson, men har noe jakttøy derfra. Kvaliteten på det er veldig bra - om enn størrelsene er laget mer for amerikanere enn for norske pipestilker.
 
Noen som vet om man må legge til moms og sånt på baron sine bagger? Prisene står jo i NOK.

Er semska skinn vanskelig å rense?
 
Er også på jakt etter en weekendbag i skinn. Noen som har kjøpt noe fra pmi.no?

Synes denne modellen ser veldig bra ut.

http://www.pmi.no/display.aspx?menuid=100026&prodid=178

Ellers noen som har forslag på noen som ser lignende ut? Ønsker en bag som er solid og vil være mange år fremover.
Har ikke akkurat den, men har en skulderveske fra dem som tilsynelatende er solid, men der den ene låsen gikk i stykker etter en måneds tid. Da jeg sendte reklamasjonsmelding 'skulle de se om de fant reservedel' (har fått tilsendt i ettertid), og anbefalte å følge med på låsene, de var en kjent svakhet (hvorfor designer de dem ikke bedre om de kjenner problemet?).
Har ellers en Saddleback Leather Classic Briefcase, Large jeg bruker som carry-on. Særdeles solid, kan gjøres om til ryggsekk.
 
Har sett endel på Saddleback Classic Duffel / Overnight Bag og Classic Briefcase Extra Large.
Prisene er høye, men de vil vel vare livet ut.
Mulig jeg heller sparer litt og kjøper en av de.
Eneste minuset er vel at de veier endel, og dette ikke er ideelt på flyet.
 
Ny (gammel) bag!

Arvet min fars skinnbag:) ! Pappa kjøpte bagen på et marked i Hellas for ca 20 år siden så den er godt brukt, men holder seg meget godt. Solid som juling og tåler sikkert en ny verdenskrig! Bør jeg behandle denne med noe? Skinnet kan virke litt tørt, men det er jo litt stilig med den slitte "looken". Hva tenker dere?

Jeg ønsker også å få satt på en ny stor reim slik at jeg kan ha den på ryggen. Dere kan se festene i hver ende med en stålring, slik at en slik reim har vert der før. Vet dere om noen personer/butikker som kan lage og sette på dette? Helst i Stavanger/Bergen.



Léon:cool:
 
Glatt lær bør behandles med fett. Jeg foretrekker "Gold Quality Læder Fedt" som selges hos lærutsalgene (Jørn Jensen, Skinnlåven, C. Hemsen).
 
Ta med deg baggen til skomakeren som ligger rett over veien for hovedpolet.

Han kan hjelpe deg med alt du vil. Fra skulderrem til behandlingstips
 
Drar opp denne igjen. Trenger en ny "onenighter" og har surfet og lett så jeg nesten er lei.

Kriteriene er:
- Helskinn
- Liten nok til carry-on
- Kvalitet nok til at barnebarna min vil slåss om den når jeg ikke har bruk for den lengre.

Saddleback og lignende blir for røft og for tungt.

Aktuelle kandidater:

Lotuff, ulempen er at den ikke har lining, det synes jeg en bag bør ha.
LC_S-Duffle_TAN_01__30203_std.jpg

Leather Travel Bag, Leather Overnight Bag | Lotuff Leather

Ghurka, ulempen er dårlig tilgjengelighet. Det ser ikke ut til at den er på lager og jeg er utålmodig som vanlig. Ellers ser bagen veldig bra ut.
ZZGGB097NCH-2T.jpg

Chestnut Leather Duffel Bag | Cavalier II No. 97 | Ghurka

Mulberry, ulempen er kanskje en noget høy pris. Tror ikke kvaliteten er bedre enn de andre.
mulberry-small-clipper-holdall_1.jpg

Mulberry - Luxury English Fashion

Innspill eller erfaringer blir satt pris på!
 
Mogens: har mulberryn selv (den større modellen som har gått ut). Den er fantastisk fin. -men den har ikke fór inni. (mulig de nye har de)

Mulberryn blir bare finere og finere.
 
Skal sjekke The Bridge.

Glaser Designs ble vurdert. Jeg har også hørt/lest mye bra om varene derfra. Men jeg synes hele opplegget ble litt tungvint med dårlig nettside uten info, håpløse bestillingsrutiner og selv standardvarer lages på bestilling.