Watches and Wonders 2025

IMG_5175.jpeg

Herre min hatt for et nydelig ur!

Det var enda godt...holdt på miste trua på hele industrien nå.

Når skal Rolex fortelle alle om sin aprilspøk og komme med ordentlige lanseringene?
Jeg sa det et år siden.
Og forklarte meg videre med "Men når jeg mener at de har nådd toppen sin, mener jeg at nå surfer de mest på laurebladene og satser ikke mer på innovasjon i design."

Innlegg i tråden 'Rolex - Spådommer 2024' https://www.tidssonen.no/forum/threads/rolex-spådommer-2024.72898/post-922144

• Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Anyway - at Rolex lanserer hi-beat og nytt urverk er jo noe mange Rolex-hatere trolig ikke vil anerkjenne er en god ting. Det viser bare en éndimensjomal tolkning av Rolex som urmaker. Det er bare trist, i en verden der man burde sette pris på utvikling - på flere (tekniske) plan. Alt er ikke mørkt, selv om det muligens er lite lys i enkelte kriker og kroker - også hos mange produsenter. Som i livet ellers, gjelder det å rette søkelys OGSÅ på det som er positivt.

• Liker
Reaksjoner: Jørgen og Tannhjulet
Anyway - at Rolex lanserer hi-beat og nytt urverk er jo noe mange Rolex-hatere trolig ikke vil anerkjenne er en god ting. Det viser bare en éndimensjomal tolkning av Rolex som urmaker. Det er bare trist, i en verden der man burde sette pris på utvikling - på flere (tekniske) plan.
Kunne de ikke heller bare puttet verket i en datejust og kalt den
226300/136300 da, istedet for å pakke det inn i noe som ser ut som AP og Tissot sitt uekte barn.

Tja. Jeg ser mer OQ i nye LD enn de du nevner, selv om "influensere" bruker de to andre referansene til å snakke ned LD som release. Når det er sagt; jeg synes ikke designet til LD er 100% vellykket, men det skyldes detaljer som urskivemønsteret og den skråstilte delen fra glasset til urskiven. Jeg tror Rolex vil - som de allltid eller har gjort - utvikle LD til en mer designvennlig versjon etterhvert som årene går. De må få lov og ha en baseline og ta det derfra. Flere produsenter har gjort det samme med nye modeller. Vi kan nevne i fleng en hel haug med andre produsenter og modeller fra disse.

Eksempelvis:

rolex-datejust-oysterquartz-17000-mk1-quartz-36-mm-full-set-1984.jpg

• Liker
Reaksjoner: KentOve