Watches and Wonders + Geneva Watch Week 2024

Noe overraskende er vinnerne for meg (ved førsteinntrykk) 1908 platina og Carerra Skipper i gull. To veldig flotte klokker på hver sin måte.

Jeg er kjempeglad for at GMT i 58-kassen kommer, men jeg vet ikke om fargene funket helt for meg. Ellers et tydelig skritt i bling-retningen fra Rolex, en BB58 i gull som endelig fikk den lenka den burde hatt fra starten av, og masse flott jeg aldri noen gang kommer til å få ta på fra Patek.

• Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Helt greit at det går, men det uret der er jo ikke brukendes til annet enn markedsføring. 1,7mm tåler jo ingenting.
Jeg måte måle, men det er akkurat så tykk som en 1 Krone mynt.
Jepp.
Problemet er at vi har ikke å dele med ren metal, men en sandwich med safirglass, stål kasse og urverk.
Klokke for pianister og gynekologer kanskje.

IMG_2280.jpeg

IMG_2281.jpeg

Jeg nekter å forlate planeten før jeg har hatt en mikrorotor fra Chopard/L.U.C eller Parmigiani på armen. Tvisten i eventyret? Michel Parmigiani er hjernen bak begge basene.

IMG_2283.jpeg

IMG_2282.jpeg

63 komplikasjoner, 2877 komponenter. 960 gram mekanisk kunst på sitt aller beste. Noen som gnælte over at Vacheron ikke hørte til helt der oppe? Gå og sutt på en helgull DeepSea isåfall. Dette er verdens mest kompliserte urverk, og første med kinesisk Perpetual Calendar!

Det er jo helt latterlig. Mulig det er noe jeg ikke helt får tak i her men hva gjør at den er så dyr? Bortsett fra at den er limitert.
Enig i kritikken mot dette med limiterte klokker og edelt metall. Anyway:

GS-en har ny urkasse.
GS-en har nytt urverk.

En standardmodell fra e.g. Rolex i rosegull uten hverken nytt urverk eller urkasse koster det samme. Samme med en VC Overseas i gull, uten nytt urverk eller urkasse. Så kan man selvsagt arrestere GS på at de to andre eksemplene jeg nevnte har lenke i edelt metall, mens GS-en ikke har det - og det er når man fokuserer på dette at ting blir latterlig fra GS.

tl;dr - prissegmentering mellom modeller i stål, titan, gull, platinum følger ingen logiske forholdstall.

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper