Watches & Wonders 2022

20220401_165839.jpg

MOSER
 
Litt enig med redaktøren her.. Den har ikke montert glass engang, så da blir det hele litt vel konseptaktig - far from a working product..
 
  • Liker
Reaksjoner: politrew
Det kommer litt forskjellig. Har fått all info, men er litt usikker på hvor mye jeg har lov til å legge ut offentlig (de er ganske strenge sånn). Skal sjekke med de, når jeg er der på fredag. Men en ting som jeg kan røpe, er at Aquatimer kommer tilbake i kjent design og med inhouse verk. Den gleder jeg meg til.
Blir det lanseringer fortløpende gjennom året da eller? Litt merkelig å benytte årets store messe til å lansere et par intetsigende fargevarianter, dersom de har mange nyvinninger på trappene.
 
Blir det lanseringer fortløpende gjennom året da eller? Litt merkelig å benytte årets store messe til å lansere et par intetsigende fargevarianter, dersom de har mange nyvinninger på trappene.
Akkurat det er litt typisk IWC. Pleier å vente med litt snacks.
Og Aquatimer er overmoden for fornying. Lanseres sikkert rett før sommeren, og med IWC sitt vanlige leveringstempo er de vel i butikk til julebadet :mrgreen:
 
  • Liker
Reaksjoner: Puma
Akkurat det er litt typisk IWC. Pleier å vente med litt snacks.
Og Aquatimer er overmoden for fornying. Lanseres sikkert rett før sommeren, og med IWC sitt vanlige leveringstempo er de vel i butikk til julebadet :mrgreen:

Eller nyttårsbadet. Sveitserne er verre en ebliprodusentene. Lansering i mars. I butikk til jul. Kanskje. Ingen vet før det plutselig står et bud på døren hos Otteren, Bjerke, Christensen et al. - Å, ja der kom de ja, hadde jeg nesten glemt...
 
  • Haha
Reaksjoner: Ralph
Enig! Derfor håper jeg de virkelig kommer på banen med noe ordentlig spennende når de først skal fornye den.
Fikk prøvd Cousteau-edition på flyplassen i München for et par uker siden, og må si jeg ble positivt overrasket over hvor bra den så ut.
Men så lenge jeg vet at det er en ny modell på trappene var det selvfølgelig uaktuelt å handle.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Jeg synes JLC og Cartier kom best ut av det i år. Spesielt Polaris PC var nydelig.

Polaris PC er rå men synes det var litt trist å se hvor lite av verket som fyller kassen. Kommer veldig tydelig fram at dette verket normalt er tenkt for en langt mindre klokke. Her synes jeg er et tilfelle hvor et flott lukket baklokk med gravering hadde vært en bedre løsning.

6B2A58BB-E555-486A-B77B-3266370803CD.jpeg
 
Hadde jeg jobbet hos Rolex etter og ha sett hva disse kom med hadde jeg skammet meg.
Hvorfor det?
Hva Rolex slipper er som forventet (med unntak av den left-hand) og som vanlig.
Rolex driver ikke med revolusjon. Det har de «aldri» gjort. Til den biten har de Tudor.
De driver med evolusjon. De endrer og forbedrer gamle travere.
 
  • Liker
Reaksjoner: Silkeswarten