Von Doren Fanboy - det er nye tider!

Til daglig kjører jeg den billigste elektriske bilen du kan få fra Volkswagen; e-Up!, et par (mange) hakk under Tesla. Men dog en morsom paralell du trekker, jeg ser hvor du vil hen ;)
Velkommen inn i verden hvor alt ikke må være highend og i Ferrari-gaten.
Denne passformen mellom reim og kasse på noe som absolutt ikke var laget for hverandre er for meg helt innafor, 9/10 :)
Hehe. Tesla sammenligningen er spot on, fanatikerne der vet at det gliper litt her og der, flasser litt lakk og at det kreves litt justeringer underveis - men bilen er likevel 9-10 av 10. Ikke alle, altså. Men mange.

Redigert:
Har fått øynene opp for gummireimer! Har ikke likt det noe særlig tidligere, men etter å ha testet ut kvalitetsreimer i gummi så ble ståa noe helt annet!
Kjøpte derfor en rimelig en til Rune Warm Yellow - det ble definitivt en sommerslager!
Dette er ikke Everest som jeg kjøpte til Treasuremaster, men en 'no-name' fra straps.no
Helt ok til å kun koste 399kr, kjenner dog at det er langt til Everest kvaliteten :)

20220622_165625.jpg

Lørdag blir jeg å treffe sammen med Dennis fra Von Doren på stand under Oslo Swap Meet.
Morten fra RedBar Oslo og Torgeir Sanders fra Horology Deck arrangerer dette for første gang, og jeg gleder meg til å være med :)
Se etter en høy kar iført hvit Von Doren cap!

20220621_180253.jpg

FB_IMG_1655827160304.jpg

Imponerende generøst av @Ronerling Kudos!

For en tid siden så kom jeg i kontakt med en ringrev på dette forumet, @Ronerling via en post på Klokkeriet.
Han tilbydde seg da å bytte klokke med meg, lik mot lik modell, hans GM TD mot min.
Saken var at han hadde nr 001/300 og syntes at jeg som samler av merket burde ha denne.
Dette måtte jeg selvfølgelig takke ja til.
Jeg ordnet klar min GM for sending og ba om hans adresse, men nei. Han ville sende meg sin først, slik at jeg skulle gå over den og se til at den var i akseptabel tilstand.

20220813_125619.jpg

Hei.
En stund siden oppdatering, men det har ikke skjedd stort.
Eneste nytt å berette er at jeg har solgt min blå Treasuremaster til fordel for å kjøpe en blå Treasuremaster.
Det måtte jeg bare gjøre når nr 001 kom ut for salg :)

Så da har jeg på bildet samlet alle mine 001 utgaver av VD klokker.
Bildet over er fra helgens utflukt til Munch museet i Oslo. For et sted :)

20220731_095615.jpg

Ikke misunnelig ;) Herlig samling! Blitt veldig fan av Von Doren, har ikke mer enn to Runde enda, blå skive og warm yellow som det så fint heter. Treasuremaster med grønn skive(hvis jeg rekker det før utsolgt) er neste på lista.

• Liker
Reaksjoner: Von Doren
Ikke misunnelig ;) Herlig samling! Blitt veldig fan av Von Doren, har ikke mer enn to Runde enda, blå skive og warm yellow som det så fint heter. Treasuremaster med grønn skive(hvis jeg rekker det før utsolgt) er neste på lista.

Takk
Veldig flott, godt å høre at fler omfavner merket og tenker videre anskaffelser også!
Lykke til videre og gled deg til du får en Treasuremaster!

• Liker
Reaksjoner: Oscar_Kolby
Teknologi, influensere og kjendisgolf – P4s Radiofrokost | Podkast på Spotify
Link til podkastutgaven av P4s radiofrokost 25.august hvor jeg fikk lurt inn litt reklame for Von Doren :)

Det ble desverre ikke med i podkasten når jeg snakket på direkten da.
Saken var at folk skulle sende inn hva som var deres favorittbutikk. Jeg sendte selvfølgelig inn Von Doren brand store, og så ringte de meg å lurte på om jeg ville fortelle det på direkten med de i studio :)

• Liker
Reaksjoner: Von Doren
Oslo Swap Meet høst 2022

Igjen fikk jeg lov til å være med Von Doren på det andre arrangementet med swap meet. Denne gangen var sjefen sjøl med, og vi hadde en helt fantastisk dag
Masse folk som var innom og tittet, takk til alle som slo av en prat!
Hyggelig å ha en slik plass å møtes.

FB_IMG_1663618837104.jpg

Foto: Espen Haugland

FB_IMG_1663618760987.jpg

FB_IMG_1663618748925.jpg

20220917_143208.jpg

20220917_143155.jpg

20220917_135257.jpg

Jeg hadde med min hjemmelagde koffert, med alle tre Grandmaster modellene, Uræd i grønn og lava, Treasuremaster blå og Marius Nakken edition av Aksla.
I tillegg så fikk jeg også overrakt min nykjøpte Von Doren klokke, Runde Collectors Edition.
Veldig stas med en slik klokke, og jeg fikk sikret meg nr. 1 av denne

20220917_140243.jpg

Over på lenke, ble helt nydelig spør du meg.
20220918_173943.jpg

I anledningen var jeg jo også innom Patek Phillipe utstillingen på Grand Hotell.
Gratis å drømme, si
20220917_112300.jpg

Vedlegg

• FB_IMG_1663618760987.jpg
    FB_IMG_1663618760987.jpg
    69,1 KB · Visninger: 0
Oslo Swap Meet høst 2022

Igjen fikk jeg lov til å være med Von Doren på det andre arrangementet med swap meet. Denne gangen var sjefen sjøl med, og vi hadde en helt fantastisk dag
Masse folk som var innom og tittet, takk til alle som slo av en prat!
Hyggelig å ha en slik plass å møtes.

Vis vedlegg 305736

Vis vedlegg 305737

Vis vedlegg 305739

Vis vedlegg 305743

Vis vedlegg 305744

Vis vedlegg 305740
Jeg hadde med min hjemmelagde koffert, med alle tre Grandmaster modellene, Uræd i grønn og lava, Treasuremaster blå og Marius Nakken edition av Aksla.
I tillegg så fikk jeg også overrakt min nykjøpte Von Doren klokke, Runde Collectors Edition.
Veldig stas med en slik klokke, og jeg fikk sikret meg nr. 1 av denne

Vis vedlegg 305741

Over på lenke, ble helt nydelig spør du meg.
Vis vedlegg 305742

I anledningen var jeg jo også innom Patek Phillipe utstillingen på Grand Hotell.
Gratis å drømme, si
Vis vedlegg 305745

Hyggelig å hilse på deg! :)

Lanseringsevent for den nye modellen til Vond Doren; Il Tempo Gigante automatisk chronograph, verdens raskeste klokke! (Morsomt slagord for en klokke, spør du meg ;))
Eventet fant sted på Nio House i Karl Johans gate i Oslo torsdag 20. oktober.

Fantastisk flott opplegg, gode taleholdere og god mat og drikke. Her var det vel 120 gjester samlet, og det var veldig hyggelig å hilse på så mange. Fikk bl.a hilst på et par av Von Doren ambassadørene, fotograf Arne Beck og Porsche cup sjåfør Marius Nakken.
Som ihuga flåklypa-fantast (det er min lidenskap nr. 2) så var det ekstra hyggelig å få hilse på Lars Aukrust, nevøen til Kjell Aukrust.
Klokken er et nært sammarbeid med nettopp han og Aukrust stiftelsen, og de har jobbet sammen i nærmere 2 år med denne modellen.
Jaggu var ikke Reodor Felgen der for anledningen også!
Jeg legger ved noen bilder jeg tok under kvelden, og nederst følger noen linker.

Selve klokken synes jeg gir en god følelse mot inspirasjonen, Il Tempo Gigante. Jeg var så heldig at jeg fikk se og prøve en prototype tidlig i sommer hos Øyvind, og jeg kjente straks at dette er det mest maskuline som har kommet fra Von Doren. Den ser kanskje "bulky" og voldsom ut, men på armen ligger den godt og har en fin presens. Den bygger ikke for høyt, og holder seg godt innenfor "kantene" på håndleddet. Min personlige favoritt er den med brun skive, da jeg syns de fargene harmonerer best med selve bilen.
Jeg lar bildene tale for resten :)

Jeg var en av de første gjestene som ankom, og Dennis fra Von Doren syns det burde være på sin plass at jeg fikk inngangslodd nr 1, morsomt :D
20221020_182418.jpg

En mini modell av Il Tempo Gigante var noe av det første du kunne se når du entret Nio House. Kineserne som eier Nio skal visstnok ha vært skeptiske til å ha inn en norsk bilmodell da de var redd for konkurranse ;)
20221020_211228.jpg

Øyvind introduserer for kvelden
20221020_191228.jpg

Svein Harald Røine aka Mr. Modig holdt et veldig gripende foredrag om det å tørre og å være modig. Han roste Øyvind for sitt mot og stå-på vilje ved å starte et eget klokkemerke.
Det var veldig hyggelig å hilse på denne raketten av en kar, for en modig mann!
20221020_192302.jpg

Lars Aukrust, nevø av Kjell Aukrust. Jeg snakket litt i forkant av eventet med herren, og det var veldig gøy å høre gamle historier om hvordan det var å vokse opp med en karakter som Kjell Aukrust så sentralt i livet.
20221020_192001.jpg

Klokken avduket
20221020_194207.jpg

20221020_205100 (1).jpg

Reodor Felgen
20221020_194555.jpg

Øyvind Von Doren og undertegnede
20221020_200421.jpg

Marius Nakken donerte bort noen av kjørehanskene sine, som ble loddet ut på inngangsbilletten.
Hanskene ble desverre ikke med hjem med meg, men min gode venn (og Porsche eier) Morten Paulsen kunne innkassere de.
20221020_210006.jpg

Dobbel wristshot med Caissa er ikke hverdagskost!
Her kunne jeg og ambassadør Arne Beck skille oss ut i mengden med hver vår :)
20221020_211028.jpg

Von Doren sine nettsider om klokken:
IL TEMPO GIGANTE | vondoren-norge

Tidssonen omtale av klokken:
Von Doren lanserer Il Tempo Gigante Automatisk Kronograf (tidssonen.no)

Klokkeriet artikkel fra eventet:
Von Doren satser frisk med kronografen Il Tempo Gigante - Klokkeriet