Lanseringsevent for den nye modellen til Vond Doren; Il Tempo Gigante automatisk chronograph, verdens raskeste klokke! (Morsomt slagord for en klokke, spør du meg

)
Eventet fant sted på Nio House i Karl Johans gate i Oslo torsdag 20. oktober.
Fantastisk flott opplegg, gode taleholdere og god mat og drikke. Her var det vel 120 gjester samlet, og det var veldig hyggelig å hilse på så mange. Fikk bl.a hilst på et par av Von Doren ambassadørene, fotograf Arne Beck og Porsche cup sjåfør Marius Nakken.
Som ihuga flåklypa-fantast (det er min lidenskap nr. 2) så var det ekstra hyggelig å få hilse på Lars Aukrust, nevøen til Kjell Aukrust.
Klokken er et nært sammarbeid med nettopp han og Aukrust stiftelsen, og de har jobbet sammen i nærmere 2 år med denne modellen.
Jaggu var ikke Reodor Felgen der for anledningen også!
Jeg legger ved noen bilder jeg tok under kvelden, og nederst følger noen linker.
Selve klokken synes jeg gir en god følelse mot inspirasjonen, Il Tempo Gigante. Jeg var så heldig at jeg fikk se og prøve en prototype tidlig i sommer hos Øyvind, og jeg kjente straks at dette er det mest maskuline som har kommet fra Von Doren. Den ser kanskje "bulky" og voldsom ut, men på armen ligger den godt og har en fin presens. Den bygger ikke for høyt, og holder seg godt innenfor "kantene" på håndleddet. Min personlige favoritt er den med brun skive, da jeg syns de fargene harmonerer best med selve bilen.
Jeg lar bildene tale for resten
Jeg var en av de første gjestene som ankom, og Dennis fra Von Doren syns det burde være på sin plass at jeg fikk inngangslodd nr 1, morsomt
En mini modell av Il Tempo Gigante var noe av det første du kunne se når du entret Nio House. Kineserne som eier Nio skal visstnok ha vært skeptiske til å ha inn en norsk bilmodell da de var redd for konkurranse
Øyvind introduserer for kvelden
Svein Harald Røine aka Mr. Modig holdt et veldig gripende foredrag om det å tørre og å være modig. Han roste Øyvind for sitt mot og stå-på vilje ved å starte et eget klokkemerke.
Det var veldig hyggelig å hilse på denne raketten av en kar, for en modig mann!
Lars Aukrust, nevø av Kjell Aukrust. Jeg snakket litt i forkant av eventet med herren, og det var veldig gøy å høre gamle historier om hvordan det var å vokse opp med en karakter som Kjell Aukrust så sentralt i livet.
Klokken avduket
Reodor Felgen
Øyvind Von Doren og undertegnede
Marius Nakken donerte bort noen av kjørehanskene sine, som ble loddet ut på inngangsbilletten.
Hanskene ble desverre ikke med hjem med meg, men min gode venn (og Porsche eier) Morten Paulsen kunne innkassere de.
Dobbel wristshot med Caissa er ikke hverdagskost!
Her kunne jeg og ambassadør Arne Beck skille oss ut i mengden med hver vår
Von Doren sine nettsider om klokken:
IL TEMPO GIGANTE | vondoren-norge
Tidssonen omtale av klokken:
Von Doren lanserer Il Tempo Gigante Automatisk Kronograf (tidssonen.no)
Klokkeriet artikkel fra eventet:
Von Doren satser frisk med kronografen Il Tempo Gigante - Klokkeriet