Visa mig deres Datejust! :)

Og der var konas datejust i hus! Ganske fornøyde begge to, egentlig:)
DJ 16.6.jpg
 
Da jeg tok disse bildene av DJen på en polarjakke begynte den å minne om en Explorer med hvit skive. Kanskje ikke så rart - de er jo egentlig nært beslektet.

En Datejust med domed bezel og Oysterlenke blir faktisk ganske sporty. :)


46549486005_5215933c7c_b.jpg


32522822067_fbb4060e3e_b.jpg

Nydelig klokke dette. Skiven er hvit?
Kan ikke se at den nye modellen tilbyr hvit skive, skulle ikke denne være ganske standard?
 
Nydelig klokke dette. Skiven er hvit?
Kan ikke se at den nye modellen tilbyr hvit skive, skulle ikke denne være ganske standard?

Det stemmer, den nye har ikke fått den hvite skiven enda. Rolex tenker nok å drypp-introdusere nye varianter i de kommende årene, og jeg tipper den hvite blir en av nyhetene ved neste års Basel. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: allak
Takk for det :) Du har jo et pent knippe DJ, så bare spørre deg;)
Sølv og hvit ser veldig like ut, men dette kommer vel an på lyset vil jeg tro.
Hvordan opplever du fargespillet i sølv vs hvit?

Er hvit jeg heller mot selv, men den nye modellen kommer vel ikke med denne fargen før neste Basel sikkert. Samtidig er jo silver også veldig snasen, og skive kan en jo bytte senere:cool:
 
Takk for det :) Du har jo et pent knippe DJ, så bare spørre deg;)
Sølv og hvit ser veldig like ut, men dette kommer vel an på lyset vil jeg tro.
Hvordan opplever du fargespillet i sølv vs hvit?

Er hvit jeg heller mot selv, men den nye modellen kommer vel ikke med denne fargen før neste Basel sikkert. Samtidig er jo silver også veldig snasen, og skive kan en jo bytte senere:cool:

Sølvskiven til Rolex DJ er helt magisk. Masse spill og karakter. Den kan virke nesten helt hvit til mørkegrå. Men jeg hadde uansett tatt å sett disse to IRL om du er usikker. Er to virkelig forskjellige skiver, selv om de kan oppfattes like på bilder.
Bytte skive på Datejust fikser Bjerke mens du spiser lunsj hos naboen. Er klokken kjøpt der, så bytter de også skiven gratis.
 
  • Liker
Reaksjoner: allak og AKH
Sølvskiven til Rolex DJ er helt magisk. Masse spill og karakter. Den kan virke nesten helt hvit til mørkegrå. Men jeg hadde uansett tatt å sett disse to IRL om du er usikker. Er to virkelig forskjellige skiver, selv om de kan oppfattes like på bilder.
Bytte skive på Datejust fikser Bjerke mens du spiser lunsj hos naboen. Er klokken kjøpt der, så bytter de også skiven gratis.
Syns du den gamle og nye 36mm-kassen bærer veldig forskjellig? På bilder virker den nye en del slankere og mindre maxikassete, men mulig det er bildene som spiller meg et puss.
 
Syns du den gamle og nye 36mm-kassen bærer veldig forskjellig? På bilder virker den nye en del slankere og mindre maxikassete, men mulig det er bildene som spiller meg et puss.

På armen føles de rimelig like. Men ser man nærmere etter så har den nye slankere og «lengre» lugs. Den største forskjellen er den nye låsen på jubilee-lenken. Denne er for noen en deal breaker. Men for meg en deal maker. Skulle jeg hatt en ny DJ så hadde valget stått på fluted bezel, TT og jubileelenke.
 
  • Liker
Reaksjoner: AKH
På armen føles de rimelig like. Men ser man nærmere etter så har den nye slankere og «lengre» lugs. Den største forskjellen er den nye låsen på jubilee-lenken. Denne er for noen en deal breaker. Men for meg en deal maker. Skulle jeg hatt en ny DJ så hadde valget stått på fluted bezel, TT og jubileelenke.
Forstår. Får se om Bjerke har noen inne som jeg kan prøve!
 
Hvordan er tilgjengeligheten på de nye 36mm, er det fortsatt mulig med litt avslag på DJ, eller er det en svunnen tid?